notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

5 életre szóló fogyási tipp, amiket érdemes állandósítanod a tartós eredmény érdekében

hirdetes

5 életre szóló fogyási tipp, amiket érdemes állandósítanod a tartós eredmény érdekében

VN
Hosszú távú fogyási tippek

3. Ügyelj magadra

Bizonyára minden napodhoz tartozik egy feladatlista, és ez a lista igencsak hosszú lehet. Sokak napjai tele vannak „kellene” jellegű feladatokkal, amelyek általában megakadályozzák, hogy magukkal foglalkozzanak. „El kellene mennem X-hez”, „Meg kellene csinálnom ezt Y-nak” – és így tovább. Kétségtelen, hogy nemes dolog odafigyelni másokra, de amikor ez már az ember saját kárára megy, akkor érdemes meghúzni egy határt, és önmagunkat előtérbe helyezni. Senki más nem ehet helyettünk egészségesen, nem igaz?

Gondolkodj el rajta, hogy mely feladatok halaszthatatlanok ténylegesen, és melyek várhatnak, amíg te magaddal foglalkozol. Ha teheted, válaszd magadat!

4. Ne ijedj meg, ha lelassulsz

Meglehet, hogy egy ideig szépen megy a fogyás, de egy idő után egyszerűen „beakad a mérleg”, és nem látod, vagy érzed magadon, hogy haladnál. Ne ijedj meg, ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy soha nem fogod elérni a célodat. Sőt, ez a jelenség csak azt bizonyítja, hogy tested igyekszik alkalmazkodni az új szinthez, mit szeretnél elérni a fogyásban.

hirdetes

Mi több, a kisebb mértékű súlyleadások még előnyösebbek is, mert sokkal valószínűbb, hogy maradandók lesznek. Tartsd magadat egy rendszerhez, és az új szokásaid idővel megtérülnek majd. Előbb-utóbb látni fogod, hogy elkezd tovább csökkenni a súlyod, még ha csak apránként is – ez is haladás.

5. Aludd ki magad

A fogyás kapcsán ritkán kerül említésre, pedig az alvás nagyon fontos szerepet játszik az extra súly elvesztésében. Ha nem alszod ki magadat, nagyon nehezen fogsz tudni lefogyni.

Kutatási eredmények is alátámasztják, hogy azok a kalóiraszegény étrendeket követő tesztalanyok, akik hétköznaponként egy órával kevesebbet aludtak, kevesebb súlytól szabadultak meg, mint azok a diétázók, akik eleget aludtak.

hirdetes

Ha a test nem kap elegendő időt a pihenésre és a regenerációra, akkor szervezeted nehezebben összpontosít a fogyásra. Mi több, a kialvatlan szervezet olyan hormonokat termel, amelyek növelik az éhséget, így éhesebbnek érzed majd magadat, és hajlamosabb leszel többet enni a kelleténél – ezzel pedig pont, hogy az ellenkezőjét éred el, mint amit szeretnél.

Hogy szervezeted eleget pihenhessen, éjszakánként 7-8 óra alvásra van szüksége. Ha ez nincs meg, akkor próbáld meg 10-20 percekkel meghosszabbítani az alvásaidat.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

T-sejtek

A nyirokrendszerünkben keringő limfociták két részből állnak, a B-sejtekből és a... Tovább

Atkins diéta

Sokan az Atkins módszernek köszönhetik ideális testalkatuk visszanyerését. Az Atkins könyv... Tovább

Tovább a lexikonra
akaraterő alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód elhízás étrend kalóriabevitel táplálkozás túlsúly