notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

D-vitamin - D-vitamin hiány tünetei és kezelése

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

CZs
hirdetes

Ugye te is észrevetted magadon, mennyivel energikusabb vagy a hosszú, napos nyári hónapok alatt, mint ősszel és télen? Akár hiszed, akár nem, ez nem csupán annak köszönhető, hogy hosszabbak a nappalok és rövidebbek az éjszakák, hogy meleg van. Nagy szerepet játszik ebben a rengeteg D-vitamin is, ami ilyenkor szervezetünkbe kerül. Bár nyakunkon a nyár – ami az időjáráson olykor-olykor még nem látszik – ez nem jelenti azt, hogy nem szenvedsz D-vitamin hiánytól.

D-vitamin hiány tünetei

Mi is pontosan a D-vitamin?

A D-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, ami természetes módon csupán néhány élelmiszerben található meg, így leginkább étrendkiegészítőkön keresztül juthatsz hozzá, már ami az őszi-téli hónapokat illeti. A D-vitamint a szervezet is előállítja, amikor a napsugarak a bőrödet érik, az szintézist vált ki. A D-vitamin a legfontosabb vitaminok egyike, így különösen körültekintőnek kell lennünk, és bizony pótolnunk kell a csontok és az izmok egészsége, valamint a fertőzések leküzdése érdekében. Egyszerűen azért, hogy szervezetünk csúcsformába kerüljön.

 

A D-vitamin hiány tünetei

hirdetes

A D-vitamin hiány kialakulhat helytelen táplálkozás és kevés napfényen történő tartózkodástól is. Ekkor tapasztalhatunk akár visszatérő, elhúzódó megbetegedéseket, depressziót, levertséget, sápadtságot, sőt, akár az izomzat tónusának csökkenését is, illetve előfordulhatnak csontproblémák. Amit sokan téli depressziónak hívnak, az legkevésbé sem a hideg, változékony időnek, vagy a korai sötétedésnek köszönhető. Gyakran egyetlen oka a szervezetünkben megtalálható D-vitamin mennyiség drasztikus csökkenése.

 

Milyen élelmiszerek tartalmaznak D-vitamint?

Ahogy említettük, önmagában elég kevés élelmiszerben lelhető fel, de ha felturbóznád étrendkiegészítőkön keresztül bevitt D-vitamin mennyiségét, van néhány étel, ami a segítségedre lehet ebben. A tonhal, a szardínia, a makréla, a kardhal és a lazac is tartalmaz némi D-vitamint, de a sajtban, a tojássárgájában, a gombában, és úgy általában a tejtermékekben is megtalálható, ahogy a narancslében és a gabonafélékben is. 

hirdetes

 

Hogy mennyi D-vitaminra van szükségünk a korunk alapján? Miért olyan nagy probléma, ha D-vitamin hiánnyal küzdünk? Mit tudsz tenni ellene? Cikkünk folytatásából kiderül, lapozz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

Önbizalom növelés edzéssel

2019-10-13

Önbizalom növelés edzéssel

Tudtad, hogy naponta 45.000 – 51.000 gondolat cikázik át a fejedben? Ez kb 150 és 300 szó/perc. Akár tudatában vagyunk, akár nem, állandóan beszélgetünk magunkkal.

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és testképzavarok összefüggései.

2019-09-23

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és...

A pozitív testkép legtöbbünk számára az én-erő és a biztos önértékelés fontos alkotóeleme. Ha a testünk élménye negatív, esetleg egész testünkkel vagy annak egyes jellemzőivel elégedetlenek vagyunk, az negatívan hat önértékelésünkre, életminőségünkre és jó eséllyel kapcsolatainkra is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
60 524
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 145 439
Közösség

Szótár

Reakciógyorsaság

  Mint az elnevezés is mutatja, valamilyen jelre történő mozgásvégrehajtást... Tovább

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 87

Átlagos értékelés: 4.7

egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód nyár táplálkozás vitamin