notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Chia puding alaprecept

hirdetes

Chia puding – nagyszerű reggeli és nasi

SFV

Egy korábbi cikkünkben elhoztuk Nektek 6 roppant egyszerű, de mégis nagyszerű chia puding receptjét. Banánkenyér, csokoládé, chai-fűszeres, epertorta, vanília és kókusz és citromos málna – ezekben az ízekben tanulhatod meg elkészíteni ezt a nagyszerű finomságot itt. Ezek a chiamag pudingok mind nagyszerűek lehetnek reggelire, de akár egészséges, proteindús desszertként is fogyaszthatod őket! Most pedig megosztom Veletek az alapreceptet, és még pár alternatívát, hogy valóban a lehetőségek teljes tárházából válogathassatok!

Egyszerűen nagyszerű chia puding

Én, amikor valami igazán finom reggelire vágyom, akkor a chia puding mellett döntök. Nagyon szeretem a díszes zabkásákat és smoothie-kat is, de a chia puding egyike azoknak az ételeknek, amiket őrülten egyszerű elkészíteni, ráadásul rengeteg változata létezik.

Mire van szükség a chia puding elkészítéséhez?


A chia puding elkészítéséhez nincs is szükséged másra, mint chia magra és folyadékra (én általában növényi tejjel készítem). Ha ezek megvannak, akkor innentől azzal bolondítod meg, amivel csak szeretnéd: édesítheted, fűszerezheted, adhatsz hozzá gyümölcsöt, vagy ha nagyon bátor vagy, akár még zöldségeket is!
És most jön a legjobb rész: szuper egészséges! A chia puding fehérjében gazdag, telis-tele van omega-3 zsírsavakkal és rostokkal, ráadásul egész napra kielégíti a nasik iránti sóvárgásod, és telítettnek is érezheted magad tőle. Ráadásul az előre elkészített ételek közé is simán befér, tehát az elfoglalt anyukák, és a teljes munkaidőben dolgozók számára is ideális megoldás.

hirdetes


A továbbiakban elmondom, hogy hogyan készíthettek chia pudingot, és néhány extra tippet és trükköt is mutatok Nektek. Illetve megmutatom azt a 6 receptet is, amelyek az én kedvenceim.
Vedd ezt úgy, mint egy mesterkurzust a chia puding készítéséről!


A különböző típusú chia magvak


Amikor a chia magról beszélünk, a nagytöbbségnek az ici-pici fekete magocskák jutnak eszébe. Te tudtad, hogy több fajtája is létezik?
A két fő típus a fekete és a fehér magvak. Mindkettő tápanyagban gazdag, csupán a színük más. Az egyetlen különbség köztük csak a színük, illetve, hogy hogyan mutat általuk a kész chia pudingod. Ha majd az ízekhez érkezünk, megérted mire gondolok.


Tipp: A fehér chia mag boltokban ritkán kapható, érdemes online utánanézned, hogy hol szerezhető be!


Hogyan készíts igazán ízletes chia pudingot?


A chia puding önmagában roppant egyszerű ízvilággal rendelkezik. De pontosan ez az, ami a lehetőségek tárházát kínálja, hiszen annál több ízt adhatsz hozzá Te magad! 
Mielőtt még megosztom Veletek a 6 kedvenc receptemet, megmutatom, hogyan tudjátok a saját kedvenc ízeitekkel fűszerezni ezt a finomságot.

hirdetes


No.1. Mogyoróvaj, mandulavaj, egyéb magvak krémjei


Lehet akár feltét, akár egy rétegnyi két réteg puding között. Az én személyes kedvenceim a mandulavaj és a mogyoróvaj. De választhatsz kesudióból készültet is akár.


No.2. Csokoládé


A csokival soha nem lőhetsz mellé, de ha valami mást, de mégis hasonlót szeretnél, próbáld ki a cukrozatlan kakaóport! Igazi desszertet kapsz majd!


No.3. Gyümölcsök


A gyümölcsök megint csak olyan alternatívát kínálnak, amely teljesen elvarázsolja majd a chia pudingod ízvilágát, ráadásul amellett, hogy megédesítik azt, még rengeteg extra tápanyagot és vitamint adnak hozzá. Az én kedvenceim a bogyós gyümölcsök, a banán, az alma, a körte, a barack, de igazából bármivel próbálkozhatsz!
 

Mégtöbb tippért és receptért olvass tovább!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

B2-vitamin

B2-vitamin Riboflavin. Az enzimek a piroszőlősav, zsírsavak és az aminosavak oxidatív... Tovább

Tovább a lexikonra
diéta édesség egészséges táplálkozás élelmiszer gyümölcs kalóriabevitel nassolás recept reggeli