notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 egészséges tavaszi étel és néhány szuper tipp a fogyasztásukhoz

hirdetes

10 egészséges tavaszi étel (és fogyasztásuk)

VN

Végre újra megérkezett a tavasz, és habár éjszakánként még előfordulhatnak fagyok, a napok már érezhetően melegebbek és hosszabbak, mint az előző hónapokban. Lassan ébredezni kezd a természet is, és kezdetét veheti a tavaszi élelmiszertermelés. A tavasz egy igazi gasztronómiai megújulást kínál szervezetünk számára, hiszen a nehéz, zsíros téli ételek helyett végre áttérhetünk a friss, könnyedebb finomságokra. Szóval mit érdemes ilyenkor enni? Persze, a lehetőségeket első sorban az befolyásolja majd, hogy miből kapni friss terméseket otthonod környékén, vagy, hogy mit vagy hajlandó megtermeszteni magadnak kertedben. Íme egy lista néhány egészséges tavaszi ételről!

10 egészséges tavaszi étel

Borsmustár

A borsmustár, vagy arugula egy ízletes leveles zöldség, tele A és K-vitaminnal, klorofillal, rostokkal és más tápanyagokkal. Az arugula nem csak a gyulladásokat segít csökkenteni, hanem víztartalmának köszönhetően a test hidratálásában is besegít. Habár itt kifejezetten a borsmustárt emeltük ki, valójában a legtöbb leveles zöldséget érdemes beiktatnod tavaszi étrendedbe!

Dobj egy adag nyers levelet és más zöldséget egy tálba, illetve ízlés szerint adj hozzájuk dióféléket, egy kis extra szűz olívaolajat, illetve némi érlelt balzsamecetet vagy citromlevet. Vágd apróra a hozzávalókat és fogyaszd salátaként!

Articsóka

A tavasszal és ősszel is frissen fogyasztható articsókák tele vannak folsavval, C-vitaminnal, komplex B-vitaminokkal, illetve különféle ásványi anyagokkal. Ezek a tápanyagok segítenek a koleszterinszint csökkentésében, jót tesznek a várandós nők szervezetének, csökkentik a szabadgyököket, illetve segítik az anyagcseresejtek működését.

hirdetes

Főzd articsókáidat 20 percig, majd hámozd le és edd meg a leveleiket. Némi fokhagymás extra szűz olívaolajjal különösen jól esik!

Spárga

Tele K-vitaminnal, rézzel, szelénnel B-vitaminokkal és további hasznos tápanyagokkal, a spárga egy rendkívül egészséges tavaszi étel.

Némi fokhagyma, tengeri só és vaj (vagy kókuszzsír) társaságában sautézve remek, csak figyelj rá, hogy ne süsd, vagy főzd túl. A színe élénkzöld kell maradjon, és formáját is meg kell őrizze, szóval ha már elkezd „összefonnyadni”, akkor vedd le a tűzről. Ez nagyjából 10 perc lesz!

Cékla

A cékla mély, lédús húsának színe egyértelműen árulkodik róla, hogy milyen jót is tesznek ezek a termések a vérnek és a keringésnek. A cékla csökkenti a vérnyomást, fokozza az állóképességet és segít a szervezet méregtelenítésében, ugyanis úgynevezett betalainokat tartalmaz.

hirdetes

A céklák rendkívül sokoldalúak, ha az elkészítésükről van szó. Sokan savanyítva imádják őket, vagy a levüket szeretik, de salátákba is kiválóak.

Sárgarépa

A sárgarépákat senkinek nem kell bemutatni. Mint minden zöldség, a sárgarépák is akkor a legfinomabbak, amikor épp szezonjuk van. A-vitamintartalmuknak, illetve antioxidánsaiknak köszönhetően jót tesznek a hajnak, a bőrnek, a körmöknek, és összességében segítenek fiatalabbnak tűnni.

Sokan szimplán nyersen eszik a sárgarépákat, de persze temérdek módon fel lehet használni őket szendvicsekben, salátákban és megannyi összetettebb receptben is.
 

Lapoz mert mutatunk még soks-sok egészséges tavaszi ételt!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Glikémiás index (GI)

A glikémiás index (GI) egy olyan mutatószám, melynek segítségével az élelmiszereket 1-100-ig... Tovább

Mangán

A mangán olyan ásványi anyag, amely sok enzim működésének beindításához és... Tovább

Tovább a lexikonra
diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás elhízás fogyás fogyókúra gyümölcs nassolás táplálkozás vitamin