Megmutatjuk, hogyan kerülheted el a derékfájást, nézd meg hasznos tippjeinket!

Derékfájás terhesség alatt? Van megoldás!

Kerekes Orsolya
hirdetes

Nem meglepő, ha egy várandós nőnek fáj a dereka, viszont erre nagyon oda kell figyelni! Megmutatjuk, hogyan kerülheted el a derékfájást, nézd meg hasznos tippjeinket!

Derékfájás terhesség alatt? Van megoldás!

Tippek derékfájás ellen

 

Helyes testtartás

A magzat növekedésével a súlypont egyre inkább előre kerül, ezért ez egyre inkább megerőltető a hátnak. Fontos, hogy terhesség alatt odafigyelj, hogy egyenesen állj, megemelt mellkassal, laza válltartással, térdösszezárás nélkül. Nem kell katonásan állni, ha megszoktad ezt a helyes testtartást, egy idő után természetes lesz és szinte oda se kell rá figyelni. Az ülésnél is oda kell figyelned a testtartásra, támlás széket válassz és tegyél kispárnát a derekad mögé. Ha kényelmesnek érzed, tedd fel a lábad egy székre, zsámolyra.
 

Az alvás fontossága

Igyekezz inkább az oldaladon aludni, ne a hátadon. Húzd fel az egyik vagy mindkét térdedet. Segítheted a helyes pozíciót, ha párnát teszel a két térded közé és egy másikat a hasad alá is. Fontos, hogy olyan matracon aludj, mely megfelelő tartást biztosít a testnek alvás közben, ami a gerincet természetes, pihentető pozícióban tartja.
hirdetes
 

Megfelelő öltözet

Kerüld a magassarkúkat ez idő alatt, hiszen az egészséged/egészségetek a legfontosabb! Hordj lapos talpú, lábboltozatot jól támasztó cipőt. NE hordj feszülős nadrágot, inkább direkt kismamáknak tervezett, széles derékrészű kismamanadrágot. Van, aki a tartásjavító öv viselésére esküszik, próbáld ki!
 

Rendszeres testmozgás

A várandóság nem azt jelenti, hogy nem szabad mozogni és kettő helyett kell enni, ezt felejtsd el! A rendszeres testmozgás segítségével erősítheted a hátizmaidat, így csökkentheted/elkerülheted a derékfájást. A legjobb a nem megterhelő mozgásforma, ilyenek a séta, torna és az úszás, viszont ismerősöm a szülés előtti napig járt heti 2-3 alkalommal spinning órákra...
 
Terhesség alatti mozgás
 

Az emeléssel csak óvatosan!

Mint ahogy azt mindenkinek kéne, ha felemelsz valamit, azt ne hajlított háttal, hanem egyenes, feszes háttal (ha kell, kissé leguggolva) tedd. Így kíméled a hátad és elkerülheted a derék/ hátfájást. Várandósan semmiképpen ne emelj nehezet!
 

Akupunktúra és más

Egyes kutatások szerint az akupunktúra terhességben is csillapítja a derékfájást, van, akinek a kiropraktika segít. Mindenképpen konzultálj orvosoddal, hogy mit ajánl, van-e komolyabb probléma a derékfájás mögött és ahhoz viszonyítva tud megfelelő megoldást javasolni.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
199 392
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
893 863
Közösség

Szótár

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

ORAC

  Az ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity = Oxigéngyök Abszorbciós /elnyelő/... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 114

Átlagos értékelés: 5.0