notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A fizikai teljesítményhez fontos vitaminok és ásványi anyagok

hirdetes

A fizikai teljesítményhez fontos vitaminok és ásványi anyagok

vitalzone.hu
hirdetes

A legáltalánosabb vitaminok és ásványi anyagok, amelyek egy sportoló étrendjében fontosak a kalcium, D-vitamin, B-vitaminok, vas, cink, Magnézium és antioxidánsok, mint a C-vitamin, E-vitamin, béta karotin, szelén.

A fizikai teljesítményhez fontos vitaminok és ásványi anyagok

A B-vitamin megfelelő bevitele fontos az optimális energiatermelés és az izomszövet épülése, regenerálódása érdekében. A B komplex vitaminnak két fontos funkciója van, amely szorosan az edzéshez kapcsolódik. A tiamin, riboflavin, niacin, B6, Pantoténsav és a biotin közvetlenül részt vesznek az energia termelésben az edzés alatt, míg a folát és B6 vitaminok a vörös vérsejtek termelődésében, a fehérje szintézisben, a szövetregenerációban és a központi idegrendszer működésének fenntartásában vesznek részt. A hosszú időn át tartó nem megfelelő B-vitamin bevitel okozhat anémiát, és csökkent teljesítményt.


A D-vitamin fontos a megfelelő Kalcium felszívódás érdekében, valamint a szérum kálcium és a Foszfor szintjének szabályozásában, de a csontok egészségének megőrzésében is fontos szerepe van. Szabályozza az idegrendszer egyensúlyát.

hirdetes


Az antioxidánsok fő feladata, hogy védik a sejtmembránt az oxidatív károsodástól. Az edzés során nő az oxigén fogyasztás, amely hosszú távon oxidatív károsodást okozhat az izomzatban és más sejtekben. Egy jól edzett sportolónál az antioxidáns rendszer jobban alkalmazkodik a magasabb stressz szinthez, mint egy nem sportoló egyénnél.
Az antioxidánsoknak, mint amilyen az E-vitamin, fontos szerepük van a gyulladások csökkentésében és az intenzív edzés követő izomregenerációban. Főleg állóképességi sportolóknak ajánlott a nagyobb mennyiségű E-vitamin fogyasztás.


Az állandó és hosszú időtartamú edzések megnövelik a C-vitamin szükségletet, így sportolók számára az előírt mennyiségnél nagyobb dózis bevitele ajánlott! A diétázók esetében gyakran fordul elő, főleg nőknél, hogy nem megfelelő a kalcium, vas, Cink és Magnézium bevitel. Vegetariánusok esetén fokozottabb a kockázat.


Kalcium: különösen fontos a növekedés idején, hiszen segíti a csontszövetek regenerációját, a vér Kalcium szintjének fenntartását, az izom összehúzódás szabályozásában is szerepet játszik, valamint az idegi összeköttetésben és a normális véralvadásban. A Kalcium és D-vitamin hiánya alacsony csontsűrűséget és stressz törést okozhat.


ÁSVÁNYI ANYAGOK: KALCIUM, VAS, CINK, MAGNÉZIUM

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző


 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Klasszikus újévi fogadalom! De vajon be is tartod?

2019-12-11

Klasszikus újévi fogadalom! De vajon be is tartod?

"Lassan itt a karácsony, az újév, már elkezdtek megfogalmazódni sokunkban a fogadalmaink, melyek közül az egyik, sok ember listáján a fogyás, alakformálás.

Kifogásaitokkal kíméljetek meg! Nem érdekel, és nem hat meg!!

2019-12-09

Kifogásaitokkal kíméljetek meg! Nem érdekel, és nem hat meg!!

Arra van , és lesz időd , energiád amire akarod! Ha egészséges vagy, van kezed-lábad, minden adott ,hogy elgyere a kondi terembe, vagy akár otthon sportolj, akkor tedd meg!

Miért vagyunk fáradtak?

2019-12-09

Miért vagyunk fáradtak?

Az állandó fáradtságérzet az egyik leggyakoribb probléma a népesség körében, melyet befolyásolhat az életvitel. Előfordulhat, hogy valaki egészséges életmódot folytat és nincsen egészségügyi problémája sem, mégis rátelepszik egy kellemetlen érzés: az állandó kimerültség.

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Egy új népbetegség?

2019-11-25

Egy új népbetegség?

Fáradtnak érzed magad? Nem tudsz koncentrálni? Felszaladtak a kilók és nem használ a fogyókúra?

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
83 146
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 335 366
Közösség

Szótár

K-vitamin

K-vitamin   A természetben két változata fordul elő: fillokinon (K1), amit a zöld... Tovább

Lipidológus

A zsíranyagcsere-betegségekben járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 118

Átlagos értékelés: 4.8

élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra