notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Edd magad egészségesre! Mi az a chia mag?,egészséges táplálkozás,egészséges életmód,alakformálás,fitness,fitnesz,crossfit,hatékony fogyás,diéta,fogyókúra

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

vitalzone.hu
hirdetes

A kérdésre sokáig én sem tudtam a választ. Két hete azonban összefutottam a barátnőmmel. Utóbbi időben kissé elszakadtunk egymástól (munka, család, utazás) így alig ismertem rá. Fogyott vagy nyolc kilót és annyira csinosan nézett ki! Persze hogy letámadtam és rögtön kérdeztem sikerének titkát. Teljes életmód váltásba fogott, mert negyedik X elhagyásával egyre több jelét érezte annak, hogy nem jó irányba halad. Kiderült, Anna a Paleolit életmódot választotta és már hónapok alatt látványos volt a siker. Feltűnt hogy a Chia magot mennyire magasztalja, teljesen odavan érte. Kiderült, a lányaival együtt fogyasztja ezt az értékes, a menták családjába tartozó virágos növény magját, mely Közép- és Dél-Amerikában őshonos, ahol az aztékok alapvető élelmiszere volt a kontinens felfedezése előtt.

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!  Mi az a chia mag?

Anna elmondása, hogy miért és hogyan fogyasztják a Chia magot, annyira kíváncsivá tett, hogy én is kipróbáltam és azóta is fogyasztom naponta két alkalommal, reggel és este natúr joghurtba keverve.

 

A MAI MODERN KORI TÁPLÁLKOZÁSNAK EGYRE TÖBB ÚJKORI BETEGSÉGET TULAJDONÍTANAK

 

Egyre több tanulmány és kutatás igazolja, hogy bizonyos betegségek az újkori élelmezéssel, feldolgozott, tartósítószeres táplálékok fogyasztásával jelent meg, sőt, drasztikusan növekszik a számuk. A modern tudomány igazolta, hogy a Dél-Amerikában élő őshonos lakosság étrendje sokkal egészségesebb volt a mai "modern" amerikai étrendhez képest. A Chia mag csak a közelmúltban került újra a figyelem középpontjába, pontosan az ősi kultúrák tanulmányozásának kapcsán. A Chia magot ismét felfedezték és elismerték az indián őslakosság élelmezésben játszott kiemelkedő szerepét.  Amióta a 90-es évek tudományos kísérletei rávilágítottak arra, hogy növelni kell az Omega 3 zsírsavak fogyasztását a szívbetegségek, a cukorbetegség, a rák, a depresszió megelőzése érdekében, a Chia mag újra helyet kapott a világkonyha egyik piedesztálján.
Érdemes beiktatnunk a mindennapi étkezéseinkbe, mivel nagyon magas százalékban tartalmaz omega 3 zsírsavakat, antioxidánsokat, élelmi rostokat, ásványokat és vitaminokat.

hirdetes

 

LEGFONTOSABB INFORMÁCIÓK A CHIA MAGRÓL

 

Igen gazdag Omega 3 zsírsavakban, melyet a szervezetünk nem képes előállítani, így a táplálékunkkal kell bevinni szervezetünkbe. Az Omega 3 zsírsavaknak fontos szerepe van az szív és érrendszer helyes működésében és azok karban tartásában, valamint mentális és idegrendszeri működésünket is támogatja. Érdemes megjegyezni azt is, hogy a terhesség során a gyermek egészséges idegrendszeri fejlődéséhez nélkülözhetetlen az Omega3 zsírsav, így kismamáknak kifejezetten ajánlott annak természetes forrásból való felvétele.

- A fehérjéknek fontos szerepe van a test olyan szöveteinek építésében és regenerálásában mint az izmok, a csontok és a bőr, emellett fontos építőkövei az enzimeknek, hormonoknak és a szervezet funkcióit szabályozó kémiai reakcióknak is. A Chia mag koleszterinmentes.

- Gazdag oldhatatlan (több mint 30%) és oldódó (5-6%) rostokban így az emésztésre jótékony hatással van

- Telített zsírsav tartalma nagyon alacsony, proteinben gazdag

- Antioxidánsokban gazdag így immunrendszerünket támogatja, valamint csökkenti az öregedési
folyamatokat

- Magas ásványi anyag tartalma van: kálcium, magnézium, vas, cink, A és B vitaminok, réz, kálium

- Mint minden mag, megfelelő körülmények között tárolva évekig megőrzi teljes értékét

A Chia mag fontos részét képezheti a vegetáriánus, étrenden élőknek, de a sportolóknak is, hiszen szinte az összes esszenciális aminosav megtalálható benne és könnyen emészthető.Nedves ételbe keverve (joghurt, leves, kása... stb.) kissé megdagad ha hagyjuk egy ideig állni, és a héja is puhább lesz, így az ételekben mennyiségi növekedést okoz. Éppen ezért alkalmas diéták esetén is, vagy fogyókúrás étrendben. Jóllakottság érzését keltik hosszú távon, így elkerülhető a felesleges étkezések közbeni nassolás.

A Chia mag növeli az állóképességet, gyorsítja az anyagcserét, segít a testsúly csökkentésében.

 

Egy pár felhasználási mód:

• Natúr, vagy egészséges, tartósítószer mentes bio joghurtba keverjünk 2 teáskanálnyit. Várjunk 5 percet, majd fogyasszuk.

• Krémekbe, pudingokba adagolva (csak a legvégén, főzés nélkül)

• Krémlevesek tetejére szórva tálaláskor

• Főzelékekre szórva tálaláskor

• Mozsárban megtörve, frissen vajas vagy zsíros kenyérre szórva

• Mozsárban megtörve salátákra szórva

• Mozsárban megtörve fűszervajak készítéséhez
stb.


Iktasd be Te is az étrendedbe, próbáld ki hosszú távon áldásos hatását.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

2019-12-06

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az előírt gyógyszerek beszedésén kívül semmi más egyebet nem kell tenniük az egészségük megőrzése érdekében. Pedig az egészséges táplálkozás és az aktív, rendszeres napi mozgás nélkül nehezen lehet kordában tartani a vércukorértékeinket

Immunrendszert károsító ételek

2019-12-04

Immunrendszert károsító ételek

Vannak ételek, melyek megakadályozhatják és károsíthatják az immunrendszered egészséges működését. Némelyikről nem is gondolnád, hiszen szinte minden nap fogyasztod őket. Ha fontos az egészséged csökkentsd a következő ételek fogyasztását

A helyes táplálkozás alapelvei

2019-11-30

A helyes táplálkozás alapelvei

Ahhoz, hogy hosszú, egészséges életet éljünk, egyáltalán nem mindegy, hogy mit viszünk be a szervezetünkbe. A következőkben bemutatjuk a helyes táplálkozás alapelveit, melyek betartásával a fogyókúránk és életmódunk hatékony és egészséges lesz

Ismerd meg a biotin, kolin, és az inozitol fontosságát:

2019-11-25

Ismerd meg a biotin, kolin, és az inozitol fontosságát:

B7 vitamin (H vitamin, másnéven biotin): molekulája ként tartalmaz. Szerepet játszik a fehérjék, a szénhidrátok és a zsírok lebontásában, nélkülözhetetlen a bőr, az idegek és a szőrzet épségét biztosító zsírsavak előállításához, segít az ekcéma és a bőrgyulladás kezelésében, enyhíti a cukorbetegség tüneteit, ill. az izomfájdalmakat.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
66 413
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 318 633
Közösség

Szótár

Palástfű

Latin neve: Alchemilla vulgaris   Eredete, élőhelye   A Boldogasszony palástjaként... Tovább

Aerobik

  Amerikából származó sportág, lényege a zenére végzett testmozgás, amely a test... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 2

Átlagos értékelés: 5.0

akaraterő alakformálás betegség diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás