notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Alma vagy körte?

Alma vagy körte?

vitalzone.hu
hirdetes

Alapvetően két típusba sorolhatjuk az embereket aszerint, hogy hova rakódik rajtuk a felesleg:

Alma vagy körte?

Aki az ALMA típusba tartozik annak a testzsír feleslege leginkább a hasra, mellre, nyakra és arcra rakódik, a végtagokon karokon, combokon és a csípőn arányaiban kevesebb a felesleg. Ez a típus inkább férfiakra jellemző, míg vele szemben a nők a körte típusba tartoznak.

 

A KÖRTE típusúak jellemzője, hogy az elhízás a combokon, fenéken illetve az alhason látványos, ráadásul ezen testtájakon lerakódott zsírtól nehezebb is megszabadulni.

 

Azt, hogy ki melyik típusba tartozik általában a tükörbe nézéssel is meg lehet állapítani, de egy egyszerű otthoni méréssel is megbizonyosodhatunk arról, hogy almák vagy körték vagyunk-e?

 

Ennek érdekében mérjük le a derék körfogatot a köldök felett 3-4 centiméterrel, majd a csípő körfogatunkat is. Amennyiben a két szám hányadosa nőknél 0,8, férfiaknál 0,9-nél több, akkor nagy valószínűséggel alma típusú elhízásról beszélünk.

 


Ugyanakkor a különböző testtájakon megjelenő zsírréteg egyéb egészségügyi problémákra is utalhat, hiszen egyéni sajátosság, és mindenkinél eltérő, hogy ki mely pontokon hajlamos hízásra.

 

Testünk zsírtároló hajlamának hátterében hormonális hatások húzódnak.
Más problémára utalhat tehát, a has, a csípő, a comb, a hónalj, a lapocka, a bicepsz valamint a tricepsz tájék elzsírosodása.

 

Hasra hízol? – Lehet, hogy stresszes vagy!

 

Sokan mondják, hasról fogyni művészet.

 

Bizony meg kell dolgozni érte rendesen, ha azt akarjuk, hogy testünk izomzatából ne adjuk le túlsúlyt, hanem szervezetünk a testzsírt használja.

 

A zsírégetésről pedig mint tudjuk nem helyi, hanem mindig az egész testet érintő. (Biztosan mindenki hallotta már nő ismerősétől, hogy „mindig a melleimből fogyok, a hasam viszont ugyanakkora marad”.

hirdetes

 

Természetesen ez ebben a formában nem igaz, a nők egyszerűen csak azt szeretnék, hogy dús kebleik megmaradjanak, a zsírréteg a hasukról távozzon – de mint tudjuk a zsírégetés nem helyi specifikum.)

 

De mi is okozhatja a hason történő zsír felhalmozódást?

 

Nem más mint századunk civilizációs problémája: a stressz. A stressz hatására kortizol termelődik a szervezetben.
Tehát, ha hasról szeretnénk plusz kilókat leadni, akkor változtassunk az életmódon:
A diéta mellett nagyon fontos a napi minimum 8 óra alvás, a relaxáció, valamint a kardió edzést, és súlyzós edzést is végezzünk, megfelelő arányban.

 

hirdetes

Zsírpárnák a csípőn, vagy a lapocka alatt? – Problémák lehetnek az inzulinnal!

 

A szervezet vércukorszint szabályozásáért az inzulin a felelős. Eljuttatja a sejtek működéséhez szükséges mennyiséget, illetve feltölti az izmokban és májban lévő raktárokat.

A szervezet működéséhez szükségtelen többlet mennyiséget pedig zsírokká alakítja melyet a testünk elraktároz – ez vezet idővel zsírpárnák megjelenéséhez.

Ezért is fontos, hogy naponta többször együnk kevesebbet és ne korlátozzuk az étkezést napi két alkalomra, ráadásul a szokásos nehéz magyaros konyha ételeire.

 

Helyette fogyasszunk zöldségeket és rostokban gazdag táplálékot, a zsíros ételeket és a szénhidrátot száműzzük a táplálkozásból, a transz-zsírok helyett pedig Omega-3 zsírsavakban gazdag ételeket fogyasszunk. Persze mellette ne felejtsünk el naponta mozogni.

 

(Különböző tünetek utalhatnak arra, ha valakinek nem jó az inzulinreakciója – ebben az esetben szakemberhez, orvoshoz kell fordulni.)

 

Comb, bicepsz, tricepsz – magas ösztrogénszint!

 

Nőknél a fogamzásgátló tabletták okozhatnak magas ösztrogénszintet, de meghúzódhatnak a háttérben más endokrin rendellenességek is.

 

Ezért nem árt kikérni szakember véleményét. A lenmagpehely fogyasztásával tisztíthatjuk a vérből az ösztrogén származékokat.

 

Amennyiben nincs hormonális háttere a combra történő hízásnak, speciális diéta mellett célratörő edzés program. Az edzőteremben pedig feltétlen kérjük ki a személyi edző véleményét a comb fogyasztására irányuló mozgás módszerekről.

 

Zsírredő a hónalj alatt - pajzsmirigy alulműködés?

 

A hízást okozó szervi betegségek között egyik leggyakoribb a pajzsmirigy alulműködés, ami azt jelenti, hogy a pajzsmirigy kevés hormont termel. Ha valaki arra panaszkodik, hogy alig eszik mégis hízik, illetve a diéta hatására sincs változás, érdemes orvoshoz fordulni, mert könnyen előfordulhat, hogy pajzsmirigy problémák húzódnak meg a háttérben. A pajzsmirigy alulműködés gyógyszerrel szabályozható, annak helytelen működése vérvizsgálattal kimutatható. A tablettával beállított pajzsmirigy működés után eredményes fogyókúrába kezdhetünk, de gyakorta nehezebb megszabadulni a hormonháztartás „megborulása” következtében lerakódott feleslegtől mint a helytelen életvitel következtében kialakult zsírpárnáktól.

 

Szerző: Suba Krisztina-Személyi Edző


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 129
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 020 926
Közösség

Szótár

Fehérje

  A fehérjék az aminosavak különböző kombinációi. A fehérje nem energiaforrás, hanem... Tovább

Aerob edzés

  Hosszan tartó, alacsony vagy közepes intenzitású mozgásforma, mely során a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 154

Átlagos értékelés: 4.8

akaraterő alakformálás betegség diéta edzésmódok edzőterem egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás életmód étrend fitness fogyás fogyókúra kalóriabevitel lelki egészség