A bodyrope edzésmódszer előnyei

Bodyrope – az életünkhöz alkalmazkodó edzésmódszer

Szakértő: Kutasi Kelly, szöveg: Barabás Júlia
hirdetes

A Bodyrope egy hordozható, hevederrel végzett funkcionális tréning eszköz, amellyel az erőt, az egyensúlyt, hajlékonyságot, erő-állóképességet és a törzsizmok stabilitását lehet fejleszteni. Egyszerűbbé, változatosabbá, biztonságosabbá teszi a saját testsúllyal végzett gyakorlatokat, amelyek számában a határ a csillagos ég... A Bodyrope-pal ráadásul személyre szabottan, a nekünk megfelelő szinten és az életünk kihívásaihoz igazodva edzhetünk. Az ellenállást a saját súlyunk jelenti és mi magunk szabályozhatjuk a gyakorlatok nehézségi fokát. 

A bodyrope bemutatása, fontossága

 

Manapság nagyon divatos lett a funkcionális edzés, pedig egyáltalán nem újdonság, hiszen már az ókori olimpián is így edzettek. A hevederes edzésmódszer sem éppen újkeletű; az 1860-as évekből is vannak már feljegyzések, hogy legfőképpen a tornászok és az atléták miként használták. A Bodyrope funkcióját tekintve hasonlít a közismert TRX-hez, de sok különbség van köztük. A legfontosabb, hogy a Bodyrope magyar találmány, az alkatrészeit is itthon gyártják, így könnyen lehet javíttatni és az ára is kedvezőbb, majdnem harmada az amerikai rokonnak. Ennek köszönhetően otthon is használható, annál is inkább, mert túl nagy tér sem kell hozzá, ajtóra akasztható, egy edzéstervvel könnyen használhatjuk bárhol, bármikor.

 

Használjuk a testünket!


A funkcionális edzés mindig is létezett és létezni is fog, ez a jövő mozgásformája – jelenti ki a szakértő. Eddig inkább az élsportolók kiváltsága volt, ma már szerencsére bárki fel tud vele készülni akár versenyszintre is. A kissé ma már elcsépelt funkcionális szó annyit jelent: működik, funkcionál, azaz minket szolgál a testünk. Rengeteg területen segít, ha megtanuljuk megfelelően használni a testünket. Az a jó, ha arra „gyúrunk”, amit az életünkben csinálunk. A funkcionális edzés észrevétlenül könnyebbé tesz mindent: egy idő után nem fog fájni a hátunk, bokánk, térdünk, vállaink. Megtanulunk helyes technikával mozogni a mindennapokban is. A tér minden síkját használjuk edzés közben (3D), ami szintén az életterünkkel megegyező szemlélet. A gyakorlatok stabilizálják a törzsizmokat. Rengeteg guggolás, kitörés, támaszgyakorlat van, ami az ízületi csatlakozási pontoknál is megerősíti az izomzatot.
A következő oldalon folytatom!

A bodyrope bemutatása, fontossága

 

Mit? Hol?


Bodyrope vásárlási lehetőség:
KELLYS Fitness & Squash Club, 2120, Dunakeszi, Fóti út 73.
KELLYS Fitness Club & Beauty House Budapest, 1171, Budapest, Nyitány utca 64.

telefon: +3620/33-88-516
web: www.kellystudio.hu
web: www.kellyshungary.hu
web: www.vegafood.hu
e-mail: kellystudiodunakeszi@gmail.com

hirdetes
facebook: Kelly személyi edző Stúdió, Kelly Stúdió Budapest

Kutasi Kelly- Master Trainer, személyi edző, erőnléti edző, BODYROPE tanfolyamvezető: 2015. november 28-29. az év utolsó tanfolyama.
A VEGAfood arca és a KELLYS Fitness Menük szakmai felelőse. A KELLYS klubbok tulajdonosa és szakmai vezetője. Szakértő: vitalzone, kavezom.hu, rockstar magazin, VEGAfood.

A bodyrope bemutatása, fontossága

 

Felfüggesztve


hirdetes
Sok féle eszköze van a funkcionális edzésnek, a hevederes edzésmódszer a felfüggesztéses eljárást jelenti. Az ilyen eszköz szabványszerűen Y-ágban lóg le, a szár háromszögalakban van kialakítva, hogy könnyedén be lehessen tenni a lábat, a felsőtest edzésekor a markolatot fogjuk. Az edzőhevederrel egyszerre lehet fejleszteni az erőt, a hajlékonyságot, az állóképességet és a mozgáskoordinációt. Kiválóan alkalmas alakformálásra, szálkásításra és zsírt is éget. Mivel a gravitációval szemben, a saját súlyunkkal dolgozunk, kíméli az ízületeket. A legnagyobb előnye, hogy szabályozhatjuk a gyakorlatok és az edzés intenzitását a saját edzettségi állapotunknak és súlyunknak megfelelően, ezért kortól és nemtől függetlenül mindenkinek ajánlott. Gyógytornára és sportsérülések után is használható, segít az izomzat, ízületek regenerálódásában. A hevederes edzés egyik, talán legtöbb izomcsoportot fejlesztő formája a Bodyrope.


Funkcionális és hevederes edzés = Bodyrope


A Bodyrope nem ellenfele a TRX-nek – hangsúlyozza a szakértő, a gyakorlatok hasonlóak, nem a kettő különbségén múlik a siker, hanem az edzőn. A Bodyrope felkészít arra, hogy eszköz nélkül is tudjunk jól guggolni, ez a módszer egy lépcsőfok a háromdimenziós, eszköz nélküli, teljes testsúlyos edzéshez. A Bodyrope kialakítása sokban eltér a TRX-étől,  vastagabb, gumiabronccsal készült, ez növeli a teljesítményt, csúszásgátló és higiénikus. A hegymászó karabinerek jól bírják a súlyt, még nem sikerült leamortizálnom. Többféle Bodyrope van, a kifejezetten gyerekeknek készült előnye, hogy az állító csatja nem a száron van, így jámbor marad az eszköz akkor is, ha a gyerekek elvadulnak. Otthonra is ezt ajánljuk. Van egy oktatási anyagunk, ami a funkcionális edzés alapjait tartalmazza, így segít csökkenteni a sérülésveszélyt. A legtöbb edző erről nem sokat tud, hiszen ha sportoló volt, csak csinálta, ha pedig nem, akkor sosem hallott róla. A kétnapos tanfolyamunkon azt szeretnénk elérni, hogy megismerjék a funkcionális, hevederes edzésmódszer előnyeit!
 

A bodyrope bemutatása, fontossága

 

Ezt nem lehet megunni!

 

A funkcionális, hevederes edzés egyénfüggően három-hat-tizenkét hónap alatt – genetikától, étkezéstől is függ! – nagyon gyors és hatékony fogyást és sziluettváltozást eredményez. Az alakváltozáson van a hangsúly, nem biztos, hogy a mérlegen is látszik minden. Az izomnak ugyanis súlya van, nehezebb, mint a zsír. Arányosnak, összetartottnak tűnünk és azok is vagyunk, ha Bodyrope-al – is - edzünk. Erősíti a kötőszövetet, a lógó bőrt, az izmot, a tónustalanságot gyorsan átváltoztatja. A narancsbőrt gyilkolja, mert gyorsítja a zsíranyagcserét. Az erő-állóképesség fejlesztő hatása miatt, tehát, hogy egyszerre terheljük a keringési rendszert és dolgoztatjuk az izomzatot, gyorsabb eredményt tudunk elérni, mint ha kardiózunk és külön erősítünk. Sokkal gyorsabban felhasználja a vérben lévő cukrot, ezért - a kezdőknél különösen - figyelni kell a fokozatosság elvére. 6-700 kalóriát is el lehet égetni egy óra alatt, elképesztően intenzív edzésforma.

 

A csoportos órán időre dolgozunk, mindenki a saját tempójában és szintjének megfelelően. Egy perc alatt a kezdő ötször, a haladó negyvenszer ismétel, de nem kell senkinek várnia, és nincs, aki unatkozik. Férfiak, nők, kezdők, haladók tudnak együtt edzeni. Nincs kudarcélmény, sőt! A saját testemben is mindig találok kihívásokat – mondja a versenysportolóból lett edző. Egy pillanat alatt visszarendezi az egót is, megmutatja, hogy mindig lehet tovább fejlődni.
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
209 432
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 333 819
Közösség

Szótár

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

B5-vitamin

B5-vitamin   Pantoténsav. A β-alanin 1,3-dihidroxi-2,2-dimetilvajsavval acilezett... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 168

Átlagos értékelés: 5.0