Az egészséges reggeli fontossága

A nap legfontosabb étkezése a reggeli

Józan Szilvia
hirdetes

Hogy jól induljon a nap, egészséges reggelire van szüksége a szervezetnek. Diéta nélkül is a kiegyensúlyozott és egészséges táplálkozás része a megfelelő reggeli. A következőkben bemutatjuk, hogy miért olyan fontos a reggeli! 

Egészséges reggeli

Reggeli a mindennapokban

A mai rohanó világban sajnos nem tudunk elegendő időt szentelni a reggelinek. A legtöbben épp csak bekapnak valamit és már rohannak is tovább. A legrosszabb lehetőség is sokszor előfordul, amikor egyáltalán nem reggelizünk. Sajnos egyre több embernél a reggeli egy bögre kávéból áll. De növekvő számban vannak azok a családok, akik közösen étkeznek reggelente és odafigyelnek arra, hogy mi kerül az asztalra. A közös étkezés megteremti a hangulatot, az összetartozás érzést. A gyerekek is sokkal szívesebben reggeliznek egészséges ételeket, ha azt látják, hogy a szüleik is azt eszik. Ha egyedül élünk, akkor sincs semmi gond, ha odafigyelünk a reggelire.

 

Hibák, amiket elkövethetünk a reggeli során

A reggelit nem tanácsos kihagyni, még ha később kelünk és mindjárt ebédidő van. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy hétvégén, ha tovább alszanak, akkor már nem is reggeliznek, hanem megvárják az ebédet. De egy ebédben nincs meg az a plussz, amitől egész nap fittek, energikusak lehetünk. Ezért ilyen esetekben se hagyjuk ki a reggelit, maximum az adagot csökkentsük, és az ebédet toljuk egy picivel későbbre.


Szakemberek vizsgálatainak köszönhetően manapság már tény, hogy, aki nem reggelizik, az a nap további részében nem tud annyira koncentrálni, sokkal levertebb és fáradtabb lesz, mint aki a napot egy egészséges reggelivel kezdi. Éppen ezért bátran állíthatjuk, hogy a nap legfontosabb étkezése a reggeli.

hirdetes

 

Az ideális reggeli

Egy kiegyensúlyozott reggelihez nemcsak az egészséges étkezés, hanem a megfelelő folyadékbevitel is hozzá tartozik. Teát, tejet vagy vizet igyunk, ne üdítőitalokat, vagy alacsony gyümölcstartalmú gyümölcsleveket. Az ideális reggeli, tartalmazhat teljes kiőrlésű gabonapelyhet, bármilyen gyümölcsöt és zöldséget. A tojás fogyasztása, mint rántotta, vagy omlett szintén nagyon egészséges. Viszont a kenyér, és főleg a fehérkenyér fogyasztását kerüljük, ha mégsem bírjuk ki, akkor is barnakenyeret, vagy más egészséges változatokból válasszunk. Ha joghurtot szeretnénk enni reggelire, akkor mindenféleképpen natúr legyen, ne pedig ízesített, mert azok kevésbé egészségesek.


„A kevesebb néha több” elv alapján járjunk el. Nem muszáj egy nagy adag ételt megenni ahhoz, hogy kibírjuk az ebédig. Ha sok szénhidrátot, édességet eszünk reggelire, akkor nagyon hamar éhesek leszünk és még több nassolnivalót fogunk kívánni. Ezzel szemben a gyümölcsök és a zöldségek laktatnak és nem fogjuk éhesnek érezni magunkat.

 

Reggeli és diéta

Ha valamilyen diétát csinálunk, akkor még inkább szükségünk van az egészséges és tápláló reggelire, mert a szervezetünknek szüksége van az átállás miatt egy kis plussz energiára és sok vitaminra. Ezért ha olyan diétával találkozunk, ahol a reggeli tilos, vagy kevesebb, mint 3 étkezés a megengedett, akkor nehogy elkezdjük. Az ilyen diéta nemcsak felesleges koplalásra kényszerít bennünket, hanem teljesen kimeríti a szervezetünket, arról nem is beszélve, hogy mivel hosszútávon nem tartható, ezért miután abbahagyjuk, rögtön visszajönnek a nagy nehezen leadott kilók.

 

Reggeli időben

Ha már este kigondoljuk, hogy mit fogunk reggelire csinálni, akkor rengeteg időt spórolunk, hiszen célirányosan tehetjük a dolgunkat. Ha pedig valakinek tényleg nincs ideje, akkor 5 perc alatt is ehet egészséges reggelit: teljes kiőrlésű gabonapelyhet, amit nyakon önt egy kis tejjel, vagy megeszik egy kis gyümölcsöt. A lényeg, hogy üljünk le és nyugodtan, rendesen megrágva fogyasszuk el.


Egy egészséges reggeli pedig nagyon finom, nem érdemes kihagyni azért, mert nem tudunk 5 perccel hamarabb felkelni.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

2019-05-20

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

Állandó sietség, rohanás, nincs időd ebédelni, csak bekapni pár falatot, és már szaladsz is tovább. Gyakran még az étel alapos megrágása is elmarad, a nagyobb falatokkal viszont nehezebben birkózik meg a gyomor.

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

2019-05-20

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

A rhabdomyolysis a vázizomzat károsodásával, szétesésével, pusztulásával járó megbetegedés, amely az izomzat myoglobin proteinjének a vizeletbe történő kiválasztódásával jár.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

B7-vitamin

 Neve a német Haut szóból származik (jelentése bőr), mivel hiánya bőrbetegséget,... Tovább

Csipkebogyó

Latin neve: Rosa canina   Eredete, élőhelye   Európától Közép-Ázsiáig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 134

Átlagos értékelés: 4.8