notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Vajon el lehet érni a boldogságot?

hirdetes

A boldogság nyomában! Vajon elérhető?

vitalzone.hu
hirdetes

"Ha prédikátor vagy moralista lennék, azt mondanám, hogy próbáljuk meg kihasználni életünk minden másodpercét. A pillanat gyermekei vagyunk valamennyien. Belénk van kódolva ugyan a nagyravágyás, a büszkeség és a dac, de belénk van kódolva a segítőkészség és a szeretet is. Talán úgy kellene élnünk - hiszen ki tudja, meddig élhetünk? -, hogy széppé tegyük a magunk, és lehetőleg a mások életét is mindaddig, amíg ez lehetséges. ”

Vajon el lehet érni a boldogságot?

Mióta az eszünket tudjuk, a boldogság után kajtatunk – ez nagyjából mindenkire igaz, hiszen kinek ne az lenne a végső célja, hogy egy hosszú, boldog életet éljen le? A feladat azonban lehetetlennek tűnik, hiszen minél inkább hajszoljuk a boldogságot, annál nehezebb elérni – és hajtogathatjuk az olyan közhelyeket, hogy a boldogság nem egy desztináció, hanem maga az út, ez még nem segít a gyakorlatban abban, hogyan is érhetjük el.


Íme öt biztos tipp arra, hogyan lehetünk sokkal boldogabbak a mindennapjainkban.


1. Vegyük fel a sportcipőt!


Valószínűleg már a könyökünkön jön ki, hogy a mozgás endorfint termel a szervezetünkben, ami egy boldogsághormon, és jobb kedvünk lesz tőle – pedig ennél egyszerűbb és jobb tippet az azonnali hangulatjavításra nem igazán tudunk mondani. Azon túl, hogy egészséges, a sport rengeteg mindenre nevel: a kitartásra, a csapatjátékra, arra, hogy minden értékes dologért meg kell szenvednünk legalább egy kicsit. Arról nem is beszélve, hogy a bőrünkben is jobban érezzük majd magunkat, ha rendszeresen edzünk.


2. Aludjunk eleget!


A kevés alvás jobban befolyásolhatja a közérzetünket, mint gondolnánk: nemcsak fáradtak és kedvetlenek leszünk, ha nem pihenünk eleget, de az agyunkra is hat az alvásmegvonás. A negatív élmények ugyanis az agy amigdala nevű területén kerülnek feldolgozásra, míg a pozitívak a hippocampusban – a kialvatlanság pedig a hippocampusra hat igazán. Ezért van az, hogy a negatív élményeket könnyebben, a pozitívakat nehezebben tudjuk felidézni, ha sokáig keveset alszunk. Ráadásul kialvatlanul sokkal fogékonyabbak vagyunk a stresszre is, így hosszú távú hátrányai is vannak annak, ha a szervezetünknek nem adjuk meg a megfelelő mennyiségű alvást.

hirdetes


3. Töltsünk időt a szeretteinkkel!


Haláluk előtt az emberek legtöbbször azt bánják meg, hogy nem töltöttek elég időt azokkal, akiket szeretnek – ez nem közhely, hanem pontos statisztikák eredménye. Nem véletlen: még az introvertált emberek számára is a szocializáció az egyik legkomolyabb boldogságfaktor. Kutatók szerint minden más, amiről azt gondoljuk, hogy boldoggá tesz minket, valójában csak egy eszköz ahhoz, hogy a szeretteinkkel több időt töltsünk el. Ráadásul azok, akik szeretve érzik magukat, és szoros baráti és családi kapcsolatokat ápolnak, jellemzően sokkal tovább élnek, mint azok, akiknek több laza baráti kapcsolatuk van.


4. Menjünk ki a szabadba!


A természetben töltött idő a legideálisabb, kutatók szerint mindennap legalább húsz percet kellene itt eltöltenünk – ha erre nincs lehetőségünk, akkor természetesen a városi levegő is jobb, mint a semmi. Egy kutatás azt is kimutatta, hogy mi a legideálisabb hőmérséklet ahhoz, hogy hosszú távon is emeljünk a boldogságszintünkön: meglepő módon nem a strandidő, hanem a 13,5 Celsius-fok a legjobb. Ez jobban befolyásolja a hangulatunkat, mint a csapadék mennyisége vagy a szélerősség!


5. Segítsünk másokon!


Érdekes módon a boldogság elérésének és hosszú távú megtartásának az az egyik legjobb módja, ha kivételesen nem magunkra, hanem másokra gondolunk. Kutatások kimutatták, hogy ha az emberek költhetik magukra vagy másokra is a pénzüket, sokkal boldogabban emlékeznek vissza arra, ha a második lehetőséget választották. Az ideális az, ha legalább heti két órát töltünk azzal, hogy segítünk – lehet ez önkénteskedés, vagy egyszerűen az egyik jó ismerősünk megsegítése is.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mit helyettesítenek a NoCarb termékek?

2020-02-24

Mit helyettesítenek a NoCarb termékek?

A fogyókúrát és az életmódváltást az imádott ételek utáni "kísértés" vagy az anyagi problémák szakítják félbe. Most mutatok egy egyszerű és pénztárcabarát megoldást erre!

Hasznos tanácsok az immunrendszer erősítéséhez

2020-02-20

Hasznos tanácsok az immunrendszer erősítéséhez

A legyengült immunrendszer (vitamin- és mozgáshiány) miatt könnyen megbetegedhetünk! Hogy elkerüljük ezeket a kellemetlen betegségeket meg kell erősítenünk immunrendszerünket. Megmutatjuk, hogyan

Ismerjük meg a kavitációs kezelést

2020-02-19

Ismerjük meg a kavitációs kezelést

2-3 centi a kritikus részekről kezelésenként? Hogyan lehetséges ez? A kavitációs kezelés lényege, hogy a szervezetbe jutva, úgy halad át az emberi test vezetõ közegein, hogy a bõr alatti zsírsejtekkel szemben kíméletlen, miközben a környezõ szöveteket sértetlenül hagyja

A biciklizés előnyei! Nyeregbe fel!

2020-02-18

A biciklizés előnyei! Nyeregbe fel!

Bringázni szuper! Egyszerre támogatjuk vele testi és lelki egészségünket. Ha csak munkába járunk vele, már azzal is sokat tettünk egészségünkért, de igyekezzetek sűrűbben használni. Szuper program például ha barátokkal akartok csinálni valamit vagy leugra.

9 Otthoni módszer az éjszakai fogfájás csillapítására

2020-02-13

9 Otthoni módszer az éjszakai fogfájás csillapítására

A fogfájás igazán megkeserítheti mindennapjainkat, különösen az éjszaka folyamán, hiszen aludni sem tudunk tőle. Hogyan csillapítsuk fájdalmunkat az éjszaka közepén?

Milyen betegségeket okoz a D-vitamin hiánya?

2020-02-11

Milyen betegségeket okoz a D-vitamin hiánya?

A D-vitamin egy részét a bőrünk állítja elő napfény hatására. A D-hormonnak is nevezett kalciferol nem csupán a csontok egészségére, hanem az egész test működésére kihatással van.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
92 767
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
338 470
Közösség

Szótár

Bulémia

Mély lelki válságban előforduló, kórosan fokozott étvágy, amely csupán táplálkozással... Tovább

Nyelési nehézség

Diszfágia Legtöbbször valamilyen mechanikus akadály (szűkület, daganat, idegen test) vagy... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 1

Átlagos értékelés: 4.0

akaraterő egészség egészséges életmód lelki egészség