notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Alapvető útmutató az étkezési helyettesítőkről

Minden, amit tudni kell az étkezés helyettesítéséről

SzSz
hirdetes

Az elmúlt évek során az étkezés helyettesítése meglehetősen népszerű dolog lett. Mindenhol, az egészségügyi élelmiszer-piacoktól a kényelmi üzletekig, minden formában megtalálhatók – energia szeletek, shakek formájában. De pontosan mit is jelent az étkezés helyettesítése? Milyen gyakran fogyaszthatjuk őket? Most összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat! 

Étkezés helyettesítés

Mi az étkezés helyettesítése?


Egyszerűen fogalmazva, az étkezés helyettesítését kényelmesen, előre csomagolt termékek által tudjuk megtenni. Miután elsődlegesen ezeket sportolóknak forgalmazták, az étkezési helyettesítők most már a mindennapok részét képzik, és többféle módon állítják elő őket - a legnépszerűbbek az energia szeletek, italok és levesek. Néhány étkezési helyettesítő a vitaminok és ásványi anyagok teljes spektrumát tartalmazzák, míg egyesek egyszerűen a kalória, a szénhidrát és a fehérje optimális mennyiségének biztosítására összpontosítanak.

 

 

Kinek érdemes étkezést helyettesítenie?


Szinte bárkinek. Az étkezés helyettesítésének szépsége a kényelem. A zsúfolt menetrendek és a mindennapi rutinok miatt nem mindig reális a kiegyensúlyozott étkezés megtervezése, hiszen időt vesz igénybe. Az étkezés helyettesítése megkönnyíti a test táplálékkal való feltöltését útközben, és segít minimalizálni annak esélyét, hogy az éhség következtében betérjünk egy gyorsétterembe, vagy egy automatából vásároljunk vagy egyéb egészségtelen termékekre fanyalodjunk.

hirdetes

 

 

Az étkezés helyettesítése jó a fogyáshoz?


A legtöbb étkezési helyettesítő 200-400 kalóriát és elegendő mennyiségű fehérjét és rostot tartalmaz ahhoz, hogy teljes mértékben telítve érezzük magunkat, ami kulcsfontosságú a fogyás során. Az étkezés helyettesítései azonban nem jelentenek hosszú távú megoldást a fogyás számára, és a „valódi” étkezésekre is szükség van a fogyás során. Sokan élvezik az evés viscerális élményét, amelyet az étkezési helyettesítők nem kínálnak. Itt megemlítenénk, hogy tehát az étkezés helyettesítését nem szabad több étkezésre kiterjeszteni. Inkább a 10 órait, az uzsonnát vagy a vacsoránkat váltsuk ki ezekkel a kiegészítőkkel. A főbb étkezéseket, mint a reggelit és az ebédet valódi táplálékból vigyük be. 

hirdetes
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pipacs1 – a szupermeggy

2019-07-17

Pipacs1 – a szupermeggy

Mit nekünk goji bogyó, acaí, gránátalma. Csupa betolakodó, miközben van saját igazi magyar superfoodunk. Bocsánat, szuperétkünk. Egy különleges meggyfajta, gyönyörű névvel.

Nyit a Campusz Fesztivál

2019-07-17

Nyit a Campusz Fesztivál

Ma többek között a Quimby, a Bagossy Brothers Company, és a Margaret Island koncertjével nyit Magyarország egyik legnagyobb nyári kulturális eseménye, a debreceni Campus Fesztivál.

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

2019-07-16

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget, a jólétet, még úgy is, ha csak egyszerűen üldögél az ember és élvezi a nyugalmat - vélik brit kutatók.

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

2019-07-16

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

Egy nagyléptékű amerikai kutatás szerint azok az idősebb, egészséges súlyú nők, akik a hasuk helyet a combjukra híznak, védettebbek a szívbetegségektől. A kutatók szerint az "alma alakú" nőknek meg kell próbálnia leadni a hasukból és "körte alakúvá" válni.

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az ökológiai lábnyomunkat is meghatározza

2019-07-13

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az...

Az élet első ezer napján a megfelelő táplálás azért is különösen fontos, mert az akkor rögzült szokások végigkísérik a felnőttkort. Dr. Pászthy Bea gyermekorvos, gyermekpszichiáter írása.

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

2019-07-12

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

A fogyókúrák, életmódváltások virágkorát éljük, mégis egyre több a túlsúlyos és evési zavarokkal élő. Valóban ennyire akaratgyengék lennénk? Vagy más okuk van a sorozatos kudarcoknak?

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Aerobik

  Amerikából származó sportág, lényege a zenére végzett testmozgás, amely a test... Tovább

Bazsalikom

Latin neve: Ocimum basilicum L.   Származása, élőhelye   Dél-Ázsiában,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 122

Átlagos értékelés: 4.7