notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Éges több kalóriát rövidebb idő alatt Burpee gyakorlattal

Éges több kalóriát rövidebb idő alatt Burpee gyakorlattal

SZ.F.
hirdetes

A burpee nem más, mint a leghatékonyabb zsírégető edzésmód, ami tetőtől talpig igénybe veszi testünket, ráadásul semmilyen segédeszközt nem igényel. Nincs még egy olyan módszer, ami ilyen hatékonyan képes eltüntetni a felesleget rólunk. Ez a jó hír.

Éges több kalóriát rövidebb idő alatt Burpee gyakorlattal

 

A rossz hír?

A burpeet gyakran helytelenül végzik el, és ilyenkor a kemény munka gyakorlatilag teljesen hatástalanná válhat. Aggodalomra azonban semmi ok – az alábbiakban megmutatjuk, hogyan végezd megfelelően a burpee gyakorlatokat, hogy néhány perces edzésekkel is szép eredményeket érhess el!

 

A burpee rejtelmei

A burpee nem mindenkinek fekszik az első pillanattól kezdve, ugyanis ezeket a gyakorlatokat gyorsan és maximum erőbedobással kell elvégezni. Ha helytelenül csináljuk, akkor többet árthatnak, mint segíthetnek. A hát-, váll és csuklófájás elkerülése végett érdemes kipróbálni a következő oldalon található könnyített, bevezető mozdulatsorokat! 

 

Éges több kalóriát rövidebb idő alatt Burpee gyakorlattal

Emelvényes és sima burpee

Könnyedén megismerkedhetünk a burpee gyakorlatokkal, ha nem azonnal a padlón, hanem egy megemelt felület mellett végezük el őket. Ezzel levesszük a terhelést a vállakról, és segít hozzászokni a későbbi, intenzívebb lépésekhez. Ha ez sikerül, akkor próbáljuk meg a sima (nem emelvényes, hanem padlón történő) burpeet is elvégezni.

hirdetes

 

Medicinlabda guggolás emeléssel

Ha a burpee gyakorlatok túl megerőltetőnek bizonyulnak még a megemelt felület mellett is, akkor egy jó alternatíva lehet a medicinlbada. Ez ugyan egy extra segédeszközt igényel, de hasonlóan megmozgathatjuk vele egész testünket a hát és a vállak komolyabb megterhelése nélkül. A videóban először a guggolás helyes (egyenes hát, sarkok a földön), majd a helytelen (előrehajlás, megemelt sarkok) módját láthatjuk. Figyeljünk rá, hogy a gyakorlatot mindig egyenes háttal végezzük, és a sarkaink mindig maradjanak a földön!

 

A burpee-létra

A mindössze öt percet igénylő edzés a fenti három (medicinlabda, emelvényes és sima burpee) gyakorlatokat ötvözi. Segítségükkel garantáltan hadat üzensz majd a felesleges zsírrétegnek. Kezdd az első körrel, amely a legintenzívebb, majd szép lassan csökkentsd az ismétlések számát. Ez segít majd mozgásban tartani akkor is, ha elkezdesz fáradni. Nézzünk, milyen sorrendben és hogyan kell végezni a gyakorlatokat, a következő oldalon elmondom! 

hirdetes

 

Éges több kalóriát rövidebb idő alatt Burpee gyakorlattal

Első kör

  • Medicinlabda x 12
  • Emelvényes burpee x 10
  • Sima burpee x 8
  • 30 másodperc pihenő

 

Második kör

  • Medicinlabda x 10
  • Emelvényes burpee x 8
  • Sima burpee x 6
  • 30 másodperc pihenő

 

Harmadik kör

  • Medicinlabda x 8
  • Emelvényes burpee x 6
  • Sima burpee x 4
  • 30 másodperc pihenő

 

Negyedik kör

  • Medicinlabda x 6
  • Emelvényes burpee x 4
  • Sima burpee x 2

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
81 766
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 903 501
Közösség

Szótár

Edzéseszközök

  Azok az eszközök és eljárások, amelyek az edzések levezetését segítik. A... Tovább

purinszegény diéta

Ízületi problémák esetén a fájdalom néha elviselhetetlen. A fájdalom csökkentését... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 147

Átlagos értékelés: 4.9

fitness