notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Miért jó ha beiktatod az étrendedbe a chia magot? Összeszedtük a legfontosabb okokat!

Ismerd meg a chia magot, ezt a szuperételt!

SzSz
hirdetes

A chia mag pár éve robbant be a köztudatba, mint szuperétel, amely rengeteg egészségügyi előnnyel jár és remekül segítheti a diétát is. Cikkünkben összeszedtük a chia mag milyen tápanyagtartalommal bír és pontosan milyen betegségek kerülhetők el fogyasztása mellett. Azt is megtudhatod, hogyan építsd be étrendedbe ezt a szuper növényt! 

Chia mag

A chia magot a mexikói és guatemalai őshonos ételekben fogyasztották az ókori aztékok és maják ezt az apró növényt. Valójában a "chia" az ősi maja szóból az "erőből” ered. 


A Chia mag nagy mennyiségű rostot és omega-3 zsírsavat tartalmaz, emellett rengeteg kiváló minőségű fehérjét és számos alapvető ásványianyagot és antioxidánst.
Tápanyagtartalmának köszönhetően javítja az emésztési folyamatokat, a szív egészségét, a koleszterinszintet és a cukorbetegség kockázatának tényezőit. 
A Chia mag kicsi, lapos és ovális alakú, fényes, sima textúrája van, színük a fehértől a feketéig megtalálható. 


Ezek a magok igen sokoldalúak, hiszen többféleképpen is fogyaszthatók. Be is áztathatjuk és hozzáadhatjuk akár zabkásához, pudinghoz, de salátánk tetejére is egyaránt rászórhatjuk. A chia mag beáztatása után zselés anyag képződik, így tökéletes lehet szószok sűrítésére, puding készítésre vagy akár tojáshelyettesítőnek is. 

hirdetes

 

 


A Chia mag tápanyagtartalma


A Chia mag adagonként (28 gramm) 138 kalóriát tartalmaz.
Súlya szerint 6%-a víz, 46%-a szénhidrát (ebből 83% -ban rost), 34%-a zsír és 19%-a fehérje.

 

100 gramm chia mag tápanyaga:

 

  • Kalória: 486
  • Víz: 6%
  • Fehérje: 16,5 g
  • Szénhidrogének: 42,1 gramm
  • Cukor: 0 gramm
  • Rost: 34,4 g
  • Zsír: 30,7 g
  • Telített: 3,33 gramm
  • Monones telített: 2,31 gramm
  • Többszörösen telítetlen: 23,67 gramm
  • Omega-3: 17,83 gramm
  • Omega-6: 5,84 gramm
  • Trans: 0,14 gramm

A chia magok gluténmentesek is.

 

 

Magas rosttartalom


A chia mag szénhidráttartalma több, mint 80% -ban rost, amely remekül hozzájárulhat a napi rostbevitelhez. Ezek a rostok többnyire oldatlanok, amelyek segítenek csökkenteni a diabétesz kockázatát. Az oldhatatlan rostok némelyike úgy hat a bélfunkciókra, mint az oldható rostok, ezzel elősegítve a rövid láncú zsírsavak (SCFA-k) kialakulását és javítja a vastagbél egészségét.


Ha a chia magot vízbe vagy más folyadékba rakjuk, a magok saját tömegük 10-12-szeresére nőnek, ezzel pedig gélszerű anyaggá alakulnak át. 

hirdetes

 

 

Egészséges zsírtartalom


A chia magok egyedülálló tulajdonsága, hogy a szívre egészséges omega-3 zsírsavak magas tartalmával bír.

 

A chia magokban lévő zsírok mintegy 75% -a omega-3-alfa-linolénsavból (ALA) áll, míg körülbelül 20% -a omega-6 zsírsavakból. Valójában a chia mag az omega-3 zsírsavak legismertebb növényi forrása – jobb a lenmagénál is. Egyes tudósok úgy vélik, hogy az omega-6-hoz viszonyított magas omega-3 bevitel csökkenti a szervezetben a gyulladást.

 

Mivel a chia mag omega-3 zsírsavakban igen gazdag, így alacsonyabb omega-6-omega-3 arányt tartalmaz. Az alacsony arány összefügg a különböző krónikus állapotok - mint például a szívbetegség, a rák és a gyulladásos betegségek alacsonyabb kockázatával.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

2019-07-02

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

A manióka növény gyökéréből készült dara vagy liszthelyettesítő anyag. A manióka (Manihot esculenta) egy afrikai növény, amelyet számos más meleg égövi országban is termesztenek.

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

2019-06-20

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk!

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 762
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 542 910
Közösség

Szótár

P-vitamin

Flavonoidok. Egyes vérzékenységgel járó, a skorbuthoz hasonló betegségek tiszta C-vitaminnal... Tovább

Crohn-betegség

 A Crohn-betegség (ejtsd: Krón-betegség) a bél rohamokban jelentkező, krónikus... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 236

Átlagos értékelés: 4.8