notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Filléres müzli otthon, percek alatt!

Egyszerűen elkészíthető házi müzli, fillérekből

EG
hirdetes

A müzli tagadhatatlanul az egyik legjobb reggeli: finom, gyors, és olcsó! Mit szólnál ahhoz, ha azt mondanánk, hogy ezt a három tulajdonságot tovább fokozhatod, ha magadnak készíted? Ez a recept a gyártóknak biztos nem fog tetszeni, ugyanis ha elolvasod, soha többé nem veszel bolti müzlit!

A müzli nem csak a gyerekek reggelijének, de a testépítők vagy alakformálók étrendjének is fontos része. Elképesztően tápláló, kiegyensúlyozott reggeli, ami hosszú távon biztosít energiát számodra, hogy biztosan energizált maradj egész nap!

Így készíts otthon müzlit!

Egy jó müzli nem emeli meg a vércukorszintet, hiszen nem tartalmaz hozzáadott cukrot! Tegyük világossá: nem a csokis-cukros-színezőanyagos reggeli pelyhekről beszélünk: az nem müzli! A müzli maga a tiszta egészség: sok zab, finom csonthéjasok, és ízletes aszalt gyümölcsök keveréke, ami tartalmaz mindent, amire szükséged van!

 

A legjobb ebben a receptben, hogy szabadon variálható. Csak egy biztos alapot ad, amit mindenképpen bele kell tenned a keverékbe, de az, hogy milyen további dolgokkal ízesíted, már rajtad áll! Szereted a sárgabarackot? Irány a zöldséges, ahol beszerezhetsz egy kis aszalt gyümölcsöt! Ha csokoládémániás vagy, bármikor hozzácsaphatsz pár kocka apróra tört étcsokit! Mi nem is szoktuk ezeket előre hozzáadni, és annak függvényében rakom hozzá reggelente az ízesítést, hogy mihez van éppen kedvem!

Így készíts otthon müzlit!

A recept önmagában arra épül, hogy a létfontosságú fehérjék, zsírsavak és rostok mindenképpen belekerüljenek a müzlidbe. Lássuk hát!

 

Diófélék

 

Ez a müzli egyik legfőbb összetevője. Fehérjében elképesztően gazdag, és telis tele van egészséges telítetlen zsírsavakkal! Ha biztosra akarsz menni, tegyél a müzlibe egy kis pisztáciát, mandulát és diót,  de jó választás a pekándió is ,hiszen ez még az agyműködést is serkenti! éKét dologra azonban érdemes odafigyelni! Egyrészr ne tegéyl belőlük túl sokat a keverékbe, ugyanis ezek – bármennyire egészségesek is – kalóriákban igen gazdagok! Másrészt minden esetben natúr dióféléket keress, ne érd be az előre sózott snack változatokkal! A diót és egyébként meg szoktam egy kicsit pirítani egy serpenyőben, úgy a legfinomabb!

hirdetes

 

Különféle magvak

 

Ez tipikusan az az összetevő, ami elhagyhatatlan, de túl sokat sem szabad használni! A napraforgómag, a tökmag mind-mind ideális választás! Arra azért nagyon figyelj oda, hogy nehogy túl sokat egyél ezekből! Bár ugyanúgy eszméletlenül egészségesek, ha dekában méred őket minden reggel, még el is hízhatsz tőlük! Pár gramm bőven elég adagonként!

 

Aszalt gyümölcsök

 

Meggyőződésem, hogy ez az egész müzli lelke! Nem akarom megszabni, hogy milyen gyümölcsöket használj, de én általában aszalt sárgabarackot, almát és mazsolát teszek a keverékembe. Ha hozzájutok, az aszalt áfonya is elmaradhatatlan része! Tudtátok, hogy az aszalt gyümölcsökben lévő antioxidánsok kétszer hatékonyabban fejtik ki hatásukat, mint a friss gyümölcsöké? Egy dologra viszont itt is figyelj: nagyon sok előre csomagolt aszalt gyümölcs tartalmaz hozzáadott cukrot, így mindig olvasd át a címkéjüket!

hirdetes

Így készíts otthon müzlit!

Gabonafélék

 

Ezek a müzli gerince. Kitűnő rost és szénhidrátforrások, amik hosszú órákon keresztül szabadítják fel a tápanyagot, így nem kell attól félned, hogy pár óra múlva megéhezel! Mehet bele egy kis zsírszegény ropi, esetleg pattogatott kukorica is! Találtam már extrudált zabpelyhet is, ez is elképesztően egészséges!

 

Receptek:

 

A hagyományos: mogyoró, szotyi, mazsola, ropi, étcsoki

A férjem kedvence: mandula, tokmag, aszalt áfonya, gabonapehely,

Az egzotikus: dió, pisztácia, tökmag, szárított narancs, ropi, csillipor, étcsoki

Az én kedvencem: pisztácia, kesudió, puffasztott zabpehely, aszalt sárgabarack, korpa

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan jöhet a kolbász is

2019-10-04

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan...

Egy új tanulmány szerint a legtöbb ember számára értelmetlen visszafogni a vörös húsok és a feldolgozott húsáruk fogyasztását, mivel "a bizonyítékok gyengék, a kockázat kicsi".

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
77 492
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 015 289
Közösség

Szótár

Mezei zsurló

Latin neve: Equisetum arvense   Eredete, élőhelye   A mezei zsurló egész... Tovább

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 226

Átlagos értékelés: 4.7