notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mozgással a depresszió ellen!

A rendszeres mozgás csökkentheti a depressziót, mondják a kutatók

vitalzone.hu
hirdetes

A heti többszöri testmozgás, különösen a csapatban űzött sportok összefüggésben állnak a jobb mentális egészséggel - derült ki egy amerikai tanulmányból. A szakemberek szerint nem órákig tartó, komolyabb erőkifejtésre kell gondolni, bármi szóba jöhet. Például az is, ha valaki füvet nyír.

Mozgással a depresszió ellen

A The Lancet Psychiatry című folyóiratban publikált eredmények szerint a hetente három-öt alkalommal végzett, nagyjából 45 percnyi testmozgás van a leginkább jótékony hatással a mentális egészségre. A szakemberek ugyanakkor azt is kimutatták, hogy azok, akik napi szinten végeznek testmozgást gyengébb mentális egészségről számolnak be.


A tanulmány készítői a fizikai aktivitás összes formáját figyelembe vették, a gyerekekről való gondoskodástól és a házimunkától kezdve a fűnyíráson, a horgászáson, a biciklizésen és az edzőtermi erősítésen át egészen a futásig és a síelésig.


A testmozgás csökkenti egyebek között a szívbetegség, az agyi-érkatasztrófa és a cukorbetegség kockázatát, ám az kevésbé tisztázott, hogy milyen hatással van a mentális egészségre. A tudományos bizonyítékok egy része azt sugallja, hogy a testmozgás javíthatja a mentális egészséget, ugyanakkor a szakértők megjegyzik, hogy a hatás mindkét irányban működhet, vagyis a mozgásszegény életmód tünete és okozója is lehet a rossz mentális egészségnek.

hirdetes

 

A tanulmány készítői az Egyesült Államok 50 szövetségi tagállamából származó 1,2 millió felnőtt adatait dolgozták fel. Az alanyokat arról kérdezték, hogy az előző harminc napra vonatkozóan hányszor értékelnék "rossznak" a mentális egészségüket a jelentkező stressz, a depresszió és az érzelmi problémák miatt. A résztvevőknek arra is válaszolniuk kellett, hogy milyen gyakran végeztek testmozgást a megelőző 30 napban és, hogy hetente, valamint havonta hányszor űzik ezt a testmozgást és mennyi ideig. A végső eredményekhez figyelembe vették az alanyok korát, etnikai és nemi hovatartozását, családi állapotát, jövedelmét, iskolázottságát, munkavállalói státuszát, testtömegét, saját értékelése szerinti fizikai egészségét és hogy korábban diagnosztizáltak-e nála depressziót.


Az eredmények szerint a résztvevők havonta átlagosan 3,4 napon értékelték rossznak a mentális egészségi állapotukat. A rendszeresen testmozgást végzők ugyanakkor havi szinten 1,5 nappal kevesebbszer értékelték rossznak a mentális egészségüket, mint a mozgásszegény életmódot folytatók.


A vizsgált testmozgások mindegyike összefüggött a jobb mentális egészséggel. A legnagyobb jótékony hatása a csapatsportoknak, a kerékpározásnak, az aerobicnak és az edzőtermi edzéseknek van.


Noha a tanulmányban egyértelmű volt az összefüggés a rendszeres testmozgás és a jobb mentális egészség között, a kutatók hangsúlyozzák, hogy nem tudnak ok-okozati kapcsolatot kimutatni.


 

Forrás: HVG.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Egy új népbetegség?

2019-11-25

Egy új népbetegség?

Fáradtnak érzed magad? Nem tudsz koncentrálni? Felszaladtak a kilók és nem használ a fogyókúra?

7 lépéses torna a fájó kezeknek

2019-11-23

7 lépéses torna a fájó kezeknek

Az egyhangú terhelést sajnos ujjaink ízületei is észreveszik, s ennek nyomán krónikus fájdalom vagy gyulladás alakulhat ki. Fontos az ujjak ízületeinek karbantartása is. Tehát ujjtornára fel

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

2019-11-21

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

Lehet hogy az ecet hallatán max. az ecetes uborka jut eszedbe, ám azért ennél jóval sokrétűbb az ecet felhasználása. Kiválóan alkalmazhatod a zsírégetés terén! Kortyolj el egy pohár vízben feloldott egy-két evőkanál ecetet, és a várt eredmény nem marad el.

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
34 865
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 287 085
Közösség

Szótár

Obezitológus

Az obezitológus az elhízás kezelésében járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Izomláz

Az izomláz kemény fizikai munka után jelentkező izomgyulladás, ami a legtöbb esetben 2-3... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 121

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő betegség edzőterem egészség egészséges életmód életmód lelki egészség mozgás