notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így hat a testre az edzés hanyagolása!

Ez történik a testeddel, ha felhagysz az edzéssel!

emszi
hirdetes

Ha legközelebb megfordul a fejedben a henyélés gondolata, akkor csak jusson eszedbe ez a néhány ijesztően motiváló tény az edzés hanyagolásáról!

Az edzés elhagyása

A legjobbakkal is megeshet, hogy egy sérülés vagy szimplán az idő hiánya miatt egy kicsit hanyagolja az edzést. Az ünnepek környékén még mentségünk is van, hogy elhalasszuk a testmozgást.

 

Viszont az egy-két napos kihagyás gyakran elnyúlhat hetekig, hónapokig, ami miatt úgy érezheted, hogy megint a nulláról kell kezdened. Az amerikai felnőtt lakosság mintegy 25-35%-a abbahagyja az edzést 2-5 hónap után, tehát ez a jelenség elég gyakori, és a világ többi része is hasonlóan aggasztó arányokat mutat.

 

Lássuk az alábbiakban, hogy milyen hatással lehet az ember testére az edzés folyamatos mellőzése! Öt remek indok a rendszeres edzésre!

 

A szív- és érrendszeri aktivitás csökken

Az aerobik edzések fő célja, hogy a növelje az oxigénellátást a vérből az izmokba. A VO2 max-ként ismert folyamat 1-2 hét pihenés után lelassul. A szív kapacitása is csökken ilyenkor. 3-4 hét mozgásszegény életmód után a pihenő állapotban lévő szívverés négyről 15-re nő, a vér mennyisége pedig 24 óra alatt 5%-kal, 2 hét múlva 20%-kal csökken.

hirdetes

 

Így hat a testre az edzés hanyagolása!

A rugalmasság hamar elvész

A nyújtó gyakorlatok abbahagyása után viszonylag hamar búcsút inthetünk a hajlékonyságnak. Az izmok és inak ilyenkor ugyanis összehúzódnak alapvető pihenő helyzetbe. Ez főként az ülő munkát végző embereknél fordul elő. Akik azelőtt rendszeresen végeztek gyakorlatokat, a rugalmasság elvesztését már 3 napon belül is érezhetik, ami 2 hét elteltével egyre jobban fokozódik. Nyújtó gyakorlatokat hetente legalább háromszor érdemes végezni.

 

Csökken az erőnlét

Az erősítő gyakorlatok hiányát akár napokon belül is érezhetjük izmainkban. Amennyiben nincsenek rendszeres megerőltetésnek kitéve, az izmok elkezdik elveszteni a bennük lévő fehérjéket, amik a véráramba kerülnek, majd a salakanyagokkal együtt távoznak a szervezetből. Az izmok fehérjéiben kicsi, de jelentős csökkenés mutatkozik 72 órán belül. Akik hosszabb ideje végeznek ilyen gyakorlatokat, ez a folyamat lassabban következik be, mint azoknál, akik nemrég kezdtek el edzeni.

 

Így hat a testre az edzés hanyagolása!

Az állóképesség gyorsabban csökken betegség esetén

hirdetes

Az egészséges, rendszeres testmozgást végző emberek lassabban veszítenek izomtömegükből. Így a szív- és érrendszeri panaszok is lassabban jelentkeznek, mint azoknál, akik betegég vagy sérülés miatt egyik pillanatról a másikra hagyták abba az edzést. A betegségek, sérülések ugyanis sokkal jobban megviselik a szervezetet, mint a pihenés, amikor egészséges az ember. Csontrepedés, műtét vagy egyéb probléma miatt, ami miatt ágynak eshetünk, a teljes felépülés akár 1-2 évig is eltarthat.

 

A korosodás hatással van az állóképesség csökkenésére

Az általános erőnlét és állóképesség kétszer gyorsabban csökken a kor előrehaladtával. A növekedési hormonok termelésének csökkenése miatt a felépülés is tovább tart. Mindemellett a stressztűrő képesség is csökken a kortizol, vagy hidrokortizon-szint csökkenése miatt. Ezek miatt tovább tarthat az edzés utáni fáradtság és a sérülésekből való felépülés.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Kalória

  A kalória ( kilokalória=kcal ) az élelmiszerek tápértékének... Tovább

F-vitamin

F-vitamin   Az esszenciális zsírsavakat régen a vitaminok közé sorolták. Az emberi... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 218

Átlagos értékelés: 4.8