notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Érvek a súlyzós edzés mellett

hirdetes

A súlyzós edzésről!

hirdetes

Nézzük meg: Miért jó a súlyzós edzés? Tisztázzuk végre...Érdemes mindenkinek elolvasnia a következő sorokat, rengeteg dolgot megtudhatsz a súlyzós edzés lényegéről. 

Ezért jó a súlyzós edzés

1. Mert a testzsír százalék csökkentésének hatékony és időtakarékos módja ez az edzésmódszer!

2. Mert egy hatásos súlyzós edzés alatt közel azonos kalóriát égetünk el, mint egy állóképességi edzés alatt.
Nők és az izmok.
Az izomzat nemcsak feszessé teszi a testet, hanem egy 24 órás zsírégető garanciát is jelent. A nők aggodalma a nagyobb izmok „lerakódásától“ teljes tévhit, mivel nem rendelkeznek azzal a hormonmennyiséggel (tesztoszteron), amely ennek az alapfeltétele.
A súlyzórudas vagy szabad súlyos edzés különböző gyakorlatai különböző edzéshatást eredményeznek. A programok túlnyomó része erő-állóképességi edzés, izmonként közel 50 ismétlés számmal, amelyek feszes, látványos, de nem megnövekedett izomzatot eredményez. 

3. Mert az úgynevezett „utóégető hatás“ - azaz edzés utáni kalóriaégetés - sokkal magasabb mint egy állóképességi edzés után. Egy jól összeállított súlyzós edzést követő 24 - 48 órában a test minden egyes gramm megdolgozott izma a regenerációs munka hatására kalóriákat éget. Ez az úgynevezett emelkedett alapanyagcsere. A legjobb a dologban, hogy ez magától történik, semmit sem kell tennünk érte. Micsoda luxus!!!

4. Mert megfelelő táplálkozással fokozhatod a sikert! Az egyórás edzés alatt elégetett kalóriák nem a test zsírdepóiból származnak. Meghatározó tehát az edzésnap maradék 23 órája, amely során a megemelkedett alapanyagcsere hatására a zsírraktárak folyamatos utóégetés alatt állnak. A megfelelő táplálkozás ezalatt fontos szerepet játszik, hiszen a magát újraépítő szervezet, azokból az anyagokból táplálkozik, amit ezalatt az időszak alatt bevitelre kerül. 

 

Ezért jó a súlyzós edzés

!Ismét a nők!
Feszesebb kart és lábat, valamint csökkenő csípőbőséget érhetnek el.
Ok: az izomnövekedés, amely ugyan nem jelentős, viszont annál erőteljesebben befolyásolja a testzsír jelentős volumenű csökkenését.
Természetesen mindezt megfelelő táplálkozással kiegészítve.

!És a férfiak!
A férfiak, alapvetően különböző hormonháztartásuknak köszönhetően jelentős izomnövekedéssel számolhatnak.

Még bővebben, hogy tisztán lássunk:
Különböző okok miatt egyes emberek kerülik az izomépítő gyakorlatokat, bár ezeknek az edzéseknek kombinálása a zsírégető gyakorlatokkal elengedhetetlen egy teljes fitnesz program összeállításához.

? „A súlyzós edzés nagy, puffadt izmokat eredményez”
Sokan abban a hitben vannak, hogy a súlyzós edzés dagadt, felpumpált izomzatot vált ki rövid idő leforgása alatt. Ez nem igaz!! Különböző ismétlésszámok, edzéstechnikák és testalkat-típusok határozzák meg az izmok növekedésének ritmusát. Az izmok növekedésében óriási hatása van a táplálkozásnak, az izomtömeg növekedése szinte arányos az elfogyasztott fehérjék mennyiségével.

hirdetes


 

Ezért jó a súlyzós edzés

? „a súlyzós edzések félbehagyásával az izom zsírrá alakul”
Az izom és a zsír két külön fogalom, az egyik nem alakulhat a másikká. Amikor erősítő gyakorlatokat végzünk, az izomszövetek szétrombolódnak, az ezek felújításához szükséges energiát a test az elraktározott zsírból veszi. Tehát minél több izmot építünk, annál több zsírt égetünk. Ha az erősítő edzéseket félbehagyjuk, izomtömeget veszítünk, és ezáltal a szervezet több zsírt fog elraktározni. 400 g izom építéséhez 50 kcal szükséges, tehát, ha az izomtömeg visszaesik, lelassulnak az égések. Ez természetesen nem jelenti, hogy kevesebb lesz a kalória bevitel is. Ha az edzések számának csökkenésével visszaesik a kalóriafogyasztás is, akkor a felesleges zsírtárolást el lehet kerülni.


? „minél hosszabb az edzés, annál nagyobb a hatása”
Az izmok hatásos megdolgoztatásához nincs szükség egyszerre hosszú időre. Az edzések minősége határozza meg egy fitnesz program hatékonyságát. A lényeg az, hogy az előre meghatározott célok elérésének megfelelően legyenek az edzések felépítve, és akkor is rövid időn belül hatásosan meg lehet dolgoztatni az izmokat. Minél intenzívebb az edzés, annál hatékonyabb:-)


? „minél nehezebb súlyokkal dolgozom, annál nagyobb izmokat építek”

Részben igaz, viszont a súly növelése nem mehet a gyakorlat helyes elvégzésének a rovására. Ugyanakkor a gyakorlatok változatosságának, különböző hosszúságú pihenőszakaszok váltakozásának fontos szerepe van az izmok hatékony növekedésében.

 

Ezért jó a súlyzós edzés

Tovább... hull le a lepel..
Fogyókúra? Diéta? Szálkásítás? Mi a különbség?

Nagyon konkrétan nincs különbség. Nézzük csak meg… a fogyókúra abból áll, hogy kúra szerűen, ami tarthat akár 1 héttől 3 hónapig is, odafigyelünk a táplálkozásunkra, csökkentjük a kalóriabevitelt. Célunk vele a fogyás, zsírégetés. A diéta szintén kúraszerű, ugyanis hallottunk már a következő diétákról: 90 napos diéta, elválasztó diéta, káposztaleves diéta, pontdiéta, szénhidrátszegény diéta, stb. A diéta célja ugyanaz,….a fogyás, zsírcsökkentés, esetlegesen betegségek megelőzése, egészségmegőrzés. A szálkásítás sem különbözik elődeitől, annyi különbséggel, hogy ezt a szót inkább edzőtermekben, testépítők, fitneszben élőktől lehet hallani gyakrabban. Aki súlyzós edzést végez, szálkásít, az azt jelenti, hogy az izmokon lévő zsírtól, víztől akar megszabadulni, hogy az izmok kirajzolódjanak, definiáltak legyenek, ezért ugyanúgy odafigyel a helyes táplálkozásra, több kardió edzést végez, azaz betartja a fogyókúra, diéta szabályait. A cél megint csak a fogyás, de szigorúan zsírból!:)

A nők vastagodnak a súlyzós edzéstől?

Ettől nem kell félni a nőknek, ugyanis a nők szervezetében nincs annyi tesztoszteron, mint a férfiakéban, ezáltal képtelenség nagy izmokat növeszteni szteroidok nélkül. Különben is hosszú évek munkája izmosnak lenni! Ugyanolyan nehéz izmot növelni, mint a fogyókúra alatt zsírt csökkenteni. Valamennyi izmot szükséges „növeszteni”, mert minél nagyobb az izom, annál hatékonyabb a zsírégetésünk nyugalmi állapotban. Az izom felelős az égéseinkért, az anyagcserénkért, ezzel számos előnyre tehetünk szert, formálódhatunk, beindulhat a fogyás, lassíthatjuk az öregedést. Fogyókúra, diéta alatt a fitnesz programjukbkba igenis iktassák be a nők is a súlyzós edzést, hiszen ha csak a fogyásra figyelünk, nem fogunk formálódni, csak kisebbek leszünk.

 

Hányszor kell edzeni egy héten?

Ez attól függ, hogy mi a cél! Ha valaki megszállottan, heti 6-szor eljár edzeni, de az edzései nem intenzívek, akkor inkább többet ér el heti 3 intenzív edzéssel. Vegyes edzések a legjobbak a fogyáshoz, pl.: egyik nap súlyzós edzés, másik nap futás vagy úszás, (lehet bármely kardió edzés). Nyilván aki testépítő, heti 6-nál is többször edz, de aki fogyókúra alatt teszi ezt, az sok, mert hamar megelégelhetjük, elveszíthetjük a motívációt, túledzettséghez vezethez, melynek súlyos pszichikai, fizikai tünetei lehetnek. Lényeg a rendszerességen és a változatosságon van.

 

Ezért jó a súlyzós edzés

Létezik helyi fogyasztás – nem igaz!

Sajnos sok helyen olvashatunk reklámtáblákon „helyi fogyás”-ról, zsírégetésről. Ha ez igaz lenne, nem lenne annyi sok problémás ember. Mindenki ehetne bármit, bármennyit, bármikor, ha tényleg el lehetne tüntetni pont ott a felesleget, ahonnan szeretnénk. Mindezt életmód változtatás nélkül! Sajnos fogyáskor az egész testünkön fogyunk (onnan is, ahonnan nem szeretnénk), csak éppen eltérő gyorsasággal. Általában onnan megy le a nagy felesleg utoljára, ahová legelőször lerakódik. Ha ezt igazságtalannak érezzük lehet, hogy az is, de a rendszeres testedzés megfelelően visszavág a működésünknek!:-)

Szerző:

Kellys Fitness Club Tulajdonosa és szakmai vezetője
Személyi edző, BODYROPE Master Trainer és erőnléti edző


Tudatos edzés egy életen át!
KELLYS Fitness Club- funkcionális személyi edzés és csoportos edzések helye! Táplálkozási tanácsadásban is segítünk!​

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legszuperebb izomtömegnövelő edzésterv

2019-12-13

A legszuperebb izomtömegnövelő edzésterv

A legjobb, leghatásosabb izomtömegnövelő edzéstervet mutatom meg most nektek. Ha eddig azt hitted, hogy a kis súlyokkal képes vagy izomtömeget növelni, akkor mindenképp olvasd el cikkünket

Ezt a tükröt akarják majd a fogyókúrázók és a testépítők

2019-07-30

Ezt a tükröt akarják majd a fogyókúrázók és a testépítők

Egy különleges tükör és a kapcsolódó alkalmazás megmutatja, hogyan változik a test a fogyókúra és az edzések hatására.

Tények és tévhitek a kockahasról

2019-05-13

Tények és tévhitek a kockahasról

Több olyan tévhit és tény kering a kockahas kialakításáról, amelyeket ideje tisztába tenni. Bárki képes elérni a kockás hasat, de a siker több tényezőtől is függ. Lássuk, mikre figyeljünk, és mi az ami téves állítás a kockahassal kapcsolatban!

5 módja izmok helyreállításának edzés után

2019-05-08

5 módja izmok helyreállításának edzés után

Függetlenül attól, hogy mennyit edzettél, vagy mennyire volt nehéz a tegnapi edzésed, az izmoknak regenerálódásra van szüksége. Aki egészséges és aktív életmódot él, annak lényegesen oda kell figyelnie a megfelelő étkezési tervére és az edzésprogramjára. Ha odafigyelünk ezekre és emellett hagyunk kellő időt az izmok pihenésére is, a kitűzött célt g

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

2019-05-03

Ezek a kiegészítők fontosak az izomépítéshez

Természetesen izmot építeni lehet kiegyensúlyozott étrenddel és megfelelő súlyzós edzéssel. Azonban, ha gyorsabb izomnövekedést szeretnénk elérni, a különböző táplálékkiegészítők segítségünkre lehetnek. Az egyetlen kérdés az, hogy melyek a megfelelő kiegészítők, amelyek segítenek elérni céljainkat?

Hogyan épülnek az izmok?

2019-04-24

Hogyan épülnek az izmok?

Ha van egy szó, amely a legjobban leírná az izomépítés folyamatát, az adaptáció lenne. De annak érdekében, hogy jobban megértsük, hogyan működnek az izmok az újjáépítés és a növekedés során, először meg kell magyaráznunk néhány dolgot erről a folyamatról.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 884
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 346 104
Közösség

Szótár

Kardio edzés

  Cardio vagy kardio: A cardio- előtag jelentése; szívvel kapcsolatos. Testmozgás kapcsán... Tovább

Glikogén

Az állati szervezet legfőbb energiaforrása. Ez egy olyan keményítő, amely... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 206

Átlagos értékelés: 4.7