Egészséges szokás mindennapra

6 egészséges szokás, ami talán hiányzik a napi rutinodból

Az alábbi szokások egyikének (vagy az összes) beiktatásával sokat javíthatsz az immunrendszereden. Tanuld és jegyezd meg ezt a 6 fontos, egészséges szokást!

Egészséges szokás mindennapra

Az alapokat mindenki oda-vissza fújja – táplálkozz egészségesen, mindig moss fogat, ügyelj a rendszeres testmozgásra, aludd ki magad. Az egészséges életmód azonban ennél valamivel többről szól. Szerencsére az alábbi szokások egyikének (vagy az összes) beiktatásával sokat könnyíthetsz napi rutinodon!

 

1. 10 perc meditáció

Összesen 10 percnyi folyamatos meditáció serkenti a koncentrációt, de a szorongást is képes kordában tartani, állítja a Consciousness and Cognition című újság. A kísérlet résztvevőit arra kérték, hogy végezzenek el egy feladatot, amit később megszakítottak. A tesztalanyok fele egy 10 perces meditációt végzett a feladat elvégzése előtt. A meditáló résztvevők lényegesen jobban tudtak koncentrálni arra, amit csinálniuk kellett.

 

2. Öregedést gátló szemvitaminok

Azt biztosan tudod, hogy egy kiegyensúlyozott étrend a legjobb módja azon szükséges vitaminok felvételének, amelyre szervezetednek szüksége van öregedésed során. Valószínű viszont, hogy nem szentelsz elegendő figyelmet saját szemeid igényeinek. Különösen a 40 év felettieknek ajánlott fokozottan odafigyelni a szem romlását lelassító vitaminok rendszeres bevitelére.

 

Egészséges szokás mindennapra

3. Napfény

Egy kis közvetlen napfénynek több előnye is van, mint például a hangulat javítása, vagy a szív és általános egészség megerősítése. Kérd meg orvosodat, hogy tájékoztasson bőrtípusod szükségleteiről, hogy megtudd, mennyi időre és milyen erősségű naptejjel érdemes napozni menned.

 

4. Nevetés

Habár a múltban már több tanulmány is bebizonyította, hogy a rendszeres nevetés segíthet többek között az immunrendszer erősítésében, illetve az álmatlanság és a depresszió megelőzésében, egy nemrégiben végzett egészségügyi kutatás szerint a gyakori nevetgélés a szív- és érrendszeri megbetegedések elleni védelmet is fokozhatja. 21 ezer 65 év feletti felnőttet vizsgáltak meg, akik elmondásuk szerint szinte sosem nevettek, és kiderült róluk, hogy sokkal több közöttük a szívproblémás esetek száma, más életstílus szempontoktól függetlenül, de több volt közöttük a depresszióban és hipertenzióban szenvedő is.

 

Egészséges szokás mindennapra

5. Keresztrejtvény

Több mint 17 ezer egészséges 50 éves, vagy idősebb személy megvizsgálása után a londoni Exeter Egyetem idegkutatói felfigyeltek arra, hogy azok, akik ezekben a korosztályokban rendszeresen fejtegettek keresztrejtvényeket, azok agyának teljesítménye felért a 10 évvel fiatalabbakéval. Lényegesen jobban teljesítettek figyelmet, memóriát és érvelést igénylő feladatokban.

 

6. Egy nagy ölelés

A pennsylvaniai Carnegie Mellon Egyetem pszichológus professzorai több mint 400 egészséges felnőttől kérdezték meg, hogy milyen gyakran ölelik meg őket. Nem sokkal később, az önkénteseket szándékosan náthával fertőzték meg. Az eredmény? Az általánosságban több személyes támogatásban (és gyakoribb bújásban) részesülő résztvevők kevesebb tünetét mutatták a betegésgnek.

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

2019-04-18

Öt egyszerű tipp az édesség utáni vágy kielégítéséhez

Este hazaérsz egy hosszú nap után, ledőlsz a kanapéra, nézed a kedvenc sorozatod legújabb epizódját, és pár perc múlva ellenállhatatlan vágyat érzel, hogy egyél valamilyen édességet. Veled is előfordult már igaz? Hogyan kerülhető el, hogy felesleges extra kalóriákat vigyünk be úgy, hogy közben édesség utáni vágyunkat is kielégítjük? Segítünk!

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

2019-04-16

Így maradj fitt és egészséges a várandósság alatt és után

Várandósság alatt is fitten és egészségesen. Íme néhány hatékony tipp, hogy terhesség alatt is egészséges, aktív életet élhess. Tippek a mama és a baba egészségéért.

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

2019-04-16

7 tipp, hogy tökéletesen induljon a szabadnapod

7 szuper hatékony, egyszerű tipp, hogy a szabadnapod tökéletesen induljon, hogy legyen időd egy kis relaxációra. Fogadd meg ezeket a tippeket, hogy az egész napod jobb legyen.

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

2019-04-12

Mennyi vízre van valójában szükségünk?

Az interneten számos cikk kering arról, mennyi vizet is kell valójában meginnunk egy nap. A legtöbb esetben úgy tartják, hogy naponta minimum 2-3 liter vizet meg kell inni. De ez vajon tényleg igaz? Most utánajártunk a témának!

Mit együnk edzés után?

2019-04-08

Mit együnk edzés után?

Egy fárasztó edzés után meglehet, hogy falási roham tör rád, hiszen sok energiát felhasználtál. Azonban attól még, mert edzettél nem ehetsz meg akármit, ha formában szeretnél maradni. De akkor mit együnk, hogy szervezetünket újra feltöltsük energiával mégse hízzunk meg? Mutatjuk!

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

2019-04-05

Így maradj egészséges és energikus egy hosszú utazás alatt is

Közeleg a nyár, sokan a Világ másik felére indulnak nyaralni. A hosszú utazás megviselheti a szervezetünket, egészségünket, a bőrünket. Íme néhány hatékony tipp, hogy hosszú utazás alatt is egészséges és energikus maradj.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

B2-vitamin

B2-vitamin Riboflavin. Az enzimek a piroszőlősav, zsírsavak és az aminosavak oxidatív... Tovább

Aerobik

  Amerikából származó sportág, lényege a zenére végzett testmozgás, amely a test... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 157

Átlagos értékelés: 4.9