notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

egészséges életvitel, életmódváltás

Íme, az egészséges táplálkozás 5 szabálya! Indulhat az életmódváltás!

BB
hirdetes

Nemsokára itt a tavasz, már a januárnak és a Valentin napnak is vége. Itt az ideje egy, hogyha eddig nem tetted, végérvényesen átalakítsd életmódodat. Számos kutatás igazolja az egészséges életvitel –főként táplálkozás- 5 szabályát. 

egészséges életmód

1.    Egyetlen étkezést se hagyj ki!

Aki tudatosan táplálkozik, egyetlen étkezést sem hagy ki, mivel tisztában van vele, hogy az anyagcseréjét teljesen összezavarja a koplalás. A továbbiakban a fő probléma ilyenkor, hogy az egyéb elfoglaltságok miatt kihagyott ebédet este a többség üres kalóriákkal próbálja pótolni, nem törődve azzal valójában mivel is terheli szervezetét. Egy amerikai folyóiratban, az American Journal of Epidemiology-ban megjelent kutatás szerint 4-5-ször több a túlsúlyos ember azok között, akik rendszeresen kihagyják a reggelit. A legmegfelelőbb étkezési alternatíva ezzel szemben, ha rendszeresen néhány óránként eszünk kisebb adagokat, anélkül, hogy a gyomrot megterhelnénk. A legfrissebb kutatások szerint napi 7 adag zöldség és gyümölcs elfogyasztása távol tart számtalan betegségtől. ​

 

2. Cseréld le a hagyományos cukrot egészséges alternatívára! 

A cukrokat érdemes lecserélni valamilyen esészséges alternatívára, hiszen ezzel az egyszerűnek mondható lépéssel rengeteget tehetsz az egészségedért és az alakodért is. Ezeknek az egészséges alternetíváknak a közös jellemzője, hogy kevés kalóriát tartalmatnak, ráadásul alacsony a Glikémiás indexük is. A cukor helyettesítése történhet például nyírfacukorral, eritrittel vagy steviával is. Ha tehát tenni szeretnél az egészségedért és az alakodért is, itt az idő, hogy egy lépéssel közelebb kerül az egészséges életmódhoz azzal, hogy megszabadulsz a hagyományos cukortól és helyette természetes alternatívák mellett döntesz.

hirdetes

 


 

 

3.    Fontosabb az elegendő alvás, mint hinnéd

A Nature Communications című szaklap kutatása eredménye rámutatott, hogy a 7 óránál kevesebb alvás az éhségérzet erősödéséhez vezet, így az ember ösztönösen magasabb kalóriájú ételeket kíván ilyenkor. Azok az önkéntesek, akiket a kísérlet során nem hagytak eleget pihenni, szívesebben fogyasztottak nemcsak nehéz zsíros ételeket, de chipset és édességeket is. Az eredmény pedig nem túl meglepő: átlagosan 600 kalóriával többet vettek magukhoz, mint kipihent társaik. 

 

4.    Ne egyél túl gyorsan!

Ha szorít az idő, igyekszel minél hamarabb elfogyasztani a reggelit, ebédet, vacsorát, pedig többet ártasz vele, mint használsz az esetek nagy részében. A gyomor körülbelül 20 perccel az étel elfogyasztása után jelzi az agy felé, hogy tele van, ezért aki kapkodva eszik, mindig több kerül a szervezetébe, mint amire szükség van. Az Amerikai Dietetikusok Szövetsége már bizonyította, hogy aki lassan étkezett, 66 kalóriával kevesebbet vett magához, mint azok, akik néhány perc alatt végeztek a menüvel.

hirdetes

 

5.    Evés közben csak az ételre figyelj!

A mai világban az emberek egyszerre legalább 3 dolgot csinálnak, és sajnos ezt az étkezéssel sem teszik másképp. Az Y - generáció tagjai legszívesebben az interneten nézelődnek evés közben is, így észre sem veszik, mekkora adagot vettek éppen magukhoz. Ha stresszes állapotban sietve fogyasztod el az ebéded, vacsorád, akkor általában nagyobb adagot veszel magadhoz, mint amennyi szükséges.

egészséges életmód

 

+1: Tilos elhagyni a zsírokat!

A fogyókúrázók talán legnagyobb tévedése, amikor azt hiszik, ha a zsírokat elhagyják teljesen az életükből, karcsúak lesznek. Az tény és való, hogy a túlzott zsírbevétel problémákhoz vezet, viszont a cukor és só, valamint az összes többi kémiai anyagok sokkal nagyobb veszélyt jelentenek a zsírnál. Ha valaki a kilóktól szeretne megszabadulni első sorban, egész különös módon éppen a zsírokra van szüksége a szervezetének, az anyagcsere ideális működéséhez. Azon belül is érdemes elsősorban a telítetlen zsírokra koncentrálni.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az ökológiai lábnyomunkat is meghatározza

2019-07-13

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az...

Az élet első ezer napján a megfelelő táplálás azért is különösen fontos, mert az akkor rögzült szokások végigkísérik a felnőttkort. Dr. Pászthy Bea gyermekorvos, gyermekpszichiáter írása.

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

2019-07-12

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

A fogyókúrák, életmódváltások virágkorát éljük, mégis egyre több a túlsúlyos és evési zavarokkal élő. Valóban ennyire akaratgyengék lennénk? Vagy más okuk van a sorozatos kudarcoknak?

Ismerd fel a disztímia jeleit még időben!

2019-07-11

Ismerd fel a disztímia jeleit még időben!

A disztímia a depressziónak egy hosszasabb lefolyású, ám kevésbé súlyos változataként szokták jellemezni. Kutatások szerint kezelés nélkül az ebben szenvedő betegek tünetei idővel egyre súlyosabbak lehetnek.

Fölöslegesen lett bombaüzlet a gluténmentes konyha

2019-07-09

Fölöslegesen lett bombaüzlet a gluténmentes konyha

Az Európai Unióban nagyjából 5 millió ember szenved lisztérzékenységben, jelenleg ez az egyik leggyakoribb krónikus betegség – a felnőttek és a gyerekek körében is. Nem csoda, hogy dollármilliárdos üzlet épült köré. Csakhogy a lufi – szakértők szerint – hamarosan ki fog pukkadni. A bio és a paleo mellett jön a vegán, és minden kezdődik elölről.

5 tény a férfibetegségről, amitől a rendszeres szex is megvédhet

2019-07-08

5 tény a férfibetegségről, amitől a rendszeres szex is megvédhet

A prosztatagyulladás igencsak kellemetlen, nehezen múló betegség, mely a komoly „alsó fertályi” fájdalmaktól a vizelési nehézségekig változatos tünetekkel járhat. Ugyanakkor a prosztatagyulladás kellő odafigyeléssel, és már néhány egyszerű, ám kevésbé ismert hétköznapi trükkel megelőzhető. Mutatjuk, melyek ezek.

Háromszorosára nőtt az elhízottak aránya világszerte 1975 óta

2019-07-07

Háromszorosára nőtt az elhízottak aránya világszerte 1975 óta

London, 2019. július 5., péntek (MTI) - Az étrend változása, a mozgáshiány és a genetika is szerepet játszik abban, hogy háromszorosára nőtt az elhízott felnőttek aránya világszerte 1975 óta - állapították meg norvég kutatók egy nagyszabású, több mint százezer fős tanulmányban.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
64 354
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 518 502
Közösség

Szótár

Túledzettség

Olyan állapot, amelynek során csökken a teljesítőképesség, és csökkennek a... Tovább

Glutén

  A glutén egy fehérje-komplex (a gliadin és a glutenin keveréke), amely megtalálható... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 143

Átlagos értékelés: 4.9