notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Nassolnivalók estére

hirdetes

Harapj rá nyugodtan! – Egészséges esti nassolnivalók mindenkinek!

B. Á.

Habár aludnia mindenkinek kell, egy sportoló számára különösen fontos, hogy minden este alaposan kialudja magát. Ilyenkor a test megpihen és regenerálódik a napi terhelés után, illetve szokik hozzá az elszenvedett terheléshez. Az alvásnak kulcsfontosságú szerepe van a sportteljesítményben, hiszen javítja a reakcióidőt, a koordinációt, a fizikumot és persze az izmok is ekkor erősödnek. Ha szeretnél sportolóként minél többet kihozni az alvással töltött idődből, akkor a táplálkozásodra is oda kell figyelned előtte. A lefekvés előtt fogyasztott élelmiszerek nem csak az alvás minőségét határozzák meg, hanem azt is, hogy tested milyen hatékonyan képes felépülni az előző napi megterhelésekből a jobb teljesítmény érdekében. Íme néhány egészséges esti étel sportolóknak!

Egészséges nassolnivalók estére

Egészséges ételek a jobb alvásért

Ha éjszakánként nem sikerül 7-9 órát aludnod (ez a javasolt időtartam), akkor próbáld meg legalább az alvás minőségét javítani. A triptofánt tartalmazó ételek segítenek megnyugtatni a testet, és felkészíteni azt az alvásra. Ez annak köszönhető, hogy serkentik a szerotonin (ez a hormon felelős a boldogságért) és a melatonin (ez pedig a cirkadián ritmusért, azaz az alvás/ébrenlét ciklusért) termelését.

Mindkét vegyület segít az alvásban. A szénhidrátok fogyasztásáról szintén megállapították már, hogy lefekvés előtt fogyasztva segíthetnek javítani az alvás minőségét. Ha szeretnél jobban aludni, akkor elalvás előtt igyál egy kis tejet némi diákcsemegével, egyél némi sütőtökvajat egy kis banánnal, vagy egy kevés túrót néhány teljes kiőrlésű keksszel.

hirdetes

Egészséges ételek a regenerációért

A növekedési hormonok az alvás mély fázisában szabadulnak fel a szervezetben. Ez a hormon felelős az izmok és a csontok növekedéséért, a sérült izomrostok regenerációjáért, és a száraz izmokért is. Az aminosavakban (fehérjékben) gazdag éjszakai ételek, illetve a tojássárgájában található kolin (egy ingerületátvivő anyag) mind serkentik a növekedési hormonok termelését. Mi több, a kazein nevű tejfehérjéről megállapították, hogy serkentheti az éjszakai izomgyarapodást, illetve csökkentheti az izomkárosodást.

hirdetes

Az antioxidánsok szintén nélkülözhetetlenek a szervezet számára a veszélyes szabadgyökök hatástalanításához. Az ilyen vegyületeket tartalmazó élelmiszerek tehát mind segíthetik az éjszakai regenerációdat alvás közben.

Dobj be egy meggyből, spenótból, kazein fehérjeporból és mandulatejből kevert turmixot, vagy készíts magadnak vacsorát keményre főtt tojásokból, kivikből, diókból és étcsokoládéból. Ezzel még mindig nincs vége, a következő oldalon további hasznos tanácsok várnak, érdemes lapozni egyet! 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Glikémiás index (GI)

A glikémiás index (GI) egy olyan mutatószám, melynek segítségével az élelmiszereket 1-100-ig... Tovább

Ánizs

Latin neve: Pimpinella anisum   Eredete, élőhelye   Az Ánizs Nyugat-Ázsiából... Tovább

Tovább a lexikonra
egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás