notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezért fontos a D-vitamin pótlása: kérdések és válaszok

A D-vitamin fontossága és pótlása étrenddel

SzSz
hirdetes

A tápanyagokat tekintve a D-vitamin egy erőmű. Elengedhetetlen az optimális egészséghez és valójában szinte minden sejt használja a szervezetben. Mivel mindennapi működésünk szempontjából szükséges vitamin, fontos pótlása. Az emberek nagyrésze D-vitamin hiányban szenved, így összeszedtük a legjobb D-vitaminban gazdag ételeket. 

D-vitamin fontossága

Érdekes módon a D-vitamin egyáltalán nem vitamin. Ez egy a vesék által termelt szteroid hormon. Az ultraibolya B (UVB) napfény sugarait a bőr D-vitaminná alakítja át. A napfénynek közvetlenül a csupasz bőrre kell esnie, így sem az ablakon keresztül, sem ruhában nem elegendő szervezetünk számára. 

 

A D-vitamin bizonyos élelmiszerekben azonban megtalálható. Az NHS felnőtteknek szóló iránymutatásai napi 400-800 nemzetközi egység (NE) napi bevitelét ajánlják, de sok szakértő azt állítja, hogy ennél is több kellene naponta bevinnünk. 


Technikailag van néhány különböző D-vitamin típus. A leggyakoribb a D2, amelyet növények termelnek, és a D3, amelyet a bőrünk készít, és amely állati eredetű élelmiszerekben találhatók. A D3-vitamin a D-vitamin leghasznosabb forrása, ami azt jelenti, hogy segítségével több tápanyag szívódhat fel és hasznosítható a testben.

hirdetes

 

 

Milyen előnyei vannak a D-vitaminnak? 


A D-vitamin szabályozza a szervezetben lévő kalcium mennyiségét, amely elengedhetetlen az erős csontok és fogak építéséhez és fenntartásához. Megfelelő D-vitamin mennyiség nélkül a kalciumot nem képes szervezetünk feldolgozni és hatékonyan felhasználni. A D-vitamin emellett erősíti az immunrendszert, csökkenti az étvágyat, növeli az izomerőt és kulcsszerepe van depresszió kialakulásában is. 

 

 


Mi okozza a D-vitamin hiányosságát?


A D-vitamin hiány főleg a téli időszakban alakul ki, hiszen ilyenkor sokkal kevesebb a napsütéses órák száma. Valakinél azonban ezen az időszakon kívül is jelentős a D-vitaminhiány. A napsütés hiánya mellett, a szennyezett levegő, a vegetáriánus életmód, a túlzott tejtermék fogyasztás, a túlsúly és az emésztési problémákkal küzdők körében alakulhat ki ennek a vitaminnak a hiánya. 
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Egy új népbetegség?

2019-11-25

Egy új népbetegség?

Fáradtnak érzed magad? Nem tudsz koncentrálni? Felszaladtak a kilók és nem használ a fogyókúra?

7 lépéses torna a fájó kezeknek

2019-11-23

7 lépéses torna a fájó kezeknek

Az egyhangú terhelést sajnos ujjaink ízületei is észreveszik, s ennek nyomán krónikus fájdalom vagy gyulladás alakulhat ki. Fontos az ujjak ízületeinek karbantartása is. Tehát ujjtornára fel

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

2019-11-21

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

Lehet hogy az ecet hallatán max. az ecetes uborka jut eszedbe, ám azért ennél jóval sokrétűbb az ecet felhasználása. Kiválóan alkalmazhatod a zsírégetés terén! Kortyolj el egy pohár vízben feloldott egy-két evőkanál ecetet, és a várt eredmény nem marad el.

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
34 865
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 287 085
Közösség

Szótár

A-vitamin

Az A-vitamin szükségletet a vegyes táplálkozás fedezi.   A szükséglet növekedésével... Tovább

Zsírleszívás

A zsyrleszívás egy sebészi folyamat, melynek során a mestersgesen távolítják el felesleges... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 148

Átlagos értékelés: 4.8