notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A fizikai teljesítményhez fontos vitaminok és ásványi anyagok

hirdetes

A fizikai teljesítményhez fontos vitaminok és ásványi anyagok

vitalzone.hu
hirdetes

A legáltalánosabb vitaminok és ásványi anyagok, amelyek egy sportoló étrendjében fontosak a kalcium, D-vitamin, B-vitaminok, vas, cink, Magnézium és antioxidánsok, mint a C-vitamin, E-vitamin, béta karotin, szelén.

A fizikai teljesítményhez fontos vitaminok és ásványi anyagok

A B-vitamin megfelelő bevitele fontos az optimális energiatermelés és az izomszövet épülése, regenerálódása érdekében. A B komplex vitaminnak két fontos funkciója van, amely szorosan az edzéshez kapcsolódik. A tiamin, riboflavin, niacin, B6, Pantoténsav és a biotin közvetlenül részt vesznek az energia termelésben az edzés alatt, míg a folát és B6 vitaminok a vörös vérsejtek termelődésében, a fehérje szintézisben, a szövetregenerációban és a központi idegrendszer működésének fenntartásában vesznek részt. A hosszú időn át tartó nem megfelelő B-vitamin bevitel okozhat anémiát, és csökkent teljesítményt.


A D-vitamin fontos a megfelelő Kalcium felszívódás érdekében, valamint a szérum kálcium és a Foszfor szintjének szabályozásában, de a csontok egészségének megőrzésében is fontos szerepe van. Szabályozza az idegrendszer egyensúlyát.

hirdetes


Az antioxidánsok fő feladata, hogy védik a sejtmembránt az oxidatív károsodástól. Az edzés során nő az oxigén fogyasztás, amely hosszú távon oxidatív károsodást okozhat az izomzatban és más sejtekben. Egy jól edzett sportolónál az antioxidáns rendszer jobban alkalmazkodik a magasabb stressz szinthez, mint egy nem sportoló egyénnél.
Az antioxidánsoknak, mint amilyen az E-vitamin, fontos szerepük van a gyulladások csökkentésében és az intenzív edzés követő izomregenerációban. Főleg állóképességi sportolóknak ajánlott a nagyobb mennyiségű E-vitamin fogyasztás.


Az állandó és hosszú időtartamú edzések megnövelik a C-vitamin szükségletet, így sportolók számára az előírt mennyiségnél nagyobb dózis bevitele ajánlott! A diétázók esetében gyakran fordul elő, főleg nőknél, hogy nem megfelelő a kalcium, vas, Cink és Magnézium bevitel. Vegetariánusok esetén fokozottabb a kockázat.


Kalcium: különösen fontos a növekedés idején, hiszen segíti a csontszövetek regenerációját, a vér Kalcium szintjének fenntartását, az izom összehúzódás szabályozásában is szerepet játszik, valamint az idegi összeköttetésben és a normális véralvadásban. A Kalcium és D-vitamin hiánya alacsony csontsűrűséget és stressz törést okozhat.


ÁSVÁNYI ANYAGOK: KALCIUM, VAS, CINK, MAGNÉZIUM

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

2020-01-25

A Schobert Norbi botrány és ez az álságos Magyarország

Ülök péntek délután Budapest egyik fürdőjében, és az előttem döngő léptekkel elvonuló hatalmas sörhasú férfiakat szemlélem. Harmincas éveikben járnak.

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

2020-01-24

A depresszió és a táplálkozás lehetséges összefüggései!

Az már szinte közhelynek számít, hogy tudatos táplálkozással és a rendszeres testmozgással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a jobb közérzetünkért, ami sok esetben a természetesen lelkünkkel is szoros összefüggésben áll.

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

2020-01-22

Vess véget a fejfájásnak természetes módszerekkel - 7 bevált trükk!

A mai világban a fejfájás – és ezzel együtt a fájdalomcsillapító gyógyszerek bekapkodása is - mindennapjaink velejárója lett. Azonban jobb, ha tudjátok, hogy léteznek természetes megoldások fejfájás ellen

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

2020-01-20

Ne dőlj be mindennek, amit a címkéken olvasol!

A light címke mágikus jelentőséggel bír a fogyókúrázók és az egészséges életmódot folytatók körében. valld be, hogy te is inkább a kosaradba rakod a „light”, a „diet”, a „wellness” vagy épp „zsírszegény” felirattal forgalmazott ételeket, mint a hagyományosakat, hiába drágábbak.

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

2020-01-20

Izotóniás sportital – Minden amit tudnod kell!

Az izotóniás sportitalokra csak élsportolóknak van szüksége? Mit takar az, hogy „izotóniás” egy ital? Mit tartalmaz? Tények és tévhitek, amiket jobb, ha tisztázunk!

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

2020-01-19

8 bél-barát szénhidrát alternatíva

Bemutatunk 8 szénhidrát alternatívát amelyek elősegítik az egészséges bélműködést.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
232 888
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
232 888
Közösség

Szótár

Nyelési nehézség

Diszfágia Legtöbbször valamilyen mechanikus akadály (szűkület, daganat, idegen test) vagy... Tovább

Low carb diéta

Alacsony szénhidrát-bevitelen alapuló diéta. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 118

Átlagos értékelés: 4.8

élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra