notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Filléres müzli otthon, percek alatt!

hirdetes

Egyszerűen elkészíthető házi müzli, fillérekből

EG
hirdetes

A müzli tagadhatatlanul az egyik legjobb reggeli: finom, gyors, és olcsó! Mit szólnál ahhoz, ha azt mondanánk, hogy ezt a három tulajdonságot tovább fokozhatod, ha magadnak készíted? Ez a recept a gyártóknak biztos nem fog tetszeni, ugyanis ha elolvasod, soha többé nem veszel bolti müzlit!

A müzli nem csak a gyerekek reggelijének, de a testépítők vagy alakformálók étrendjének is fontos része. Elképesztően tápláló, kiegyensúlyozott reggeli, ami hosszú távon biztosít energiát számodra, hogy biztosan energizált maradj egész nap!

Így készíts otthon müzlit!

Egy jó müzli nem emeli meg a vércukorszintet, hiszen nem tartalmaz hozzáadott cukrot! Tegyük világossá: nem a csokis-cukros-színezőanyagos reggeli pelyhekről beszélünk: az nem müzli! A müzli maga a tiszta egészség: sok zab, finom csonthéjasok, és ízletes aszalt gyümölcsök keveréke, ami tartalmaz mindent, amire szükséged van!

 

A legjobb ebben a receptben, hogy szabadon variálható. Csak egy biztos alapot ad, amit mindenképpen bele kell tenned a keverékbe, de az, hogy milyen további dolgokkal ízesíted, már rajtad áll! Szereted a sárgabarackot? Irány a zöldséges, ahol beszerezhetsz egy kis aszalt gyümölcsöt! Ha csokoládémániás vagy, bármikor hozzácsaphatsz pár kocka apróra tört étcsokit! Mi nem is szoktuk ezeket előre hozzáadni, és annak függvényében rakom hozzá reggelente az ízesítést, hogy mihez van éppen kedvem!

Így készíts otthon müzlit!

A recept önmagában arra épül, hogy a létfontosságú fehérjék, zsírsavak és rostok mindenképpen belekerüljenek a müzlidbe. Lássuk hát!

 

Diófélék

 

Ez a müzli egyik legfőbb összetevője. Fehérjében elképesztően gazdag, és telis tele van egészséges telítetlen zsírsavakkal! Ha biztosra akarsz menni, tegyél a müzlibe egy kis pisztáciát, mandulát és diót,  de jó választás a pekándió is ,hiszen ez még az agyműködést is serkenti! éKét dologra azonban érdemes odafigyelni! Egyrészr ne tegéyl belőlük túl sokat a keverékbe, ugyanis ezek – bármennyire egészségesek is – kalóriákban igen gazdagok! Másrészt minden esetben natúr dióféléket keress, ne érd be az előre sózott snack változatokkal! A diót és egyébként meg szoktam egy kicsit pirítani egy serpenyőben, úgy a legfinomabb!

hirdetes

 

Különféle magvak

 

Ez tipikusan az az összetevő, ami elhagyhatatlan, de túl sokat sem szabad használni! A napraforgómag, a tökmag mind-mind ideális választás! Arra azért nagyon figyelj oda, hogy nehogy túl sokat egyél ezekből! Bár ugyanúgy eszméletlenül egészségesek, ha dekában méred őket minden reggel, még el is hízhatsz tőlük! Pár gramm bőven elég adagonként!

 

Aszalt gyümölcsök

 

Meggyőződésem, hogy ez az egész müzli lelke! Nem akarom megszabni, hogy milyen gyümölcsöket használj, de én általában aszalt sárgabarackot, almát és mazsolát teszek a keverékembe. Ha hozzájutok, az aszalt áfonya is elmaradhatatlan része! Tudtátok, hogy az aszalt gyümölcsökben lévő antioxidánsok kétszer hatékonyabban fejtik ki hatásukat, mint a friss gyümölcsöké? Egy dologra viszont itt is figyelj: nagyon sok előre csomagolt aszalt gyümölcs tartalmaz hozzáadott cukrot, így mindig olvasd át a címkéjüket!

Így készíts otthon müzlit!

Gabonafélék

 

Ezek a müzli gerince. Kitűnő rost és szénhidrátforrások, amik hosszú órákon keresztül szabadítják fel a tápanyagot, így nem kell attól félned, hogy pár óra múlva megéhezel! Mehet bele egy kis zsírszegény ropi, esetleg pattogatott kukorica is! Találtam már extrudált zabpelyhet is, ez is elképesztően egészséges!

 

Receptek:

 

A hagyományos: mogyoró, szotyi, mazsola, ropi, étcsoki

A férjem kedvence: mandula, tokmag, aszalt áfonya, gabonapehely,

Az egzotikus: dió, pisztácia, tökmag, szárított narancs, ropi, csillipor, étcsoki

Az én kedvencem: pisztácia, kesudió, puffasztott zabpehely, aszalt sárgabarack, korpa

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

2019-12-06

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az előírt gyógyszerek beszedésén kívül semmi más egyebet nem kell tenniük az egészségük megőrzése érdekében. Pedig az egészséges táplálkozás és az aktív, rendszeres napi mozgás nélkül nehezen lehet kordában tartani a vércukorértékeinket

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

2019-12-04

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

A kérdésre sokáig én sem tudtam a választ. Két hete azonban összefutottam a barátnőmmel. Utóbbi időben kissé elszakadtunk egymástól (munka, család, utazás) így alig ismertem rá. Fogyott vagy nyolc kilót és annyira csinosan nézett ki! Persze hogy letámad.

Immunrendszert károsító ételek

2019-12-04

Immunrendszert károsító ételek

Vannak ételek, melyek megakadályozhatják és károsíthatják az immunrendszered egészséges működését. Némelyikről nem is gondolnád, hiszen szinte minden nap fogyasztod őket. Ha fontos az egészséged csökkentsd a következő ételek fogyasztását

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 146
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 335 366
Közösség

Szótár

Vitamin

A vitamin szerves anyag, ami nélkülözhetetlen a szervezet számára. A vitaminok fontos szerepet... Tovább

Lándzsás útifű

(Plantago lanceolata)   Eredete, élőhelye   A lándzsás útifű Európában és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 226

Átlagos értékelés: 4.7