notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

D-vitamin - D-vitamin hiány tünetei és kezelése

hirdetes

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

CZs
hirdetes

Ugye te is észrevetted magadon, mennyivel energikusabb vagy a hosszú, napos nyári hónapok alatt, mint ősszel és télen? Akár hiszed, akár nem, ez nem csupán annak köszönhető, hogy hosszabbak a nappalok és rövidebbek az éjszakák, hogy meleg van. Nagy szerepet játszik ebben a rengeteg D-vitamin is, ami ilyenkor szervezetünkbe kerül. Bár nyakunkon a nyár – ami az időjáráson olykor-olykor még nem látszik – ez nem jelenti azt, hogy nem szenvedsz D-vitamin hiánytól.

D-vitamin hiány tünetei

Mi is pontosan a D-vitamin?

A D-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, ami természetes módon csupán néhány élelmiszerben található meg, így leginkább étrendkiegészítőkön keresztül juthatsz hozzá, már ami az őszi-téli hónapokat illeti. A D-vitamint a szervezet is előállítja, amikor a napsugarak a bőrödet érik, az szintézist vált ki. A D-vitamin a legfontosabb vitaminok egyike, így különösen körültekintőnek kell lennünk, és bizony pótolnunk kell a csontok és az izmok egészsége, valamint a fertőzések leküzdése érdekében. Egyszerűen azért, hogy szervezetünk csúcsformába kerüljön.

 

A D-vitamin hiány tünetei

hirdetes

A D-vitamin hiány kialakulhat helytelen táplálkozás és kevés napfényen történő tartózkodástól is. Ekkor tapasztalhatunk akár visszatérő, elhúzódó megbetegedéseket, depressziót, levertséget, sápadtságot, sőt, akár az izomzat tónusának csökkenését is, illetve előfordulhatnak csontproblémák. Amit sokan téli depressziónak hívnak, az legkevésbé sem a hideg, változékony időnek, vagy a korai sötétedésnek köszönhető. Gyakran egyetlen oka a szervezetünkben megtalálható D-vitamin mennyiség drasztikus csökkenése.

 

Milyen élelmiszerek tartalmaznak D-vitamint?

Ahogy említettük, önmagában elég kevés élelmiszerben lelhető fel, de ha felturbóznád étrendkiegészítőkön keresztül bevitt D-vitamin mennyiségét, van néhány étel, ami a segítségedre lehet ebben. A tonhal, a szardínia, a makréla, a kardhal és a lazac is tartalmaz némi D-vitamint, de a sajtban, a tojássárgájában, a gombában, és úgy általában a tejtermékekben is megtalálható, ahogy a narancslében és a gabonafélékben is. 

 

Hogy mennyi D-vitaminra van szükségünk a korunk alapján? Miért olyan nagy probléma, ha D-vitamin hiánnyal küzdünk? Mit tudsz tenni ellene? Cikkünk folytatásából kiderül, lapozz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
94 466
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
454 855
Közösség

Szótár

Perricone diéta

Ha nem fogyasztasz elég ásványi anyagot vagy vitamint, az arcbőröd ráncosodhat és... Tovább

marketing

 A marketing szó meghatározása   Olyan vállalati tevékenység, amely a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 87

Átlagos értékelés: 4.7

egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód nyár táplálkozás vitamin