notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Diétás karácsonyi desszertek receptekkel – A legjobb diétás karácsonyi desszertek

hirdetes

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

Sári Dalma személyi edző, táplálkozási és életmód tanácsadó
hirdetes

Az ünnepek közeledtével a családdal, barátokkal együtt töltött idő, többnyire finomabbnál finomabb ételek elfogyasztásával társul. Állandóvá válik a karácsonyi desszertek jelenléte is és csak azért, mert megpróbálsz egészséges maradni, nem jelenti azt, hogy le kell mondanod ezekről, hiszen az ünnepi desszerteknek nem feltétlenül kell egészségtelennek és kalóriadúsnak lenniük! Ha az új évet nem szeretnéd extra kilókkal indítani, cseréld le a hagyományos karácsonyi recepteket az alábbi egészségesebb és fittebb desszertekre! 

5+1 diétás desszert Karácsonyra

A legtöbb recept kevesebb cukrot és zsírt tartalmaz, mint a szokásos ünnepi desszertek, egészséges alapanyagokból készültek, ennek ellenére ízben simán felveszik a versenyt a hagyományos verzióikkal. Sütésre fel, boldog fitt karácsonyt mindenkinek!

 

Diétás karácsonyi desszert - Proteines mézeskalács

Hozzávalók: 150 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt, 100 g zabpehelyliszt, 80 g fehérjepor, 2 teáskanál szódabikarbóna, 1 csipet só, 1 narancs reszelt héja, 1-2 teáskanál mézeskalács fűszerkeverék, 125 g görög joghurt, 2 tojássárgája, 40 g kókuszzsír, 80 g méz, édesítő ízlés szerint, tojás a tetejére.

 

Elkészítés: először összekeverjük a tészta száraz hozzávalóit. A kókuszolajat felolvasztjuk, a tojással, joghurttal és a mézzel együtt hozzáadjuk a lisztes keverékhez. Mézeskalács tésztát gyúrunk belőle és legalább 2 órára a hűtőbe tesszük pihenni. A tésztát 3-4 mm vastagságúra nyújtjuk, kiszaggatjuk majd a mézeskalácsokat sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól ujjnyi távolságra helyezzük, tojásfehérjével megkenjük, és 180°C-on 6-7 percig sütjük.

hirdetes

 

Diétás karácsonyi desszert - Almáspite

Hozzávalók/tészta: 200 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt, 100 g zabpehelyliszt, 1 tojás, 1 csipet só, 2 evőkanál folyékony édesítő, 150 g görög joghurt, 50 g kókuszolaj.

Hozzávalók/töltelék: 1,5 kg alma meghámozva, lereszelve, 3 evőkanál folyékony édesítő, 1 kávéskanál fahéj, 1 csomag vaníliás pudingpor, 1 dl almalé.

 

Elkészítés: a tészta hozzávalóit összedolgozzuk majd félretesszük pihenni. A tölteléket egy nagy lábasban összekeverjük, folyamatos kevergetés mellett forralunk egyet rajta, majd hagyjuk kicsit kihűlni. A tésztát két egyforma részre osztjuk, majd kinyújtjuk. Kókuszzsírral kikent tortaformába tesszük az egyik részt, majd rásimítjuk a tölteléket és végül befedjük a tészta másik felével. Egy villával megszurkáljuk a tetejét és felvert tojással megkenjük, 180°C-on 30-40 percig sütjük, míg aranybarna nem lesz.

 

Diétás karácsonyi desszert - Proteines kókuszgolyó

Hozzávalók: 100 g zabpehely, 100 g kókuszreszelék, 50 g proteinpor, kb. 1 ek folyékony édesítőszer, 2 ek kakaópor, víz, rum, kókuszreszelék

 

Elkészítés: főzzük meg a zabpelyhet annyi rumos vízben, hogy ellepje. Ha megpuhult adjuk hozzá a többi hozzávalót. Egy órát pihentessük a hűtőben. Csináljunk belőlük golyókat, majd forgassuk bele a kókuszreszelékbe őket. A következő oldalon további három szuper recept vár, érdemes lapozni egyet! 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

2020-01-24

A 21 éves hamburger jobban tartja magát mint Te

Idén ünnepli 21. születésnapját a McDonald's hamburger, de az öregedés jelei (jelen esetben a penész) azóta sem jelentkezett rajta. Mi az örök fiatalságának titka? Mi állhat a háttérben?

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
157 436
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
157 436
Közösség

Szótár

Edzésalkalmazkodás (adaptáció)

  A sportalkalmazkodáson az egyénnek, szervezetének, szervrendszereinek meghatározott... Tovább

B1-vitamin

B1-vitamin Tiamin: vízben jól oldódó, hőre érzékeny vegyület. Jelentős szerepe van a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 3

Átlagos értékelés: 4.7

egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer