Anyagcsere serkentés – avagy a fogyás motorja

Anyagcsere serkentés – a fogyás motorja

Kövesdi Diana
hirdetes

Ha valakinek lassú az anyagcseréje, sajnos hiába próbálja ki a különböző fogyókúrás módszereket, a kívánt hatás nem fog megérkezni.

Anyagcsere serkentés - a fogyás motorja

Vannak tippek és trükkök, amikkel fel tudjuk gyorsítani, mint például a rendszeres mozgás, a szervezet hidratálása, az étkezés szabályozása, valamint különböző fűszerek, amik szintén segíthetnek.

Mindent, amit megeszünk, fel kell dolgozni, meg kell emészteni, és el kell különíteni a felhasználhatót, a felhasználhatatlantól. A hasznos anyagoknak el kell jutniuk testünk minden egyes sejtjébe, míg a szükségtelen anyagoknak a lehető leggyorsabban el kell távozniuk. Ezeket a folyamatokat röviden anyagcserének, vagy metabolizmusnak nevezzük. Az anyagcserének köszönhetően el vagyunk látva energiával (hő), ebből kifolyólag fel tudnak épülni a testünket alkotó anyagok (növekedés, gyarapodás, regenerálódás), illetve képesek vagyunk a testfunkciók megtartására.

 

Anyagcsere-serkentő tippek

 

Hidratáld a szervezeted

 

Az emberi test több mint 70%- a vízből áll, ezért egy felnőtt embernek az élettani folyamatok működéséhez minimum 2 liter vízre van szüksége. Ha a szervezet nem jut hozzá megfelelő folyadékhoz, az anyagcsere lelassul és vele együtt a vérkeringés is, fáradékonyak, ingerlékenyek lehetünk. Fogyassz rendszeresen vizet, legalább napi 2-2,5 litert és máris rengeteget tettél a egészségedért.

hirdetes

Anyagcsere serkentés - a fogyás motorja

Fűszerek:

 

Fokhagyma: Illóolajai jelentősen segítenek, hogy felgyorsuljon anyagcserénk. Hatására megszűnhet a felfúvódás és az emésztőrendszeri gondok

Chili: Zsírégető és étvágycsökkentő, a kapszaicinnek köszönheti, hogy az egyik legjobb anyagcsere serkentő.

Fekete bors: Élénkítő és anyagcsere gyorsító, jótékonyan hat a tüdőre és védelmet nyújt a szervezetnek a vírusfertőzések ellen.

Gyömbér: A gyomor emésztőnedveit serkenti. Csökkenti a magas fehérjetartalmú ételek hatására kialakult savasságot. Nehezen emészthető húsok és ételek mellé kifejezetten ajánlott a fogyasztása.

 

 

hirdetes

Szauna:

 

Izzadj, hogy fokozd az anyagcseréjét. A szauna segít az anyagcsere felpörgetésében és a méregtelenítésben. Hetente egyszer, de ha teheted többször menj el és izzadj, szervezeted meghálálja.

 

Fogyassz sok zöldséget és gyümölcsöt:

 

Nagyon sok zöldség és gyümölcs van, amelyek segítik serkenteni az anyagcseréjét, válasszon rostban gazdag gyümölcsöket reggelire. A szervezet éhgyomorra tudja a legjobban hasznosítani a gyümölcsökben található vitaminokat, így ekkor a legjobb a fogyasztása. De választhatod desszertnek is. Próbálj meg zöldségeket enni köretnek a főétkezésekhez, ezzel segítve anyagcseréjét.

 

Mozogj rendszeresen

 

A rendszeres, heti 2-3 alkalommal végzett testmozgás segít felélénkíteni a testet, méregtelenít és helyreállítja a tested energia felhasználását. Segítségével felgyorsul az emésztésed.

 

Tedd rendbe az étkezésed

 

Ahhoz, hogy a tested megfelelően működjön, és minden tápanyagot megfelelően hasznosítson, tudnod kell mit és mikor egyél. Érdemes a napot valamilyen szénhidrátban gazdag, teljes kiőrlésű gabonával és némi fehérjeforrással kezdeni, ami elegendő energiával lát el délig. Délben a fehérjéket részesítsük előnyben, és fogyasszunk mellé köretként szénhidrátot. A nap hátralévő részében inkább már csak fehérjében gazdag élelmiszereket fogyasszunk. Legyen benne valami időrendi módszer, figyelj oda hogy meglegyen legalább a három fő étkezésed.

Ha odafigyelünk, ezekkel az ötletekkel helyreállíthatjuk szervezetünket, és semmi sem áll a sikeres fogyókúra és diéta illetve egészségünk útjába.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

2019-06-13

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

A demencia, a gondolkodás, az érzelmek és a társas képességek hanyatlása, ami korlátozza a társas életet és a teljesítőképességet.

Miért jó, ha izzadunk?

2019-06-11

Miért jó, ha izzadunk?

A mai társadalomban sorra gyártják az izzadásgátlókat és a különböző termékeket, amelyek segítenek meggátolni az izzadást. Azonban izzadni természetes dolog, és egyáltalán nem szégyen!

Létezik-e férfi-klimax?

2019-06-05

Létezik-e férfi-klimax?

Az 50-es évei végén járó férfiak egyre gyakrabban ébredhetnek arra, hogy már nem olyan energikusak, mint régen, és már a szex sem érdekli őket annyira. Egyre többször fordulhat elő, hogy nincs kedvük semmihez, sőt, a barátaik szerint is ingerlékenyebbek.

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

2019-05-29

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

A sporttal, rendszeres testmozgással foglalkozó tudományos kutatások mind azt mondják, hogy az edzés jót tesz nekünk. Nemcsak a testünknek, de a memóriánknak és a kedvünknek is.

A 8 legerősebb őszi méregtelenítő gyümölcs

2019-05-29

A 8 legerősebb őszi méregtelenítő gyümölcs

A rostban gazdag gyümölcs remek kiegészítője lehet méregtelenítő kúrádnak, hiszen felpörgeti az anyagcserét. Fogyassz reggel, délben, este egy-egy szem fügét, arról azonban ne feledkezz meg, hogy a minimum 3 liter folyadékot is meg kell innod naponta.

Anyagcsere – tények és tévhitek

2019-05-31

Anyagcsere – tények és tévhitek

Az „anyagcsere” szót gyakran a „étrend”, a „testmozgás” és a „fogyás” kifejezésekkel párosítják. Ennek eredményeképpen sok olyan tévhit kering az anyagcserével kapcsolatosan, amelynek semmilyen alapja nincs. Lássuk, melyek ezek!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
209 432
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 333 819
Közösség

Szótár

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

Csalán

Latin neve: Urtica dioica   Eredete, élőhelye   Európában őshonos,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 225

Átlagos értékelés: 4.9