„Az vagy, amit megeszel”. Sok helyen olvashatjuk ezt a már-már közhelyes megállapítást, azonban érdemes néhány percet szentelnünk neki. Napjainkban sajnos egyre több felesleges kalóriát viszünk be szervezetünkbe, amely egyrészt elhízáshoz vezet, másrészt

A nyerskonyha titkai

hirdetes

„Az vagy, amit megeszel”. 

Sok helyen olvashatjuk ezt a már-már közhelyes megállapítást, azonban érdemes néhány percet szentelnünk neki.
Napjainkban sajnos egyre több felesleges kalóriát viszünk be szervezetünkbe, amely egyrészt elhízáshoz vezet, másrészt, ami ennél is lényegesebb, számos betegség kialakulásának a kockázatát növelik.
A nyerskonyha titkai

 

Mit értek felesleges kalórián? 

 
Azokat az élelmiszereket, amelyek nem vagy csak nagyon kis mértékben tartalmaznak a szervezet számára hasznosítható tápanyagokat (fehérjét, szénhidrátot, zsírt, vitaminokat, ásványi anyagokat).
Ha egy élelmiszer egyre távolabb kerül természetes mivoltától, annál inkább haszontalanná válik, így zsír és méreganyag formájában fog lerakódni a szervezetünkben, ami előbb utóbb magával hozza a súlygyarapodást és a különböző betegségek kialakulását.
Kevés olyan ember létezik, aki ne szeretné mindezt elkerülni, és még több olyan van, akinél a baj már megtörtént, és életmódváltással kívánja elkerülni az újabb tragédiát.
 
Nyerskonyha
 
Szerencsére egyre inkább az a tendencia, hogy az emberek a gyógyszerek helyett az alternatív gyógymódokat keresik. Az egyik ilyen alternatív gyógyászat- én így hívom- az a nyerskonyha, más néven élő ételek elkészítése, és rendszeres fogyasztása.
 

Jogosan merül fel a kérdés ilyenkor: „No de a húst hogyan egyem meg nyersen?” 

hirdetes
 
Nos, a nyerskonyha alapanyagai között semmilyen formában nem szerepel a hús. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a hús fogyasztása tilos. Szeretném hangsúlyozni, hogy a mértékletesség - mint az élet egyéb más területén- ez esetben is fontos szempont. Kerülni kell az egyoldalú étkezést, ezért amikor nyers ételekről beszélünk, nem az étrend teljes egészét értjük alatta, hanem egy fontos, túlnyomó többségét.
Ha valakinek azt mondjuk, nyerskonyha, élő étel, azonnal a salátákra, gyümölcsökre gondol. Aki még tovább fűzi a gondolatmenetet, annak eszébe szoktak jutni a magok. Ilyenkor jön a mondat, hogy nem vagyunk mi kecskét, hogy csak zöldeket együnk, sem madarak, hogy magokon éljünk. Pedig ezek a táplálékok bizony tele vannak hasznos tápanyagokkal, amelyek elengedhetetlenek a szervezet egészséges működéséhez.
 

Mik azok a természetes, élő ételek?       

 
 Azok az élő, növényi táplálékok, melyek hőkezeléstől mentesek: nem főzött vagy párolt, nem sütött, és nem is fagyasztott zöld levélhajtások, gyökérzöldségek, ehető gyomnövények és virágok, gyógynövények, gabonafüvek leve, gyümölcsök, magvak, diófélék, csirák, olajok és algák. A bennük lévő enzimek segítik az emésztést, táplálnak, energetizálnak, és kiegyensúlyozzák szervezetünk anyagcseréjét.
Fontos továbbá, hogy az élő ételek ne tartalmazzanak vegyszereket, és semmilyen adalékanyagot, tehát az elfogyasztás pillanatában abban az állapotban legyenek, amelyben a természet megteremtette őket.        
Melyek az élő ételek előnyei a hőkezelt ételekkel szemben?
 
Nyerskonyha, élő ételek
 
Az élő ételekben sok az életenergia, a nyers növényi ételek lúgosítanak. Az egészséges szervezet enyhén lúgos kémhatású. A sütött-főzött ételekből hiányzik a bioenergia, valamint azok az enzimek, amelyek biztosítják a különböző szervek egészséges működését.
 

 

Szerző:

Bozsik Ildikó

www.ildeefitness.hu

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

2019-05-16

Édesítőszerek is hízlalnak! Akkor mi a tehendő?

Mindig nagy gondot jelentett nálam, hogy fogyókúra alatt mivel édesítsem az italaim, ételeimet. Sok mindent hallott sok felöl és ezek mindig ellentmondásban álltak egymással. Így neki láttam egy kis kutató munkának, íme az eredmény.

Mi az a ételintolerancia?

2019-05-15

Mi az a ételintolerancia?

A tehéntej, a tojásfehérje és a búza a leggyakoribb alapanyagok, amelyek ételintolerancia miatti panaszokat váltanak ki – több mint 6 ezer ételintolerancia létezik.

A barna rizs vagy a fehér rizs egészségesebb?

2019-05-17

A barna rizs vagy a fehér rizs egészségesebb?

A rizst az egész világon fogyasztják, és sok ember értendjének jelentős részét képezi. A rizst diétában és tömegnövelés során is fogyaszthatjuk, de nem mindegy mikor, melyik fajtát. Most utánajártunk, hogy a barna vagy a fehér rizs egészségesebb!

Glutén mentes tápanyagok

2019-05-15

Glutén mentes tápanyagok

Legősibb gabonafélénk, B-vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag. Magas fehérje és rosttartalmú, könnyen emészthető. Az egyetlen lúgos kémhatású gabona. Javítja az immunrendszert, feszesíti a szöveteket, vashiányos állapotban is kifejezetten javasoljuk. Főként kásaként közkedvelt.

Van-e szénhidrát a pattogatott kukoricában?

2019-05-16

Van-e szénhidrát a pattogatott kukoricában?

A pattogatott kukorica szénhidrátot tartalmaz. Ez tény. Ha valaki alacsony szénhidráttartalmú étrendet folytat, figyelembe kell vennie, a nap folyamán mennyi szénhidrátot visz be. Lássuk, hogy a pattogatott kukorica belefér-e egy diétás étrendbe!

Minden, amit tudni kell a fekete áfonyáról

2019-05-15

Minden, amit tudni kell a fekete áfonyáról

Az áfonya egyre népszerűbb gyümölcs hazánkban is. Szinte már majdnem minden élelmiszerboltban megtalálhatjuk ezeket az édes, zamatos és tápláló bogyókat. Az áfonya szezonja ilyenkor kezdődik, így érdemes belőle minél többet fogyasztani, hiszen nem csak finom, de számos egészségügyi előnye is van. Mutatjuk!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
127 987
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 047 076
Közösség

Szótár

P-vitamin

Flavonoidok. Egyes vérzékenységgel járó, a skorbuthoz hasonló betegségek tiszta C-vitaminnal... Tovább

High protein diéta

Fehérjékben gazdag összetételű diéta. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 159

Átlagos értékelés: 5.0

egészséges táplálkozás