notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Bemutatjuk, hogy mit is jelent pontosan az alapanyagcsere!

3 ok: ezért fontos ismerned az alapanyagcseréd!

Hámori Blanka
hirdetes

Hallottál már az „alapanyagcseréről”, igaz? De tudod, hogy miért is olyan fontos ez és miben különbözik a napi kalóriabeviteltől? Most mindent megtudhatsz róla!

Mutatunk három okot, amiért fontos ismerned az alapanyagcserédet!

 

Az alapanyagcsere az a kalória mennyiség, ami ahhoz kell, hogy a szervezet fent tartsa önmagát: meglegyen a testhőmérsékletünk, működjenek a szerveink, és az alapvető folyamatok a szervezetben. Röviden: ezzel a kalóriamennyiséggel tudunk túlélni. Azonban ennél természetesen TÖBB kalóriára van szükségünk, hiszen egész nap jövünk-megyünk, tanulunk, dolgozunk, cipekedünk vagy akár edzünk.

 

Mennyi az alapanyagcseréd? És mennyi az ajánlott kalória bevitel?

 

Léteznek képletek, amikkel Te magad vagy egy dietetikus vagy személyi edző ki tudja számolni Neked az alapanyagcseréd és a kalória bevitelt is. Az alapanyagcserét a testsúlyod, izomtömeged határozza meg alapvetően: értelemszerűen egy nagyobb darab, nagyobb izomtömegű ember több kalóriával él túl, mint egy kisebb társa. Az ajánlott kalória bevitelt az alapanyagcsere és az életmód határozza meg: egyértelmű, hogy több kalóriára lesz szüksége a nehéz fizikai munkát végző embernek, mint annak, aki egész kap egy helyben ül vagy heverészik.

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

Mutatunk három okot, amiért fontos ismerned az alapanyagcserédet!

 

Ha rosszul számítod ki az alapanyagcseréd, az alakod bánhatja!

 

Ha túl sok kalóriát viszel, természetesen hízni fogsz. De – és most figyelj! – ugyanez igaz, ha túl kevés kalóriát viszel be! Ezért nem működő képes az 1000 kal/nap típusú diéta, amit sajnos a mai napig írnak fel orvosok! Egy átlagos ember alapanyagcseréje 1200-1500 kalória, vagyis ennyi kell, hogy működjön a szervezete. Minimum! Ha dolgozik, sportol, tesz-vesz akkor +300-500 kalóriát még adjunk hozzá!

hirdetes

Mi történik tehát, ha 1000 kalóriát viszel be, miközben 1500 kalóriával túlélnél, és 1800 kalóriával lennél jól?!

 

1. Elkezdesz raktározni.

 

A szervezet vészhelyzetként érzékeli a szitut és nem hogy nem akar több zsírtól megszabadulni, de kifejezetten ragaszkodni fog hozzá! Ne feledd, hogy a zsírszövet alapvetően a túlélést hivatott biztosítani. Másrészt a szervek elkezdenek kevésbé funkcionálni, az anyagcsere lassul, a hízás garantált.

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

Mutatunk három okot, amiért fontos ismerned az alapanyagcserédet!

 

2. Nincs energiád, fáradékony leszel

 

Egész nap. A munkád vagy tanulmányaid is megsínylik ezt. És akkor még az edzésről nem is beszéltünk! Sportolni végképp nem lesz energiád, vagyis az alakformálás másik pillére alapból kidőlt a folyamatból, arról nem is beszélve, hogy a sport hiányával romlik az állóképességed, fittségi szinted, vagyis elindul az ördögi kör.

hirdetes



3. Kevesebb kalória – kevesebb fehérje bevitel

 

Tudod, miért rossz, ha kevesebb fehérjét viszel be? Túl az egyéb szempontokon, a fehérje az izomzat építő köve. Ha nincs: az izomzat elkezd sorvadni. Ezzel csökken a zsírégető „képességed”, hisz emlékezz, az alapanyagcserénél megbeszéltük: nagyobb izomtömeg = nagyobb kalória égetés. Vagyis megint csak többet raktározol, és emellett az izom-sorvadás minden egyéb formája is érinteni fog: kisebb izomzattal nő az esély a cukorbetegségre, romlik a csontok állapota, a gerinc állapota és a tartásod, romlik az immunrendszered.

 

 

Egyértelmű tehát: az alapanyagcserét vegyük komolyan! Az ebből meghatározott napi kalória mennyiséget pedig próbáljuk tartani, így biztosan elérjük a kívánt fittségi állapotot és alakot!

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 698
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 173 613
Közösség

Szótár

Edzéseszközök

  Azok az eszközök és eljárások, amelyek az edzések levezetését segítik. A... Tovább

Bulémia

Mély lelki válságban előforduló, kórosan fokozott étvágy, amely csupán táplálkozással... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 195

Átlagos értékelés: 4.7

alakformálás egészséges életmód egészséges táplálkozás fogyás táplálkozás