notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bemutatjuk, hogy mit is jelent pontosan az alapanyagcsere!

3 ok: ezért fontos ismerned az alapanyagcseréd!

Hámori Blanka
hirdetes

Hallottál már az „alapanyagcseréről”, igaz? De tudod, hogy miért is olyan fontos ez és miben különbözik a napi kalóriabeviteltől? Most mindent megtudhatsz róla!

Mutatunk három okot, amiért fontos ismerned az alapanyagcserédet!

 

Az alapanyagcsere az a kalória mennyiség, ami ahhoz kell, hogy a szervezet fent tartsa önmagát: meglegyen a testhőmérsékletünk, működjenek a szerveink, és az alapvető folyamatok a szervezetben. Röviden: ezzel a kalóriamennyiséggel tudunk túlélni. Azonban ennél természetesen TÖBB kalóriára van szükségünk, hiszen egész nap jövünk-megyünk, tanulunk, dolgozunk, cipekedünk vagy akár edzünk.

 

Mennyi az alapanyagcseréd? És mennyi az ajánlott kalória bevitel?

 

Léteznek képletek, amikkel Te magad vagy egy dietetikus vagy személyi edző ki tudja számolni Neked az alapanyagcseréd és a kalória bevitelt is. Az alapanyagcserét a testsúlyod, izomtömeged határozza meg alapvetően: értelemszerűen egy nagyobb darab, nagyobb izomtömegű ember több kalóriával él túl, mint egy kisebb társa. Az ajánlott kalória bevitelt az alapanyagcsere és az életmód határozza meg: egyértelmű, hogy több kalóriára lesz szüksége a nehéz fizikai munkát végző embernek, mint annak, aki egész kap egy helyben ül vagy heverészik.

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

Mutatunk három okot, amiért fontos ismerned az alapanyagcserédet!

 

Ha rosszul számítod ki az alapanyagcseréd, az alakod bánhatja!

 

Ha túl sok kalóriát viszel, természetesen hízni fogsz. De – és most figyelj! – ugyanez igaz, ha túl kevés kalóriát viszel be! Ezért nem működő képes az 1000 kal/nap típusú diéta, amit sajnos a mai napig írnak fel orvosok! Egy átlagos ember alapanyagcseréje 1200-1500 kalória, vagyis ennyi kell, hogy működjön a szervezete. Minimum! Ha dolgozik, sportol, tesz-vesz akkor +300-500 kalóriát még adjunk hozzá!

hirdetes

Mi történik tehát, ha 1000 kalóriát viszel be, miközben 1500 kalóriával túlélnél, és 1800 kalóriával lennél jól?!

 

1. Elkezdesz raktározni.

 

A szervezet vészhelyzetként érzékeli a szitut és nem hogy nem akar több zsírtól megszabadulni, de kifejezetten ragaszkodni fog hozzá! Ne feledd, hogy a zsírszövet alapvetően a túlélést hivatott biztosítani. Másrészt a szervek elkezdenek kevésbé funkcionálni, az anyagcsere lassul, a hízás garantált.

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

Mutatunk három okot, amiért fontos ismerned az alapanyagcserédet!

 

2. Nincs energiád, fáradékony leszel

 

Egész nap. A munkád vagy tanulmányaid is megsínylik ezt. És akkor még az edzésről nem is beszéltünk! Sportolni végképp nem lesz energiád, vagyis az alakformálás másik pillére alapból kidőlt a folyamatból, arról nem is beszélve, hogy a sport hiányával romlik az állóképességed, fittségi szinted, vagyis elindul az ördögi kör.

hirdetes



3. Kevesebb kalória – kevesebb fehérje bevitel

 

Tudod, miért rossz, ha kevesebb fehérjét viszel be? Túl az egyéb szempontokon, a fehérje az izomzat építő köve. Ha nincs: az izomzat elkezd sorvadni. Ezzel csökken a zsírégető „képességed”, hisz emlékezz, az alapanyagcserénél megbeszéltük: nagyobb izomtömeg = nagyobb kalória égetés. Vagyis megint csak többet raktározol, és emellett az izom-sorvadás minden egyéb formája is érinteni fog: kisebb izomzattal nő az esély a cukorbetegségre, romlik a csontok állapota, a gerinc állapota és a tartásod, romlik az immunrendszered.

 

 

Egyértelmű tehát: az alapanyagcserét vegyük komolyan! Az ebből meghatározott napi kalória mennyiséget pedig próbáljuk tartani, így biztosan elérjük a kívánt fittségi állapotot és alakot!

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Amikor mínusz 40 kiló történelmet csinált

2019-07-19

Amikor mínusz 40 kiló történelmet csinált

A 20. század legnagyobb hatású szoprán énekesnője volt, lépten-nyomon lesifotósok követték, fiatal rajongói napokat álltak érte sorba az operaházak kasszáinál.

A szem máshogy a lélek tükre

2019-07-17

A szem máshogy a lélek tükre

Bizonyos tekintetben mindig a túlélésért küzdünk. Ha megijedünk, szemünk tágra nyílik, míg undor hatására épp ellenkezőleg cselekszünk: összeszűkítjük a tekintetünket.

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

2019-07-11

A legnagyobb hazai fesztiválok között a Campus

A Campus Fesztivál az elmúlt években már bebizonyította, hogy a minőségi kultúra, a kiegyensúlyozott színvonal, a zenei sokszínűség jellemzi, ezzel idén is bekerült a minősített európai fesztiválok közé.

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

2019-07-09

Hűvös klímájú vagy trópusi? Nem az időjárásról, a család légköréről beszélünk

Minden családnak megvan a maga habitusa. Ha meteorológiai terminusokban gondolkodunk, lehet egy család klímája hűvösebb, távolságtartóbb, de fülledt trópusias is, ahol nehéz levegőt kapni. Vajon mi határozza meg a család lelkét, és milyenek azok a családok, amelyek támogatják az egyén fejlődését?

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

2019-07-08

Az egész életünket megmérgezi, amikor a szüleink elárulnak minket

Tara Westover nem kapott védőoltásokat, nem látta orvos, és iskolába járni is csak 17 évesen kezdett el – miközben a végítéletre készülő családja hevesen ellenezte azt.

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

2019-07-02

Szomatizáció! Testi-lelki egészségünk

Egy kicsit eltérő téma a megszokottól, de mégis fontos, és kapcsolódik is az egészségünkhöz.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
100 543
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 554 691
Közösség

Szótár

Anticellulitisz masszázs

  Az egészségtelen táplálkozás, mozgásszegény életmód elősegítik a méreganyagok... Tovább

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 195

Átlagos értékelés: 4.7

alakformálás egészséges életmód egészséges táplálkozás fogyás táplálkozás