notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért jó ha beiktatod az étrendedbe a chia magot? Összeszedtük a legfontosabb okokat!

hirdetes

Ismerd meg a chia magot, ezt a szuperételt!

SzSz
Chia mag

Fehérjetartalom


A Chia mag 19% fehérjét tartalmaz - hasonlóan a többi maghoz, de a gabonafélékhez és más szemekhez viszonyítva többet. A magas fehérjebevitel az étkezés utáni megnövekedett telítettséggel és az étvágy csökkenésével jár. Nevezetesen, ezek a magok mind a kilenc esszenciális aminosavat tartalmazzák, és így kiváló minőségű növényi fehérje. 

A chia mag ásványianyag tartalma

  • Mangán: A teljes kiőrlésű gabonafélék és magvak mangánban gazdagok, ami elengedhetetlen az anyagcsere, a növekedés és a fejlődés szempontjából.
  • Foszfor: Általában fehérjében gazdag ételekben megtalálható, a foszfor hozzájárul a csontok egészségéhez és a szövetek karbantartásához.
  • Réz: A modern étrendben gyakran hiányzó ásványianyag, azonban fontos a szív egészsége szempontjából.
  • Szelén: Egy fontos antioxidáns, a szelén részt vesz a szervezet számos folyamatában.
  • Vas: A vörösvérsejtekben a hemoglobin összetevőjeként a vas az oxigén transzportjában részt vesz a szervezetben. A fitinsavtartalom miatt gyengén felszívódik a chia magból.
  • Magnézium: Gyakran hiányzik a nyugati étrendtípusokból, a magnézium fontos szerepet játszik a szervezet számos folyamatában. 
  • hirdetes
  • Kalcium: A szervezetben a leggyakoribb ásványi anyag, a kalcium elengedhetetlen a csontok, az izmok és az idegek számára. 


Néhány ásványi anyag, például a vas és a cink felszívódása csökkenthető a chia magok fitinsav-tartalma miatt.

Egyéb növényi vegyületek a chia magban

  • Chlorogénsav: Ez az antioxidáns csökkentheti a vérnyomást.
  • Caffeinsav: Ez az anyag sok növényi táplálékban bőséges, és segíthet a szervezetben a gyulladás elleni küzdelemben.
  • A kvercetin: Ez az erős antioxidáns csökkentheti a szívbetegségek, a csontritkulás és a rák bizonyos formáinak kockázatát.
  • Kaempferol: Ez az antioxidáns összefüggésbe hozható a rák és más krónikus betegségek csökkent kockázatával.


A tiszta, száraz chia magok hosszabb eltarthatósági idővel rendelkeznek, mivel antioxidánsai megvédik a zsírokat a károsodástól.

A Chia mag egészségügyi előnyei összefoglalva


A Chia mag az utóbbi években egyre nagyobb népszerűségnek örvend, magas tápértékük és állítólagos egészségügyi előnyeik miatt.
Chia magvak fogyasztása számos egészségügyi előnnyel jár, beleértve az alacsonyabb vérnyomást, a vércukorszint javulását és a magasabb rost- és omega-3 szintet. Chia magok általában nem okoznak káros hatást, azonban nagy dózisokban vérhígító hatásúak lehetnek, és olyan növényi vegyületet tartalmaznak, amelyek csökkenthetik az ásványianyagok felszívódását. A chai maga amellett, hogy segíti a szívbetegségek és a cukorbetegség kockázati tényezőinek javulását, segíti az emésztési folyamatokat és a bél egészséges működését is. Érdemes tehát ezt az apró növényt beépítenünk napi étkezésünkbe. 

hirdetes

Tipp a chia mag felhasználásához


Chia puding 


Hozzávalók / 4 adag:

  • 5 ek chiamag (vagy 60 g)

  • 400 ml kókusztej

  • 2 ek kókuszreszelék

  • 4 ek méz


A hozzávalókat összekeverjük, majd tetszőleges méretű edénybe vagy pohárba öntjük. Hűtőbe tesszük 3-4 órára, majd, ha elérte a puding állagot, akkor fogyasztjuk bármilyen gyümölccsel vagy magvakkal. 
A chai puding tökéletes választás reggelire vagy tízórai étkezésre, hiszen egészséges és igazán egyszerű elkészíteni. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Veronika (orvosi)

Latin neve: Veronica officinalis   Eredete, élőhelye Hazája Európa és... Tovább

Tovább a lexikonra