notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Milyen egy egészséges vacsora?

Milyen egy egészséges romantikus vacsora?

vitalzone.hu
hirdetes

Egy kettesben elköltött romantikus vacsoránál általában nem figyelünk arra, hogy a legegészségesebb ételeket fogyasszuk. Ilyenkor könnyű bűnbe esni, ám kis körültekintéssel olyan fogásokat választhatunk, amelyek nem jelentenek plusz kalóriákat, feltéve, hogy mértékkel fogyasztunk belőlük.

Egészséges vacsora

Csokoládé, vörösbor, tészta, sajtok, húsok - valamennyi szóba jöhet egy romantikus vacsoránál. De mennyire egészségesek? A csokoládé és a vörösbor előnyeit már klinikai vizsgálatok is összefüggésbe hozták a keringési rendszer egészségével, mivel olyan antioxidánsokat tartalmaznak, amelyek növelik a „jó” koleszterin és a vérnyomáscsökkentő fenolok szintjét, továbbá kedélyjavító hatásúak. 

 

A vörösbor tartalmazza a szőlő héjában található resveratolt, amely szabályozza a koleszterinszintet és csökkenti a vérrögök képződését, állítja Andy Bellatti, a New Yorki Egyetem végzős hallgatója, a Small Bites című táplálkozási blog szerzője. Bellatti ugyanakkor óvatosságra int a csokifogyasztással kapcsolatban, mert például azon túl, hogy jót tesz a vérnyomásnak, sok zsírt, cukrot és kalóriát viszünk a szervezetünkbe, melyek túlsúlyhoz vezethetnek. 

 

Ha mégsem akarunk lemondani a csokoládéról, fontos, hogy milyet választunk. Az egészségre hasznos összetevője a kakaóbabból származik, a legnépszerűbb tejcsokoládék azonban több tejet tartalmaznak, mint kakaóbabot. A tej ráadásul gátolhatja az antioxidánsok felszívódását. Olyan csokit válasszunk tehát, amely sok kakaót tartalmaz, de legyünk tudatában, hogy ez nem feltétlenül függ sötét színétől.

hirdetes


Borból a kívánatos mennyiség körülbelül egy pohár. Több már káros lehet, a kevesebbnek pedig nem lesz hatása. Érdemes megfontolni, hogy a bortól nem lakunk jól, így előfordulhat, hogy rövidebb idő alatt több kalóriát viszünk be.


A vacsora alkalmával valószínűleg tésztát eszünk, vagy grillezett húst burgonyával; egyiktől sem kell félnünk. A teljes kiőrlésű gabonafélékből készült tésztát válasszuk, magas rosttartalma miatt. Ám ehetünk fehér lisztből készült pékárut is, sokkal fontosabb az, hogy mit teszünk rá, s ugyanez vonatkozik a tésztára is. Nem csak a teljes kiőrlésűeket lehet egészségesen elkészíteni. Ha teleöntjük mártással és rengeteg sajtot reszelünk rá, a magas rosttartalom mellett sok-sok plusz kalóriával is terheljük a szervezetünket.

hirdetes


A burgonya a másik „üres” kalóriaforrás. A sültkrumpli és a burgonyapüré mindennél jobban laktat, de ha sütőben sütjük, akkor rostot, C-vitamint és káliumot is veszünk magunkhoz vele. Igazából nagyon tápláló étel, de itt sem mindegy, hogy mit eszünk hozzá.


Sokak rettegnek ok nélkül a zsiradékoktól, így elkerülnek sok egészséges ételt is. A mogyorófélék például magas zsírtartalmúak, de sok egyéb értékes tápanyagot tartalmaznak. Teljes értékű élelmiszerek, és kevesebb kalóriabevitel mellett is jóllakhatunk velük.


Nagy hibát követünk el, ha valamely ételtől teljesen megfosztjuk magunkat. Sokkal fontosabb azt mérlegelni, hogy mikor mennyit eszünk abból, amit táplálkozástanilag értéktelennek tartunk. Bellatti osztályozási rendszert javasol, mely a mindig/gyakran/ritkán kategóriákból áll. Saját tapasztalatából is tudja, hogy ha eltiltjuk magunkat bizonyos ételektől, könnyen esünk kísértésbe. Ha semmit sem vonunk meg magunktól, könnyebben betartjuk a mértékletesség elvét. Akkor is élvezettel kell táplálkoznunk, ha éppen fogyókúrára fogjuk magunkat, nem szabad büntetésként megélnünk. 

Forrás: HVG.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Húsba vágó kérdések

2019-09-05

Húsba vágó kérdések

Sokaknak a diéta egyet jelent a fogyókúrával. A felmérések szerint viszont a legtöbben valamilyen táplálékallergia, érzékenység, vagy cukorbetegség esetén kényszerülnek étrendváltoztatásra.

Így csaphatják be magukat a fogyózó tésztafüggők

2019-09-03

Így csaphatják be magukat a fogyózó tésztafüggők

Amerikai bloggerek kitalálták, mivel lehetne szerethetőbbé tenni egy hasznos, mégis kacatgyanúsnak tűnő konyhai eszközt.

Tíz egyszerű módszer, hogy kevesebbet együnk

2019-08-28

Tíz egyszerű módszer, hogy kevesebbet együnk

Naponta több mint kétszáz evéssel kapcsolatos döntést hozunk, amelyek közül a legtöbb egyáltalán nem tudatos. Éppen ezért, ha fogyni akarunk, a kalóriaszámlálás helyett célravezetőbb lehet, ha étkezési szokásainkat alakítjuk át.

Fogyni akar? Cserélje le a tányérját!

2019-08-26

Fogyni akar? Cserélje le a tányérját!

Nem forradalmi, nem új, és sokszor nem is követhető. Mégis, Brian Wansink tanácsaival örök életünkre kontrollálni tudjuk a testsúlyunkat.

Gondold meg, úgy igyál!

2019-08-20

Gondold meg, úgy igyál!

A gyorsított trónöröklés egyik lehetséges helyszíne a történelem folyamán mindig is a terített asztal volt; az uralkodóknak a mérgezéstől való félelme pedig a testőrök egy specializált gárdáját hozta létre, az előkóstolókét.

Hagymát hagymával

2019-08-14

Hagymát hagymával

Formájában, ízében, színében hihetetlenül gazdag és változatos - hagyma mind, és mindegyik más. Ehető nyersen vagy sütve, főzve, töltve, savanyúságnak elkészítve, de leginkább ételeinket fűszerezzük, ízesítjük vele.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 452
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 888 187
Közösség

Szótár

Atkins diéta

Sokan az Atkins módszernek köszönhetik ideális testalkatuk visszanyerését. Az Atkins könyv... Tovább

Glutén

  A glutén egy fehérje-komplex (a gliadin és a glutenin keveréke), amely megtalálható... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 134

Átlagos értékelés: 5.0

alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend