A funkcionális edzésről

A funkcionális edzésről

hirdetes

Mozgásprogramunk alapvetően a funkcionális tréningre épül. A funkcionális tréning egy olyan edzésmódszer, amelynél az egyes izomcsoportokat nem izoláltan, hanem különböző mozgásmintákba integráltan gyakoroltatjuk. Ezért „integrált tréning”-ről is beszélhetünk. A kerti munkák során az ízületeket és izmokat minden lehetséges dimenzióban / síkban  ún. lánc-szisztémában mozgatjuk,  ezáltal teljesítményük javul, és a hétköznapokban „funkcionálisabban” működhetnek.

Funkcionális edzés tippek

A tréninget saját testsúlyunkkal végezzük, de színesíthetjük, nehezíthetjük a wellness programot a funkcionális tréning eszközeivel.

 

A funkcionális tréning alapelvei:

 
•        Nem izmokat edzünk, hanem mozdulatokat gyakorolunk
•        Minden mozdulat több ízületet vesz igénybe
•        Minden mozdulat legalább két síkban zajlik
•        Minden mozdulat megszólítja a szenzomotórikumot
•        A mozdulatokat a neutrális test- ill. ízületi helyzetekből indítjuk
•        Egy mozdulatnál először stabilizálunk, és csak azután indítjuk el a mozgást
•        Egy gyakorlat kivitelezésénél és az ismétlések számánál a mozgásminőség a döntő
•      Minden mozdulatot olyan módon, olyan tempóban kell végezni, hogy az edzésen résztvevő képes legyen mindezt kontroll alatt tartani
hirdetes
 
 
 

A  funkcionális tréning előnyei a hagyományos erőedzéssel szemben:

 
Hagyományos edzés:
 
•        egy izomra fókuszál
•        ülve vagy támasztott pozícióban végezzük
•        izolált és kevésbé funkcionális mozgásminta
•        a keringési rendszerre kevésbé van hatással
•        a gépeken az ízületi szalagoknak a vezetett mozgás miatt kevésbé kell stabilizálni
 
Funkcionális tréning 
 
•        több izmot stimulál egyszerre
•        a törzsizmok stabilizálnak, ezáltal egyidejűleg azokat is fejlesztjük
•        gyakorlatias, funkcionális mozgásminta
•        komoly terhelés a keringési rendszerre is
•        az ízületi szalagok is aktívan részt vesznek a stabilizálásban
 
Amikor az egyensúlyozásra kényszerítő funkcionális eszközöket használjuk, koncentráltan kényszerülnek dolgozni az egyensúlyi helyzet megtartásáért felelős izomcsoportok is. Így gyorsabban és arányosabban fejlődnek izmaink, mint stabil alátámasztás estén, ezért azoknak is érdemes használni ezt az edzésmódszert, akik rövid idő alatt szeretnének feszes, kidolgozott, szálkás izomzatot. 
 
Minden funkcionális tréninget az edzést végző személy napi igényeihez lehet igazítani. A módszer ezen sajátossága mind az élsportolóknak, mind a szabadidő sportolóknak, mind az átlagembereknek hasznára válnak.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Mikor viszed túlzásba a kardiózást?

2019-05-22

Mikor viszed túlzásba a kardiózást?

A kardiózás nélkülözhetetlen a test megfelelő karbantartásához – az ilyen jellegű edzések segítenek a szív, a tüdő, és a keringési rendszer egészségének megőrzésében, csökkentve ezzel a krónikus betegségek (például a cukorbetegség vagy a szívbetegség) kialakulásának veszélyét.

Új trend hódít külföldön: jönnek a nyújtóstúdiók

2019-05-22

Új trend hódít külföldön: jönnek a nyújtóstúdiók

Egy jól felszerelt edzőteremben sok mindent megtalál az ember: kondigépek, súlyok, vagy éppen fitneszeszközök tömkelege várja a mozgás és a testépítés szerelmeseit, amik közül sokat egyszerűen túl drága lenne otthonra beszerezni.

Formás popsi! Na de hogyan?

2019-04-30

Formás popsi! Na de hogyan?

Szerintem még mindig a köztudatban él JLo feneke. A 2000-es években mindenki az övét irigyelte. Állandóan azzal szem besülök, hogy alap probléma az edzőterembe, hogy a lányoknak sajnos semmi tudása nincs arról, hogyan is kell kerek, formás, arányos farizmot építeni.

Edző parádé!

2019-04-29

Edző parádé!

Miért merik magukat edzőknek nevezni azok az emberek, akik egyik nap még vendégként voltak jelen az edzőteremben, majd úgy gondolták..

A legjobb edzések otthonra

2019-04-23

A legjobb edzések otthonra

Az egyik éned szeretne elmenni edzeni, még a másik inkább otthon maradna? Veled is megesett már ugye? Sokan keresik a kifogásokat: most esik az eső, túl nagy a forgalom, biztos sokan lesznek lent az edzőteremben, túl elfoglalt vagyok, épp nincs rá pénzem. Bármilyen kifogással is állj elő, itt az ideje, hogy akkor kezdj el otthon edzeni!

Napi 5 perces törzsizom erősítő plank edzés

2019-04-08

Napi 5 perces törzsizom erősítő plank edzés

Szeretnéd javítani erőnlétedet, de nincs sok időd? Ez nem okozhat gondot, hiszen ezekkel az egyszerű, de igen hatásos gyakorlatokkal, mindössze napi 5 perc alatt fejlesztheted állóképességedet és izmaid erősségét egyaránt!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
138 756
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 057 845
Közösség

Szótár

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Edzésalkalmazkodás (adaptáció)

  A sportalkalmazkodáson az egyénnek, szervezetének, szervrendszereinek meghatározott... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 165

Átlagos értékelés: 4.7