notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A funkcionális edzésről

A funkcionális edzésről

hirdetes

Mozgásprogramunk alapvetően a funkcionális tréningre épül. A funkcionális tréning egy olyan edzésmódszer, amelynél az egyes izomcsoportokat nem izoláltan, hanem különböző mozgásmintákba integráltan gyakoroltatjuk. Ezért „integrált tréning”-ről is beszélhetünk. A kerti munkák során az ízületeket és izmokat minden lehetséges dimenzióban / síkban  ún. lánc-szisztémában mozgatjuk,  ezáltal teljesítményük javul, és a hétköznapokban „funkcionálisabban” működhetnek.

Funkcionális edzés tippek

A tréninget saját testsúlyunkkal végezzük, de színesíthetjük, nehezíthetjük a wellness programot a funkcionális tréning eszközeivel.

 

A funkcionális tréning alapelvei:

 
•        Nem izmokat edzünk, hanem mozdulatokat gyakorolunk
•        Minden mozdulat több ízületet vesz igénybe
•        Minden mozdulat legalább két síkban zajlik
•        Minden mozdulat megszólítja a szenzomotórikumot
•        A mozdulatokat a neutrális test- ill. ízületi helyzetekből indítjuk
•        Egy mozdulatnál először stabilizálunk, és csak azután indítjuk el a mozgást
•        Egy gyakorlat kivitelezésénél és az ismétlések számánál a mozgásminőség a döntő
•      Minden mozdulatot olyan módon, olyan tempóban kell végezni, hogy az edzésen résztvevő képes legyen mindezt kontroll alatt tartani
hirdetes
 
 
 

A  funkcionális tréning előnyei a hagyományos erőedzéssel szemben:

 
Hagyományos edzés:
 
hirdetes
•        egy izomra fókuszál
•        ülve vagy támasztott pozícióban végezzük
•        izolált és kevésbé funkcionális mozgásminta
•        a keringési rendszerre kevésbé van hatással
•        a gépeken az ízületi szalagoknak a vezetett mozgás miatt kevésbé kell stabilizálni
 
Funkcionális tréning 
 
•        több izmot stimulál egyszerre
•        a törzsizmok stabilizálnak, ezáltal egyidejűleg azokat is fejlesztjük
•        gyakorlatias, funkcionális mozgásminta
•        komoly terhelés a keringési rendszerre is
•        az ízületi szalagok is aktívan részt vesznek a stabilizálásban
 
Amikor az egyensúlyozásra kényszerítő funkcionális eszközöket használjuk, koncentráltan kényszerülnek dolgozni az egyensúlyi helyzet megtartásáért felelős izomcsoportok is. Így gyorsabban és arányosabban fejlődnek izmaink, mint stabil alátámasztás estén, ezért azoknak is érdemes használni ezt az edzésmódszert, akik rövid idő alatt szeretnének feszes, kidolgozott, szálkás izomzatot. 
 
Minden funkcionális tréninget az edzést végző személy napi igényeihez lehet igazítani. A módszer ezen sajátossága mind az élsportolóknak, mind a szabadidő sportolóknak, mind az átlagembereknek hasznára válnak.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

2019-11-06

Ha téged is megőrjít az izomláz, segítünk, hogy mihamarabb eltűnjön!

Az izomláz érzését minden sportoló jól ismeri, ámbár nem tartozik a kedvenc érzésünk közé. Egy idő után kifejezetten őrjítő tud lenni, hogy minden nap sajog egy-egy testrészünk. Elmondjuk, mit kell tenned, hogy mihamarabb elmúljon

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

2019-10-24

Milyen vitaminokra van szüksége egy sportolónak?

Egy amerikai kutatócsoport vizsgálatainak eredménye szerint már csekély mértékű folsav-, B1-, B2-, B6-vitaminhiány is korlátozza az intenzíven sportolók teljesítő- és koncentrálóképességét, valamint az immunvédelem megfelelő működését.

Ismerd meg a vibrációs edzést

2019-10-22

Ismerd meg a vibrációs edzést

A vibrációs tréning során a vibráció egy adott frekvencián átterjed a testre, ahol egyedi izomstimulációt indukál. A test mélyizomzatát, elsősorban a gerinctaró izmokat stimulálva a vibrációs tréning bizonyítottan hatásos az izomsérülések rehabilitációjában és megelőzésében, az izomerő fokozásában, az izületi mozgékonyság fenntartásában és a zsírég

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

2019-10-08

Betekintés az alternatív sérüléskezelések világába

Az utóbbi időben elkezdtem nyitni az alternatív sérüléskezelések világába. Gondolok itt a kinesiotape-re (ami nagyon trendi lett manapság), dynamic flossing-ra, illetve a köpölyözésre.

Lélegezzük ki a zsírt!

2019-10-04

Lélegezzük ki a zsírt!

Miközben a szálkás test és a kockás has lebeg a szemünk előtt, megszállottan keressük a leghatékonyabb zsírégető mozgásformákat, ételeket, tablettákat és trükköket. azonban, azt már kevesen tudjuk, hogyan is zajlik valójában a zsírvesztés folyamata.

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

2019-09-23

Szabad sportolni, ha megfáztunk?

A rendszeres mozgásnak számos pozitív egészségügyi hatása van. Közülük az egyik az immunrendszer erősítése és a védelem a betegségekkel szemben. De mit tegyünk, ha már megfáztunk? Így is jót tesz a napi edzés, vagy inkább hagyjunk ki pár alkalmat?

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Dió

Latin neve: Juglans regia   Eredete, élőhelye   A közönséges dió délkeletre a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 165

Átlagos értékelés: 4.7