notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A funkcionális edzésről

A funkcionális edzésről

hirdetes

Mozgásprogramunk alapvetően a funkcionális tréningre épül. A funkcionális tréning egy olyan edzésmódszer, amelynél az egyes izomcsoportokat nem izoláltan, hanem különböző mozgásmintákba integráltan gyakoroltatjuk. Ezért „integrált tréning”-ről is beszélhetünk. A kerti munkák során az ízületeket és izmokat minden lehetséges dimenzióban / síkban  ún. lánc-szisztémában mozgatjuk,  ezáltal teljesítményük javul, és a hétköznapokban „funkcionálisabban” működhetnek.

Funkcionális edzés tippek

A tréninget saját testsúlyunkkal végezzük, de színesíthetjük, nehezíthetjük a wellness programot a funkcionális tréning eszközeivel.

 

A funkcionális tréning alapelvei:

 
•        Nem izmokat edzünk, hanem mozdulatokat gyakorolunk
•        Minden mozdulat több ízületet vesz igénybe
•        Minden mozdulat legalább két síkban zajlik
•        Minden mozdulat megszólítja a szenzomotórikumot
•        A mozdulatokat a neutrális test- ill. ízületi helyzetekből indítjuk
•        Egy mozdulatnál először stabilizálunk, és csak azután indítjuk el a mozgást
•        Egy gyakorlat kivitelezésénél és az ismétlések számánál a mozgásminőség a döntő
•      Minden mozdulatot olyan módon, olyan tempóban kell végezni, hogy az edzésen résztvevő képes legyen mindezt kontroll alatt tartani
hirdetes
 
 
 

A  funkcionális tréning előnyei a hagyományos erőedzéssel szemben:

 
Hagyományos edzés:
 
hirdetes
•        egy izomra fókuszál
•        ülve vagy támasztott pozícióban végezzük
•        izolált és kevésbé funkcionális mozgásminta
•        a keringési rendszerre kevésbé van hatással
•        a gépeken az ízületi szalagoknak a vezetett mozgás miatt kevésbé kell stabilizálni
 
Funkcionális tréning 
 
•        több izmot stimulál egyszerre
•        a törzsizmok stabilizálnak, ezáltal egyidejűleg azokat is fejlesztjük
•        gyakorlatias, funkcionális mozgásminta
•        komoly terhelés a keringési rendszerre is
•        az ízületi szalagok is aktívan részt vesznek a stabilizálásban
 
Amikor az egyensúlyozásra kényszerítő funkcionális eszközöket használjuk, koncentráltan kényszerülnek dolgozni az egyensúlyi helyzet megtartásáért felelős izomcsoportok is. Így gyorsabban és arányosabban fejlődnek izmaink, mint stabil alátámasztás estén, ezért azoknak is érdemes használni ezt az edzésmódszert, akik rövid idő alatt szeretnének feszes, kidolgozott, szálkás izomzatot. 
 
Minden funkcionális tréninget az edzést végző személy napi igényeihez lehet igazítani. A módszer ezen sajátossága mind az élsportolóknak, mind a szabadidő sportolóknak, mind az átlagembereknek hasznára válnak.
 
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ne hibáztasd folyton a körülményeket, a megoldás kulcsa a kezedben van!

2019-07-10

Ne hibáztasd folyton a körülményeket, a megoldás kulcsa a kezedben van!

Az életben vagy kifogásaink vannak, vagy eredményeink, ezért az élet, az erőfeszítéseket díjazza, nem pedig a kifogásokat.

Szabad súlyok vagy a gépek? Melyiket válasszam?

2019-07-02

Szabad súlyok vagy a gépek? Melyiket válasszam?

Mind a szabad súlyok, mind pedig a gépek is alkalmasak az izom építéshez. Most nézzük meg mik az előnyi és mik a hátrányai a szabad súlyos és a gépi edzésnek.

Hogyan nő az izomzatod?

2019-06-24

Hogyan nő az izomzatod?

Minden embernek van egy vele született izomnövekedési kapacitása, nagyjából úgy, mint ahogyan minden embernek megvan a maga természet által adott magassága, alakja, csontszerkezete.

Edzés előtti és utáni táplálkozás

2019-06-17

Edzés előtti és utáni táplálkozás

A táplálkozás egész nap, de kiemelten edzés előtt és után fontos, mert a szervezetnek szüksége van rá az izomépítéshez, az energia szinten tartásához. Ha ez nem történik meg, az is előfordulhat, hogy az éhgyomorra folytatott mozgás hatására izomvesztés következik be.

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Obezitás

Az obezitás az elhízás latin neve. Tovább

Szeder

(Rubus fruticosus)   Eredete, élőhelye   A szeder nemzetségen belül a szeder fajok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 165

Átlagos értékelés: 4.7