notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az egészséges reggeli fontossága

hirdetes

A nap legfontosabb étkezése a reggeli

Józan Szilvia
hirdetes

Hogy jól induljon a nap, egészséges reggelire van szüksége a szervezetnek. Diéta nélkül is a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás része a megfelelő reggeli. A következőkben bemutatjuk, hogy miért olyan fontos a reggeli! 

Egészséges reggeli

Reggeli a mindennapokban

A mai rohanó világban sajnos nem tudunk elegendő időt szentelni a reggelinek. A legtöbben épp csak bekapnak valamit és már rohannak is tovább. A legrosszabb lehetőség is sokszor előfordul, amikor egyáltalán nem reggelizünk. Sajnos egyre több embernél a reggeli egy bögre kávéból áll. De növekvő számban vannak azok a családok, akik közösen étkeznek reggelente és odafigyelnek arra, hogy mi kerül az asztalra. A közös étkezés megteremti a hangulatot, az összetartozás érzést. A gyerekek is sokkal szívesebben reggeliznek egészséges ételeket, ha azt látják, hogy a szüleik is azt eszik. Ha egyedül élünk, akkor sincs semmi gond, ha odafigyelünk a reggelire.

 

Hibák, amiket elkövethetünk a reggeli során

A reggelit nem tanácsos kihagyni, még ha később kelünk és mindjárt ebédidő van. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy hétvégén, ha tovább alszanak, akkor már nem is reggeliznek, hanem megvárják az ebédet. De egy ebédben nincs meg az a plussz, amitől egész nap fittek, energikusak lehetünk. Ezért ilyen esetekben se hagyjuk ki a reggelit, maximum az adagot csökkentsük, és az ebédet toljuk egy picivel későbbre.


Szakemberek vizsgálatainak köszönhetően manapság már tény, hogy, aki nem reggelizik, az a nap további részében nem tud annyira koncentrálni, sokkal levertebb és fáradtabb lesz, mint aki a napot egy egészséges reggelivel kezdi. Éppen ezért bátran állíthatjuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli.

hirdetes

 

Az ideális reggeli

Egy kiegyensúlyozott reggelihez nemcsak az egészséges étkezés, hanem a megfelelő folyadékbevitel is hozzá tartozik. Teát, tejet vagy vizet igyunk, ne üdítőitalokat, vagy alacsony gyümölcstartalmú gyümölcsleveket. Az ideális reggeli, tartalmazhat teljes kiőrlésű gabonapelyhet, bármilyen gyümölcsöt és zöldséget. A tojás fogyasztása, mint rántotta, vagy omlett szintén nagyon egészséges. Viszont a kenyér, és főleg a fehérkenyér fogyasztását kerüljük, ha mégsem bírjuk ki, akkor is barnakenyeret, vagy más egészséges változatokból válasszunk. Ha joghurtot szeretnénk enni reggelire, akkor mindenféleképpen natúr legyen, ne pedig ízesített, mert azok kevésbé egészségesek.


„A kevesebb néha több” elv alapján járjunk el. Nem muszáj egy nagy adag ételt megenni ahhoz, hogy kibírjuk az ebédig. Ha sok szénhidrátot, édességet eszünk reggelire, akkor nagyon hamar éhesek leszünk és még több nassolnivalót fogunk kívánni. Ezzel szemben a gyümölcsök és a zöldségek laktatnak és nem fogjuk éhesnek érezni magunkat.

 

Reggeli és diéta

Ha valamilyen diétát csinálunk, akkor még inkább szükségünk van az egészséges és tápláló reggelire, mert a szervezetünknek szüksége van az átállás miatt egy kis plussz energiára és sok vitaminra. Ezért ha olyan diétával találkozunk, ahol a reggeli tilos, vagy kevesebb, mint 3 étkezés a megengedett, akkor nehogy elkezdjük. Az ilyen diéta nemcsak felesleges koplalásra kényszerít bennünket, hanem teljesen kimeríti a szervezetünket, arról nem is beszélve, hogy mivel hosszútávon nem tartható, ezért miután abbahagyjuk, rögtön visszajönnek a nagy nehezen leadott kilók.

 

Reggeli időben

Ha már este kigondoljuk, hogy mit fogunk reggelire csinálni, akkor rengeteg időt spórolunk, hiszen célirányosan tehetjük a dolgunkat. Ha pedig valakinek tényleg nincs ideje, akkor 5 perc alatt is ehet egészséges reggelit: teljes kiőrlésű gabonapelyhet, amit nyakon önt egy kis tejjel, vagy megeszik egy kis gyümölcsöt. A lényeg, hogy üljünk le és nyugodtan, rendesen megrágva fogyasszuk el.


Egy egészséges reggeli pedig nagyon finom, nem érdemes kihagyni azért, mert nem tudunk 5 perccel hamarabb felkelni.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

2020-01-25

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

Ülök péntek délután Budapest egyik fürdőjében, és az előttem döngő léptekkel elvonuló hatalmas sörhasú férfiakat szemlélem. Harmincas éveikben járnak.

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
232 888
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
232 888
Közösség

Szótár

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

Cink

Kevés cinkre van szüksége a szervezetünknek, azonban elengedhetetlen a megfelelő... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 134

Átlagos értékelés: 4.8