Egészséges szokás mindennapra

6 egészséges szokás, ami talán hiányzik a napi rutinodból

hirdetes

Az alábbi szokások egyikének (vagy az összes) beiktatásával sokat javíthatsz az immunrendszereden. Tanuld és jegyezd meg ezt a 6 fontos, egészséges szokást!

Egészséges szokás mindennapra

Az alapokat mindenki oda-vissza fújja – táplálkozz egészségesen, mindig moss fogat, ügyelj a rendszeres testmozgásra, aludd ki magad. Az egészséges életmód azonban ennél valamivel többről szól. Szerencsére az alábbi szokások egyikének (vagy az összes) beiktatásával sokat könnyíthetsz napi rutinodon!

 

1. 10 perc meditáció

Összesen 10 percnyi folyamatos meditáció serkenti a koncentrációt, de a szorongást is képes kordában tartani, állítja a Consciousness and Cognition című újság. A kísérlet résztvevőit arra kérték, hogy végezzenek el egy feladatot, amit később megszakítottak. A tesztalanyok fele egy 10 perces meditációt végzett a feladat elvégzése előtt. A meditáló résztvevők lényegesen jobban tudtak koncentrálni arra, amit csinálniuk kellett.

 

2. Öregedést gátló szemvitaminok

Azt biztosan tudod, hogy egy kiegyensúlyozott étrend a legjobb módja azon szükséges vitaminok felvételének, amelyre szervezetednek szüksége van öregedésed során. Valószínű viszont, hogy nem szentelsz elegendő figyelmet saját szemeid igényeinek. Különösen a 40 év felettieknek ajánlott fokozottan odafigyelni a szem romlását lelassító vitaminok rendszeres bevitelére.

hirdetes

 

Egészséges szokás mindennapra

3. Napfény

Egy kis közvetlen napfénynek több előnye is van, mint például a hangulat javítása, vagy a szív és általános egészség megerősítése. Kérd meg orvosodat, hogy tájékoztasson bőrtípusod szükségleteiről, hogy megtudd, mennyi időre és milyen erősségű naptejjel érdemes napozni menned.

 

4. Nevetés

Habár a múltban már több tanulmány is bebizonyította, hogy a rendszeres nevetés segíthet többek között az immunrendszer erősítésében, illetve az álmatlanság és a depresszió megelőzésében, egy nemrégiben végzett egészségügyi kutatás szerint a gyakori nevetgélés a szív- és érrendszeri megbetegedések elleni védelmet is fokozhatja. 21 ezer 65 év feletti felnőttet vizsgáltak meg, akik elmondásuk szerint szinte sosem nevettek, és kiderült róluk, hogy sokkal több közöttük a szívproblémás esetek száma, más életstílus szempontoktól függetlenül, de több volt közöttük a depresszióban és hipertenzióban szenvedő is.

 

Egészséges szokás mindennapra

5. Keresztrejtvény

Több mint 17 ezer egészséges 50 éves, vagy idősebb személy megvizsgálása után a londoni Exeter Egyetem idegkutatói felfigyeltek arra, hogy azok, akik ezekben a korosztályokban rendszeresen fejtegettek keresztrejtvényeket, azok agyának teljesítménye felért a 10 évvel fiatalabbakéval. Lényegesen jobban teljesítettek figyelmet, memóriát és érvelést igénylő feladatokban.

 

6. Egy nagy ölelés

A pennsylvaniai Carnegie Mellon Egyetem pszichológus professzorai több mint 400 egészséges felnőttől kérdezték meg, hogy milyen gyakran ölelik meg őket. Nem sokkal később, az önkénteseket szándékosan náthával fertőzték meg. Az eredmény? Az általánosságban több személyes támogatásban (és gyakoribb bújásban) részesülő résztvevők kevesebb tünetét mutatták a betegésgnek.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

El ne csússz egy banánhéjon!

2019-05-16

El ne csússz egy banánhéjon!

Gyümölcsökre és zöldségekre mindenkinek szüksége van, de nem mindig tudjuk, hogy azon kívül, hogy vitamindúsak, pontosan milyen előnyökkel is jár egy-egy fogyasztása.

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

2019-05-17

Mennyi koffein található a különböző kávétípusokban?

A kávé népszerű ital, és valószínűleg a leggyakrabban fogyasztott koffeinforrás. A kávé koffein-tartalma jelentősen változhat számos tényezőtől függően, beleértve a kávé típusát, főzési módját és a márkát. Lássuk a számokat!

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

2019-05-14

Puffadás, szélgörcsök, emésztési zavarok kínzó tünetei

Ha alkalmanként jelenik meg a probléma, több tényező is felelős lehet: a gyorsan elfogyasztott étellel levegő kerülhet az emésztőrendszerbe, de ételérzékenység is állhat a háttérben.

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

2019-05-16

Így állítsd helyre gyomrod egészségét

Gyomorfájás? Gyomorégés? Emésztési zavarok? Kellemetlen érzés? A gyomor nem megfelelő működésének tünetei. Íme 7 hatékony tipp, amik segítségével visszaállíthatod gyomrod egészségét pillanatok alatt.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

Lipidológus

A zsíranyagcsere-betegségekben járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

C-vitamin

Aszkorbinsav. Vízben jól oldódó, erősen redukáló vegyület. Képlete: C6H8O6. Teljesen... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 157

Átlagos értékelés: 4.9