notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

egészséges életvitel, életmódváltás

Íme, az egészséges táplálkozás 5 szabálya! Indulhat az életmódváltás!

BB
hirdetes

Nemsokára itt a tavasz, már a januárnak és a Valentin napnak is vége. Itt az ideje egy, hogyha eddig nem tetted, végérvényesen átalakítsd életmódodat. Számos kutatás igazolja az egészséges életvitel –főként táplálkozás- 5 szabályát. 

egészséges életmód

1.    Egyetlen étkezést se hagyj ki!

Aki tudatosan táplálkozik, egyetlen étkezést sem hagy ki, mivel tisztában van vele, hogy az anyagcseréjét teljesen összezavarja a koplalás. A továbbiakban a fő probléma ilyenkor, hogy az egyéb elfoglaltságok miatt kihagyott ebédet este a többség üres kalóriákkal próbálja pótolni, nem törődve azzal valójában mivel is terheli szervezetét. Egy amerikai folyóiratban, az American Journal of Epidemiology-ban megjelent kutatás szerint 4-5-ször több a túlsúlyos ember azok között, akik rendszeresen kihagyják a reggelit. A legmegfelelőbb étkezési alternatíva ezzel szemben, ha rendszeresen néhány óránként eszünk kisebb adagokat, anélkül, hogy a gyomrot megterhelnénk. A legfrissebb kutatások szerint napi 7 adag zöldség és gyümölcs elfogyasztása távol tart számtalan betegségtől. ​

 

2. Cseréld le a hagyományos cukrot egészséges alternatívára! 

A cukrokat érdemes lecserélni valamilyen esészséges alternatívára, hiszen ezzel az egyszerűnek mondható lépéssel rengeteget tehetsz az egészségedért és az alakodért is. Ezeknek az egészséges alternetíváknak a közös jellemzője, hogy kevés kalóriát tartalmatnak, ráadásul alacsony a Glikémiás indexük is. A cukor helyettesítése történhet például nyírfacukorral, eritrittel vagy steviával is. Ha tehát tenni szeretnél az egészségedért és az alakodért is, itt az idő, hogy egy lépéssel közelebb kerül az egészséges életmódhoz azzal, hogy megszabadulsz a hagyományos cukortól és helyette természetes alternatívák mellett döntesz.

hirdetes

 


 

 

3.    Fontosabb az elegendő alvás, mint hinnéd

A Nature Communications című szaklap kutatása eredménye rámutatott, hogy a 7 óránál kevesebb alvás az éhségérzet erősödéséhez vezet, így az ember ösztönösen magasabb kalóriájú ételeket kíván ilyenkor. Azok az önkéntesek, akiket a kísérlet során nem hagytak eleget pihenni, szívesebben fogyasztottak nemcsak nehéz zsíros ételeket, de chipset és édességeket is. Az eredmény pedig nem túl meglepő: átlagosan 600 kalóriával többet vettek magukhoz, mint kipihent társaik. 

 

4.    Ne egyél túl gyorsan!

Ha szorít az idő, igyekszel minél hamarabb elfogyasztani a reggelit, ebédet, vacsorát, pedig többet ártasz vele, mint használsz az esetek nagy részében. A gyomor körülbelül 20 perccel az étel elfogyasztása után jelzi az agy felé, hogy tele van, ezért aki kapkodva eszik, mindig több kerül a szervezetébe, mint amire szükség van. Az Amerikai Dietetikusok Szövetsége már bizonyította, hogy aki lassan étkezett, 66 kalóriával kevesebbet vett magához, mint azok, akik néhány perc alatt végeztek a menüvel.

hirdetes

 

5.    Evés közben csak az ételre figyelj!

A mai világban az emberek egyszerre legalább 3 dolgot csinálnak, és sajnos ezt az étkezéssel sem teszik másképp. Az Y - generáció tagjai legszívesebben az interneten nézelődnek evés közben is, így észre sem veszik, mekkora adagot vettek éppen magukhoz. Ha stresszes állapotban sietve fogyasztod el az ebéded, vacsorád, akkor általában nagyobb adagot veszel magadhoz, mint amennyi szükséges.

egészséges életmód

 

+1: Tilos elhagyni a zsírokat!

A fogyókúrázók talán legnagyobb tévedése, amikor azt hiszik, ha a zsírokat elhagyják teljesen az életükből, karcsúak lesznek. Az tény és való, hogy a túlzott zsírbevétel problémákhoz vezet, viszont a cukor és só, valamint az összes többi kémiai anyagok sokkal nagyobb veszélyt jelentenek a zsírnál. Ha valaki a kilóktól szeretne megszabadulni első sorban, egész különös módon éppen a zsírokra van szüksége a szervezetének, az anyagcsere ideális működéséhez. Azon belül is érdemes elsősorban a telítetlen zsírokra koncentrálni.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Veronika (orvosi)

Latin neve: Veronica officinalis   Eredete, élőhelye Hazája Európa és... Tovább

Gyomoridegesség

A gyomor a vegetatív idegrendszer irányítása alatt működik. Feszült, ideges embereknél és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 143

Átlagos értékelés: 4.9