notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezeket a durva hibákat ne kövesd el edzés után, mert hátráltatod vele a fogyást és a testépítést

hirdetes

Durva hibák, amiket ne kövess el edzés után

SFV
Hibák, amiket edzés után ne kövess el

Egyhangú és állandó az edzésterved


A megszokás bizony nagy úr, és ezt a testünk és a szervezetünk előszeretettel ki is használja. Az edzésterved, ami eleinte olyan jól bevált egyszer csak feladja. Ennek oka, hogy az izmok megszokják az adott terhelést és már nem úgy reagál a súlyokra, mint eleinte. Nem rosszul csinálsz valamit, csupán itt is szükséges a változatosság, illetve, hogy egyre magasabbra helyezzük azt a bizonyos lécet. Ennek értelmében érdemes 3-4 hetente új feladatsort beiktatnunk, amely által új ingerek érik majd az izomzatot.


Nem zuhanyzol edzés után


Sokaknak egyértelmű, sokaknak azonban kevésbé, hogy edzés után az első dolgunk a zuhanyzás kell, hogy legyen, majd pedig a száraz ruhába való bújás. Ugyanis a verejtékkel átitatott ruhák magukban tartják a nedvességet, amely nem csak megfázáshoz, de gombás fertőzésekhez is vezethet. Egy-egy ilyen megbetegedés által pedig könnyen hetekre kieshetünk az edzésből, amely plusz kilókat és erőteljes hátralépést eredményezhet.

hirdetes


Nem pihensz eleget

hirdetes


Ahogy a telefonunknak is szüksége van néha töltésre, úgy a szervezetünknek is. Persze nekünk nem a lábujjunkat kell a konnektorba dugni, sokkalta inkább egy kényelmes fekhelyet keresni és napi legalább 7-8 órát aludni, ha csúcsformában szeretnénk lenni – különösen igaz ez az edzős napokra. Az alvás is az egészséges életmódod része kell, hogy legyen, amiből nem adhatsz lejjebb, ugyanis ezért a tested könnyen bosszút állhat.


Összességében tehát a cél, hogy ne rohanj, légy türelmes magaddal és a testeddel! Adj meg neki és magadnak minden táplálékot és figyelmet, amire szükségetek van, ez pedig meghozza majd a gyümölcsét – sokkal előbb, mint ahogyan azt türelmetlenkedéssel és aggódással elérhetnéd.

Forrás: wellandfit.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

B12-vitamin

A B12-vitamin részt vesz a nukleinsavak felépítésében, befolyásolja a szervezet... Tovább

Glikogén

Az állati szervezet legfőbb energiaforrása. Ez egy olyan keményítő, amely... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás éhezés étrend fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel lelki egészség megoldás mozgás sport stressz tévhitek túlsúly