notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A funkcionális edzésről

A funkcionális edzésről

hirdetes

Mozgásprogramunk alapvetően a funkcionális tréningre épül. A funkcionális tréning egy olyan edzésmódszer, amelynél az egyes izomcsoportokat nem izoláltan, hanem különböző mozgásmintákba integráltan gyakoroltatjuk. Ezért „integrált tréning”-ről is beszélhetünk. A kerti munkák során az ízületeket és izmokat minden lehetséges dimenzióban / síkban  ún. lánc-szisztémában mozgatjuk,  ezáltal teljesítményük javul, és a hétköznapokban „funkcionálisabban” működhetnek.

Funkcionális edzés tippek

A tréninget saját testsúlyunkkal végezzük, de színesíthetjük, nehezíthetjük a wellness programot a funkcionális tréning eszközeivel.

 

A funkcionális tréning alapelvei:

 
•        Nem izmokat edzünk, hanem mozdulatokat gyakorolunk
•        Minden mozdulat több ízületet vesz igénybe
•        Minden mozdulat legalább két síkban zajlik
•        Minden mozdulat megszólítja a szenzomotórikumot
•        A mozdulatokat a neutrális test- ill. ízületi helyzetekből indítjuk
•        Egy mozdulatnál először stabilizálunk, és csak azután indítjuk el a mozgást
•        Egy gyakorlat kivitelezésénél és az ismétlések számánál a mozgásminőség a döntő
•      Minden mozdulatot olyan módon, olyan tempóban kell végezni, hogy az edzésen résztvevő képes legyen mindezt kontroll alatt tartani
hirdetes
 
 
 

A  funkcionális tréning előnyei a hagyományos erőedzéssel szemben:

 
Hagyományos edzés:
 
hirdetes
•        egy izomra fókuszál
•        ülve vagy támasztott pozícióban végezzük
•        izolált és kevésbé funkcionális mozgásminta
•        a keringési rendszerre kevésbé van hatással
•        a gépeken az ízületi szalagoknak a vezetett mozgás miatt kevésbé kell stabilizálni
 
Funkcionális tréning 
 
•        több izmot stimulál egyszerre
•        a törzsizmok stabilizálnak, ezáltal egyidejűleg azokat is fejlesztjük
•        gyakorlatias, funkcionális mozgásminta
•        komoly terhelés a keringési rendszerre is
•        az ízületi szalagok is aktívan részt vesznek a stabilizálásban
 
Amikor az egyensúlyozásra kényszerítő funkcionális eszközöket használjuk, koncentráltan kényszerülnek dolgozni az egyensúlyi helyzet megtartásáért felelős izomcsoportok is. Így gyorsabban és arányosabban fejlődnek izmaink, mint stabil alátámasztás estén, ezért azoknak is érdemes használni ezt az edzésmódszert, akik rövid idő alatt szeretnének feszes, kidolgozott, szálkás izomzatot. 
 
Minden funkcionális tréninget az edzést végző személy napi igényeihez lehet igazítani. A módszer ezen sajátossága mind az élsportolóknak, mind a szabadidő sportolóknak, mind az átlagembereknek hasznára válnak.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Nagyon hülye diétát népszerűsít Kim Kardashian

2019-08-28

Nagyon hülye diétát népszerűsít Kim Kardashian

Kim Kardashian révén világszerte elterjedhet egy nagyon hülye és káros karcsúsító módszer, a korzett-diéta.

Minisztériumból ment Londonban rúdtáncot oktatni

2019-08-28

Minisztériumból ment Londonban rúdtáncot oktatni

Nem mindennapi utat járt be már eddig is a harmincas éveiben járó Rákli Veronika, de az is egyedi, hogy egy olyan, akrobatikus és sportolói kvalitásokat igénylő mozgásstúdió-kezdeménye van, amelynek az irányvonala a mozgásterápia.

Mindig is szerette volna kipróbálni, milyen a vízen járni?

2019-08-27

Mindig is szerette volna kipróbálni, milyen a vízen járni?

Ha minden igaz, akkor a nyár legújabb szabadtári fitnessz őrületéről van szó: az aquabase névre hallgató műfajhoz tartozó gyakorlatokat és mozdulatokat ugyanis a vízen lebegve kell elvégezni.

Edzés előtti pörgetők, bedurrantók

2019-08-09

Edzés előtti pörgetők, bedurrantók

Sokan isszák az edzés előttit a pörgetőket, energizálókat, hogy a maximumot hozzák ki magukból a jobb teljesítmény érdekében.

Mozgástartomány! A legfontosabb, amit edzés közben be kell tartanod!

2019-07-22

Mozgástartomány! A legfontosabb, amit edzés közben be kell tartanod!

Ahhoz képest, hogy mennyire kötelező ma edzeni, a fél ország edző, a másik fele meg.. (inkább bele se menjünk) elképesztő balfék edzéstechnikákat lehet látni.

Nyújtani jó! Nyújtani kell!

2019-07-22

Nyújtani jó! Nyújtani kell!

Nyújtani jó. Nyújtani kell. Nemcsak az olyan sportokban, amikben kiemelt szerepet játszik a hajlékonyság, de az izmok, ínszalagok és a csontélettan egészségének megőrzése érdekében mindenkinek, aki sportol és azoknak is, akik nem mozognak.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
84 075
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 905 810
Közösség

Szótár

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

Alma típusú elhízás

A hasi elhízást nevezik alma típusú vagy férfias elhízásnak. Az ilyen típusú elhízás... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 165

Átlagos értékelés: 4.7