notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Most segítek a kezdésben! Életmódváltás!

Életmódváltás! Most segítek a kezdésben!

vitorlazas.hu
hirdetes

Csak elkezdeni nehéz, aztán a többi jön magától! Most segítek nektek elkezdeni az új életedet, ami az egészséges, kiegyensúlyozott élethez vezet.

Most segítek a kezdésben! Életmódváltás!

1. Tüntesd el a csábítást!

Szabadulj meg a konyhádban, autódban, minden más dugihelyen tárolt egészségtelen nasiktól, édességtől, bonbontól, keksztől. Akkor is, ha egészséges nasi! Nem nasizunk, hanem teljes értékű, tápláló ételeket kell enni, napi 4-6 alkalommal!

 

2. Cseréld le az alapanyagokat!

Ha nem tartasz otthon fehér lisztet, sem fehér cukrot, akkor esélyed sem marad arra, hogy egészségtelen, hizlaló ételt készíts. Legyen helyette alakbarát édesítőd: stevia, eritrit, xilit és alakbarát liszted: zabpehelyliszt, barna rizsliszt, kókuszliszt, egyéb maglisztek, esetleg teljes kiőrlésű tönkölybúza liszt, amiket remekül használhatsz fehér liszt helyett.

 

3. Rendszeresség-mozgásban, főzésben!

Nagyon könnyen bukik az egészséges életmód ezen két ponton: a mozgáson- vagyis hiányán és a főzés kihagyásán. A főzést nem hagyhatod ki, hiszen a jó alapanyagokból el is kell készíteni az ételt. Ha nem tudsz minden nap főzni, akkor készülj előre és készíts nagyobb adagokat! Dobozolj, használd a hűtőszekrényt! Nem megoldás az éttermi étel, hiszen nem ismerjük az alapanyagot. Nem mi válogathatjuk össze.. nem mi szerezzük be az alapanyagot, amiből készül egy étel. Nem a legegészségesebb zsiradékfélét használja az ételek elkészítéséhez egy étterem, hanem a nagy tételben olcsóbbat- tehát nem feltétlenül lesz alakbarát az ott elkészült étel. Ha előre főzöl, készülsz, csomagolod és viszed magaddal az ennivalódat, akkor elkerülheted azokat a helyzeteket, amikor megéhezel és nincs mit enni- és csak egészségtelen, hizlaló ételt tudsz vásárolni! Mozogni is kell az egészséges táplálkozás mellett. A civilizált, ülő életmód és a sok műétel következtében lelassult anyagcsere, a sport és az egészségesebb, tápanyagban dús ételek hatására kezd gyorsabb fokozatra váltani. Sportolni legalább heti 3-4 alkalommal szükséges ahhoz, hogy a megfelelő hatást ki tudd váltani, terhelést adni az izmoknak, fejleszteni a szív érrendszert és a légzőszerveket. Ha túl sokat kihagysz két edzés között, nem fejleszted vele a szervezeted és még vissza is esik a teljesítményed!

hirdetes

 

4. Fokozatosság!

Ne akarj mindent egyszerre elkezdeni! Tudom, hogy azonnal le akarsz fogyni, lehetőleg már holnapra.. és igen, persze.. ha már erőfeszítéseket teszel, edzeni voltál és betartod az egészséges életmód alapelveit, már azt akarnád, hogy másnapra kevesebbet mutasson a mérleg minimum 5 kilóval, de ez nem így megy. Ha drasztikusan mindent azonnal megváltoztatsz, a tested tiltakozni fog: az immunrendszered elfárad, legyűr egy vírus, amitől aztán nem tudsz edzeni menni, illetve változtatni kell az étkezéseden, az emésztőrendszered tiltakozhat az egészséges étel ellen, reagálhat rosszul rá, vagy akár lesérülhetsz edzés közben.

 

5. Ne görcsölj rá!

Ne ellenőrizgesd a súlyod naponta, vagy centivel a kézben éld a mindennapjaidat, ne ez legyen minden gondolatod! Tudd, ha a megfelelő erőfeszítéseket megteszed, az egészséges életmód mellékhatásai nem kerülnek el: a súlyod csökkenni fog, a centi méreteid szintén, a bőröd szépülni fog. Ha az értéktelen, tápanyagban szegény, hizlaló ételek fogyasztását mellőzöd és tápanyagban gazdag ételeket fogyasztasz, a napi energia szinted is javulni fog!

 

Nagy Sándor - Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Egy új népbetegség?

2019-11-25

Egy új népbetegség?

Fáradtnak érzed magad? Nem tudsz koncentrálni? Felszaladtak a kilók és nem használ a fogyókúra?

7 lépéses torna a fájó kezeknek

2019-11-23

7 lépéses torna a fájó kezeknek

Az egyhangú terhelést sajnos ujjaink ízületei is észreveszik, s ennek nyomán krónikus fájdalom vagy gyulladás alakulhat ki. Fontos az ujjak ízületeinek karbantartása is. Tehát ujjtornára fel

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

2019-11-21

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

Lehet hogy az ecet hallatán max. az ecetes uborka jut eszedbe, ám azért ennél jóval sokrétűbb az ecet felhasználása. Kiválóan alkalmazhatod a zsírégetés terén! Kortyolj el egy pohár vízben feloldott egy-két evőkanál ecetet, és a várt eredmény nem marad el.

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
34 865
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 287 085
Közösség

Szótár

Diéta

  A diéta fogalma : A diéta fogalma a közhasználatban egyrészt az... Tovább

Flabélos

OTO FLABéLOS (FL-3000) (Gyártói információ)   Professzionális TTV (teljes test... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

akaraterő alakformálás egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás