Bemutatjuk, hogy mit is jelent pontosan az alapanyagcsere!

3 ok: ezért fontos ismerned az alapanyagcseréd!

Hámori Blanka
hirdetes

Hallottál már az „alapanyagcseréről”, igaz? De tudod, hogy miért is olyan fontos ez és miben különbözik a napi kalóriabeviteltől? Most mindent megtudhatsz róla!

Mutatunk három okot, amiért fontos ismerned az alapanyagcserédet!

 

Az alapanyagcsere az a kalória mennyiség, ami ahhoz kell, hogy a szervezet fent tartsa önmagát: meglegyen a testhőmérsékletünk, működjenek a szerveink, és az alapvető folyamatok a szervezetben. Röviden: ezzel a kalóriamennyiséggel tudunk túlélni. Azonban ennél természetesen TÖBB kalóriára van szükségünk, hiszen egész nap jövünk-megyünk, tanulunk, dolgozunk, cipekedünk vagy akár edzünk.

 

Mennyi az alapanyagcseréd? És mennyi az ajánlott kalória bevitel?

 

Léteznek képletek, amikkel Te magad vagy egy dietetikus vagy személyi edző ki tudja számolni Neked az alapanyagcseréd és a kalória bevitelt is. Az alapanyagcserét a testsúlyod, izomtömeged határozza meg alapvetően: értelemszerűen egy nagyobb darab, nagyobb izomtömegű ember több kalóriával él túl, mint egy kisebb társa. Az ajánlott kalória bevitelt az alapanyagcsere és az életmód határozza meg: egyértelmű, hogy több kalóriára lesz szüksége a nehéz fizikai munkát végző embernek, mint annak, aki egész kap egy helyben ül vagy heverészik.

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

Mutatunk három okot, amiért fontos ismerned az alapanyagcserédet!

 

Ha rosszul számítod ki az alapanyagcseréd, az alakod bánhatja!

 

Ha túl sok kalóriát viszel, természetesen hízni fogsz. De – és most figyelj! – ugyanez igaz, ha túl kevés kalóriát viszel be! Ezért nem működő képes az 1000 kal/nap típusú diéta, amit sajnos a mai napig írnak fel orvosok! Egy átlagos ember alapanyagcseréje 1200-1500 kalória, vagyis ennyi kell, hogy működjön a szervezete. Minimum! Ha dolgozik, sportol, tesz-vesz akkor +300-500 kalóriát még adjunk hozzá!

hirdetes

Mi történik tehát, ha 1000 kalóriát viszel be, miközben 1500 kalóriával túlélnél, és 1800 kalóriával lennél jól?!

 

1. Elkezdesz raktározni.

 

A szervezet vészhelyzetként érzékeli a szitut és nem hogy nem akar több zsírtól megszabadulni, de kifejezetten ragaszkodni fog hozzá! Ne feledd, hogy a zsírszövet alapvetően a túlélést hivatott biztosítani. Másrészt a szervek elkezdenek kevésbé funkcionálni, az anyagcsere lassul, a hízás garantált.

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

Mutatunk három okot, amiért fontos ismerned az alapanyagcserédet!

 

2. Nincs energiád, fáradékony leszel

 

Egész nap. A munkád vagy tanulmányaid is megsínylik ezt. És akkor még az edzésről nem is beszéltünk! Sportolni végképp nem lesz energiád, vagyis az alakformálás másik pillére alapból kidőlt a folyamatból, arról nem is beszélve, hogy a sport hiányával romlik az állóképességed, fittségi szinted, vagyis elindul az ördögi kör.



3. Kevesebb kalória – kevesebb fehérje bevitel

 

Tudod, miért rossz, ha kevesebb fehérjét viszel be? Túl az egyéb szempontokon, a fehérje az izomzat építő köve. Ha nincs: az izomzat elkezd sorvadni. Ezzel csökken a zsírégető „képességed”, hisz emlékezz, az alapanyagcserénél megbeszéltük: nagyobb izomtömeg = nagyobb kalória égetés. Vagyis megint csak többet raktározol, és emellett az izom-sorvadás minden egyéb formája is érinteni fog: kisebb izomzattal nő az esély a cukorbetegségre, romlik a csontok állapota, a gerinc állapota és a tartásod, romlik az immunrendszered.

 

 

Egyértelmű tehát: az alapanyagcserét vegyük komolyan! Az ebből meghatározott napi kalória mennyiséget pedig próbáljuk tartani, így biztosan elérjük a kívánt fittségi állapotot és alakot!

 

Szerző: Hámori Blanka – facebook.com/inbodyhungary

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Bazsalikom

Latin neve: Ocimum basilicum L.   Származása, élőhelye   Dél-Ázsiában,... Tovább

Statikus streching

  A statikus gyakorlatokkal már sokkal hatékonyabban fejleszthető az ízületi... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 195

Átlagos értékelés: 4.7

alakformálás egészséges életmód egészséges táplálkozás fogyás táplálkozás