Miért jó ha beiktatod az étrendedbe a chia magot? Összeszedtük a legfontosabb okokat!

Ismerd meg a chia magot, ezt a szuperételt!

SzSz
hirdetes

A chia mag pár éve robbant be a köztudatba, mint szuperétel, amely rengeteg egészségügyi előnnyel jár és remekül segítheti a diétát is. Cikkünkben összeszedtük a chia mag milyen tápanyagtartalommal bír és pontosan milyen betegségek kerülhetők el fogyasztása mellett. Azt is megtudhatod, hogyan építsd be étrendedbe ezt a szuper növényt! 

Chia mag

A chia magot a mexikói és guatemalai őshonos ételekben fogyasztották az ókori aztékok és maják ezt az apró növényt. Valójában a "chia" az ősi maja szóból az "erőből” ered. 


A Chia mag nagy mennyiségű rostot és omega-3 zsírsavat tartalmaz, emellett rengeteg kiváló minőségű fehérjét és számos alapvető ásványianyagot és antioxidánst.
Tápanyagtartalmának köszönhetően javítja az emésztési folyamatokat, a szív egészségét, a koleszterinszintet és a cukorbetegség kockázatának tényezőit. 
A Chia mag kicsi, lapos és ovális alakú, fényes, sima textúrája van, színük a fehértől a feketéig megtalálható. 


Ezek a magok igen sokoldalúak, hiszen többféleképpen is fogyaszthatók. Be is áztathatjuk és hozzáadhatjuk akár zabkásához, pudinghoz, de salátánk tetejére is egyaránt rászórhatjuk. A chia mag beáztatása után zselés anyag képződik, így tökéletes lehet szószok sűrítésére, puding készítésre vagy akár tojáshelyettesítőnek is. 

hirdetes

 

 


A Chia mag tápanyagtartalma


A Chia mag adagonként (28 gramm) 138 kalóriát tartalmaz.
Súlya szerint 6%-a víz, 46%-a szénhidrát (ebből 83% -ban rost), 34%-a zsír és 19%-a fehérje.

 

100 gramm chia mag tápanyaga:

 

  • Kalória: 486
  • Víz: 6%
  • Fehérje: 16,5 g
  • Szénhidrogének: 42,1 gramm
  • Cukor: 0 gramm
  • Rost: 34,4 g
  • Zsír: 30,7 g
  • Telített: 3,33 gramm
  • Monones telített: 2,31 gramm
  • Többszörösen telítetlen: 23,67 gramm
  • Omega-3: 17,83 gramm
  • Omega-6: 5,84 gramm
  • Trans: 0,14 gramm

A chia magok gluténmentesek is.

 

 

Magas rosttartalom


A chia mag szénhidráttartalma több, mint 80% -ban rost, amely remekül hozzájárulhat a napi rostbevitelhez. Ezek a rostok többnyire oldatlanok, amelyek segítenek csökkenteni a diabétesz kockázatát. Az oldhatatlan rostok némelyike úgy hat a bélfunkciókra, mint az oldható rostok, ezzel elősegítve a rövid láncú zsírsavak (SCFA-k) kialakulását és javítja a vastagbél egészségét.


Ha a chia magot vízbe vagy más folyadékba rakjuk, a magok saját tömegük 10-12-szeresére nőnek, ezzel pedig gélszerű anyaggá alakulnak át. 

 

 

Egészséges zsírtartalom


A chia magok egyedülálló tulajdonsága, hogy a szívre egészséges omega-3 zsírsavak magas tartalmával bír.

 

A chia magokban lévő zsírok mintegy 75% -a omega-3-alfa-linolénsavból (ALA) áll, míg körülbelül 20% -a omega-6 zsírsavakból. Valójában a chia mag az omega-3 zsírsavak legismertebb növényi forrása – jobb a lenmagénál is. Egyes tudósok úgy vélik, hogy az omega-6-hoz viszonyított magas omega-3 bevitel csökkenti a szervezetben a gyulladást.

 

Mivel a chia mag omega-3 zsírsavakban igen gazdag, így alacsonyabb omega-6-omega-3 arányt tartalmaz. Az alacsony arány összefügg a különböző krónikus állapotok - mint például a szívbetegség, a rák és a gyulladásos betegségek alacsonyabb kockázatával.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

2019-05-20

Gyors és szuper-finom méregtelenítő vizek, amik támogatják a fogyást

Méregtelenítő vizek, amik segítenek a fogyásban. Íme néhány gyors, egyszerű és nagyon finom detox víz recept, amikbe te is azonnal bele fogsz szeretni. Méregtelenítés vízzel? Így lehetséges!

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Mi az a ételintolerancia?

2019-05-15

Mi az a ételintolerancia?

A tehéntej, a tojásfehérje és a búza a leggyakoribb alapanyagok, amelyek ételintolerancia miatti panaszokat váltanak ki – több mint 6 ezer ételintolerancia létezik.

A barna rizs vagy a fehér rizs egészségesebb?

2019-05-17

A barna rizs vagy a fehér rizs egészségesebb?

A rizst az egész világon fogyasztják, és sok ember értendjének jelentős részét képezi. A rizst diétában és tömegnövelés során is fogyaszthatjuk, de nem mindegy mikor, melyik fajtát. Most utánajártunk, hogy a barna vagy a fehér rizs egészségesebb!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
130 529
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 049 618
Közösség

Szótár

Sóska

Latin neve (Rumex acetosa)   Eredete, élőhelye   Egész Európában őshonos, de... Tovább

B9-vitamin

Szerepe van még a fehérvérsejtek, vörösvértestek, vérlemezkék képzésében, az aminosavak,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 236

Átlagos értékelés: 4.8