Alapvető útmutató az étkezési helyettesítőkről

Minden, amit tudni kell az étkezés helyettesítéséről

SzSz
hirdetes

Az elmúlt évek során az étkezés helyettesítése meglehetősen népszerű dolog lett. Mindenhol, az egészségügyi élelmiszer-piacoktól a kényelmi üzletekig, minden formában megtalálhatók – energia szeletek, shakek formájában. De pontosan mit is jelent az étkezés helyettesítése? Milyen gyakran fogyaszthatjuk őket? Most összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat! 

Étkezés helyettesítés

Mi az étkezés helyettesítése?


Egyszerűen fogalmazva, az étkezés helyettesítését kényelmesen, előre csomagolt termékek által tudjuk megtenni. Miután elsődlegesen ezeket sportolóknak forgalmazták, az étkezési helyettesítők most már a mindennapok részét képzik, és többféle módon állítják elő őket - a legnépszerűbbek az energia szeletek, italok és levesek. Néhány étkezési helyettesítő a vitaminok és ásványi anyagok teljes spektrumát tartalmazzák, míg egyesek egyszerűen a kalória, a szénhidrát és a fehérje optimális mennyiségének biztosítására összpontosítanak.

 

 

Kinek érdemes étkezést helyettesítenie?


Szinte bárkinek. Az étkezés helyettesítésének szépsége a kényelem. A zsúfolt menetrendek és a mindennapi rutinok miatt nem mindig reális a kiegyensúlyozott étkezés megtervezése, hiszen időt vesz igénybe. Az étkezés helyettesítése megkönnyíti a test táplálékkal való feltöltését útközben, és segít minimalizálni annak esélyét, hogy az éhség következtében betérjünk egy gyorsétterembe, vagy egy automatából vásároljunk vagy egyéb egészségtelen termékekre fanyalodjunk.

hirdetes

 

 

Az étkezés helyettesítése jó a fogyáshoz?


A legtöbb étkezési helyettesítő 200-400 kalóriát és elegendő mennyiségű fehérjét és rostot tartalmaz ahhoz, hogy teljes mértékben telítve érezzük magunkat, ami kulcsfontosságú a fogyás során. Az étkezés helyettesítései azonban nem jelentenek hosszú távú megoldást a fogyás számára, és a „valódi” étkezésekre is szükség van a fogyás során. Sokan élvezik az evés viscerális élményét, amelyet az étkezési helyettesítők nem kínálnak. Itt megemlítenénk, hogy tehát az étkezés helyettesítését nem szabad több étkezésre kiterjeszteni. Inkább a 10 órait, az uzsonnát vagy a vacsoránkat váltsuk ki ezekkel a kiegészítőkkel. A főbb étkezéseket, mint a reggelit és az ebédet valódi táplálékból vigyük be. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Új trend hódít külföldön: jönnek a nyújtóstúdiók

2019-05-22

Új trend hódít külföldön: jönnek a nyújtóstúdiók

Egy jól felszerelt edzőteremben sok mindent megtalál az ember: kondigépek, súlyok, vagy éppen fitneszeszközök tömkelege várja a mozgás és a testépítés szerelmeseit, amik közül sokat egyszerűen túl drága lenne otthonra beszerezni.

Élelmiszerek a fáradtság elleni küzdelemhez

2019-05-24

Élelmiszerek a fáradtság elleni küzdelemhez

A legtöbbünk estén a szénhidrátdús, különösen a cukros ételek és italok miatt fáradtabbak érezhetjük magunkat. Most hoztunk pár élelmiszert, amelyek segíthetnek a fáradtság elleni küzdelemben, hogy újra energikusnak érezhesd magad.

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

2019-05-20

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

Állandó sietség, rohanás, nincs időd ebédelni, csak bekapni pár falatot, és már szaladsz is tovább. Gyakran még az étel alapos megrágása is elmarad, a nagyobb falatokkal viszont nehezebben birkózik meg a gyomor.

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

2019-05-20

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

A rhabdomyolysis a vázizomzat károsodásával, szétesésével, pusztulásával járó megbetegedés, amely az izomzat myoglobin proteinjének a vizeletbe történő kiválasztódásával jár.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
150 286
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 069 375
Közösség

Szótár

Edzés

Edzés fogalma Az edzés az emberekben való bizalom tudománya a változás érdekében. Az... Tovább

Reakciógyorsaság

  Mint az elnevezés is mutatja, valamilyen jelre történő mozgásvégrehajtást... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 122

Átlagos értékelés: 4.7