notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az ásványvíz egészséges, de melyik?

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

vitalzone.hu
hirdetes

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

Az ásványvíz egészséges, de melyik?

Különbség természetes és mesterséges ásványvíz között

 

Mint tudjuk, vannak természetes, valamint mesterségesen szénsavval dúsított ásványvizek. A természetes szénsavas ásványvizekben a szénsavbuborékok mérete egyforma és egyenletesen oszlanak el, ezért felszívódásuk lassú és a hatásuk elhúzódó.


 Nem egyformák viszont a buborékok a mesterségesen dúsított ásványvízben. Egyenetlenek, ennek következtében – a buborékok gyors felszabadulása miatt – előfordulhat a gyomor és a belek puffadása.


A szénsavnak nyál-elválasztást ingerlő hatása van, melyet már a szájban érzékelünk. Ezután lejut a gyomorba, a gyomornyálkahártyát ingerli, a helyi vérbőséget fokozza, az ásványvizek növelik a gyomorsav elválasztását is. A nyál- és gyomorsav elválasztás fokozása étvágynövelő és emésztést elősegítő hatású, ezért ajánlott étkezés előtt fél órával fogyasztani a szénsavas vizeket.


Másik intenzív hatásuk, hogy növelik a vesék kiválasztó tevékenységét, gátolják a kőképződést, tehát a veséket is „átmossák”. A vízben levő ásványi anyagok és nyomelemek pedig szükséges kiegészítői a táplálékkal szervezetbe kerülő szükséges napi mennyiségeknek.

hirdetes

 

 A leggyakrabban előforduló ásványi anyagok az ásványvízben

 

Az ásványvizekben leggyakrabban előforduló ásványi anyagok a kalcium, a kálium, a magnézium, nátrium, fluor, króm, jód, foszfor, vas, króm, mangán, cink, kobalt, réz, bór, szulfát, metabórsav és a hidrogén-karbonát.


A legtöbb ásványvíz szén-dioxid dúsítása már mesterséges folyamat, úgymond, nem a természet ajándéka.
A szénsavas vizek oltják legjobban a szomjúságot, valamint segítik a vizelet-kiválasztást, a húgyutak átöblítését, és gyomorgörcsoldó hatásuk is van.

 

Kiknek nem ajánlott a fogyasztása?

 

Nem ajánlott azonban a refluxban szenvedőknek és a puffadásra hajlamosaknak sem. A szénsav ugyanis a szén-dioxid vízben oldott változata, mely kis mennyiségben serkenti a vesék kiválasztó tevékenységét és gátolja a veseképződést.

hirdetes


 Rendszeres fogyasztása azonban vezethet gyomorsav-túltengéshez, puffadáshoz és csontritkuláshoz is – mert kalciumot is elvon a csontokból. A szénsav erősen savasító hatással van szervezetünkre, ha nem savasítjuk direkt szervezetünket, erősebb marad az immunrendszerünk.


Mégis, lényegében mindegy, melyik vizet fogyasztja egy egészséges ember. Ha valaki beteg, ő inkább kérje ki orvosa tanácsát ebben a kérdésben, mit ajánl a betegségére. Tévedés, hogy a szénsavmentes ásványvizek egészségesebbek a szén-dioxiddal dúsítottaknál. Ízlés dolga, ki melyiket szereti jobban. Mivel a szénsav gyenge sav, még segíti is az emésztést.


 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pipacs1 – a szupermeggy

2019-07-17

Pipacs1 – a szupermeggy

Mit nekünk goji bogyó, acaí, gránátalma. Csupa betolakodó, miközben van saját igazi magyar superfoodunk. Bocsánat, szuperétkünk. Egy különleges meggyfajta, gyönyörű névvel.

Nyit a Campusz Fesztivál

2019-07-17

Nyit a Campusz Fesztivál

Ma többek között a Quimby, a Bagossy Brothers Company, és a Margaret Island koncertjével nyit Magyarország egyik legnagyobb nyári kulturális eseménye, a debreceni Campus Fesztivál.

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

2019-07-16

Jó hír: egy parkban üldögéléssel is segíthet az egészségén

Heti két óra eltöltése a természetben jelentősen növeli az egészséget, a jólétet, még úgy is, ha csak egyszerűen üldögél az ember és élvezi a nyugalmat - vélik brit kutatók.

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

2019-07-16

Egy nagy kutatás eredménye: nagyon nem mindegy, hova híznak a nők

Egy nagyléptékű amerikai kutatás szerint azok az idősebb, egészséges súlyú nők, akik a hasuk helyet a combjukra híznak, védettebbek a szívbetegségektől. A kutatók szerint az "alma alakú" nőknek meg kell próbálnia leadni a hasukból és "körte alakúvá" válni.

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az ökológiai lábnyomunkat is meghatározza

2019-07-13

Ahogy anya etet, nemcsak a testi és lelki egészségünket, de még az...

Az élet első ezer napján a megfelelő táplálás azért is különösen fontos, mert az akkor rögzült szokások végigkísérik a felnőttkort. Dr. Pászthy Bea gyermekorvos, gyermekpszichiáter írása.

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

2019-07-12

Hogyan nyerjük vissza a kontrollt az étkezésben?

A fogyókúrák, életmódváltások virágkorát éljük, mégis egyre több a túlsúlyos és evési zavarokkal élő. Valóban ennyire akaratgyengék lennénk? Vagy más okuk van a sorozatos kudarcoknak?

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Bazsalikom

Latin neve: Ocimum basilicum L.   Származása, élőhelye   Dél-Ázsiában,... Tovább

Flabélos

OTO FLABéLOS (FL-3000) (Gyártói információ)   Professzionális TTV (teljes test... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 145

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás betegség diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fitness fogyás fogyókúra lelki egészség méregtelenítés táplálkozás