notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A diéta alapjai - Így lesz sikeres a fogyókúrád

A diéta alapjai

hirdetes

Érdemes néhány dologra odafigyelned, ha diétázol. Amennyiben ezeket betartod, többé nem lesz sikertelen a fogyókúrád, és könnyedén elérheted az álomalakot! 

A diéta alapjai - Így lesz sikeres a fogyókúrád

 

Mindenki más módszerre esküszik

Amikor a fogyásra gondolunk, mindenkinek más és más módszer jut eszébe. Van, aki kemény edzésre, van, aki a villámdiétákra esküszik. Fogyni csak akkor fogsz, ha kevesebb kalóriát viszel be a szervezetedbe, mint amennyit az elhasznál, így a súlyod csökkenni fog.

Ha elérted a kívánt súlyt, akkor sem szabad visszatérned a régi étrendedre, hiszen így könnyedén visszahízhatod a leadott kilókat. Van néhány olyan változás az életedben, amit mindenképp meg kell változtatnod, ha fogyni szeretnél. Ha okosan, tudatosan vágsz bele a fogyókúrába, akkor semmilyen szenvedést sem fog okozni.

 

Ismerkedj meg néhány fogalommal

 

A fogyókúra kezdetekor ismerkedj meg a glikémiás index fogalmával. A glikémiás index egy olyan számérték, ami a táplálékok besorolását jelenti, a vércukorszintre gyakorolt hatásuk alapján. Ez a szám megmutatja, hogy az élelmiszerekben lévő szénhidrát milyen gyorsan szívódik fel a szervezetben.

Az alacsony glikémiás indexű ételek lassabban felszívódó szénhidrátokat tartalmaznak, ami által hosszabb ideig tartó teltségérzetet okoz. Gyakran azért híznak az emberek, mert nem figyelnek kellően erre a dologra.

A diéta alapjai - Így lesz sikeres a fogyókúrád

A fogyás elengedhetetlen kellékei

 

Vitaminok 

 

A vitaminok és ásványi anyagok elengedhetetlenek a diéta mellett. Sok nő úgy gondolja, hogy ha vitamint fogyaszt, hízni fog, pedig ez egyáltalán nem igaz. A diétás étrend mellett az immunrendszered teljesen legyengülhet vitaminok nélkül, így számos betegségtől kell tartanod.

 

Fehérje 

 

Diéta alatt a szénhidrát csökkentése mellett meg kell emelni a fehérjebevitel, a szervezet nem fog az izomzatodból energiát nyerni. A fehérjehiányos életmód az anyagcsere lelassulásához vezet, ezzel megakadályozva a zsírégetést.

hirdetes

Edzés után sokan választják turmix formájában a fehérjebevitelt, amivel akár egy teljes étkezést helyettesíthetsz.

 

Telítetlen zsírsavak 

 

A zsírbevitel is rendkívül fontos, persze nem mindegy, hogy milyen zsírról beszélünk. Korlátozott mennyiségben, de szüksége van a szervezetnek telítetlen zsírsavakra is.

 

Táplálékkiegészítők 

 

A nők többsége a táplálékkiegészítőknek esélyt sem ad, pedig egyáltalán nem kellene. Sokaknak a hatalmas, természetellenes külső jut eszükbe az ilyen termékekről, pedig a nőknél egyáltalán nem okoz hatalmas izomnövekedést.

A diéta alapjai - Így lesz sikeres a fogyókúrád

Napközben érdemes három óránként étkezni, hiszen ha nem eszel, az anyagcseréd belassul, ami után minden egyes falat a zsírokat fogja gyarapítani.

Többször, kisebb adagokat érdemes enned, így nem ugrál a vércukorszinted sem, amivel az anyagcseréd is jobb lesz, kevésbé leszel éhes. A megfelelő folyadékbevitel rendkívül fontos, naponta legalább 2-3 liter vizet érdemes meginnod. Csökkenti az étvágyadat, ha étkezés előtt megiszol egy pohár vizet, valamint a méreganyagok eltávolításában is segít.

Az egyik legfontosabb a diétánál, hogy reggelizz. Az egész napi energiádat ebből az étkezésből nyered. Aki rendszeresen reggelizik, jobb memóriával rendelkezik, és sokkal jobban tud koncentrálni. Rostban gazdag ételek fogyasztásával kevésbé leszel éhes a nap folyamén. A frissen préselt gyümölcslevek fogyasztása hozzájárul a napi teljesítőképességed fokozásához.

 

A diéta alapjai - Így lesz sikeres a fogyókúrád

 

A mozgás elengedhetetlen a fogyáshoz 

hirdetes

 

Sikeres, tartós fogyókúra szinte lehetetlen mozgás nélkül. Ha igazán formás idomokra vágysz, nem pedig lógó bőrre, semmiképp se hagyd ki a rendszeres sportolást. Rengeteg mozgásforma áll a rendelkezésedre. A mozgás nemcsak erős izmokat kölcsönöz, hanem javítja az állóképességedet is, és egészséges életmóddal egybekötve segít az érrendszeri panaszok, és számos betegség megelőzésében. A futást rengeteg embert megmozgat, hiszen az egyik legjobb zsírégető sport, valamint javítja az állóképességedet és a magas vérnyomást is kezeli. Ha igazán belemerülsz ebbe a mozgásformába, garantáltan bele fogsz szeretni. Amennyiben nem szeretsz futni, érdemes kipróbálnod az úszást, vagy a kerékpározást, hiszen ezek a mozgásformák is nagyon jó zsírégetők.

 

Otthon edzés 

 

Ha nincs időd, választhatod az otthoni edzést is. Lényegében bárki tud otthon edzeni. Ha kisebb helyed van, kisebb eszközöket használj az otthoni edzéshez. Amire érdemes figyelned, hogy minden nap ugyan abban az időben mozogj. Nézz utána, hogy hogyan kell megfelelően végezni a gyakorlatokat, hiszen ha nem jól csinálod, csak ártasz vele, ugyanis könnyedén sérülés lehet a vége.

 

Légy kitartó! 

 

A legfontosabb, hogy légy kitartó, és mindig a cél lebegjen a szemed előtt. Tudatosan kerüld azokat a helyzeteket, ahol nem tudod megállni az evést. Mindig jusson eszedbe, hogy milyen sokat teszel az egészségedért, ha megfelelően táplálkozol, és rendszeresen mozogsz.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az öt leghülyébb diéta és a ráadás

2019-09-06

Az öt leghülyébb diéta és a ráadás

Az ember, különösen, ha nőből van, régóta keresi a megoldást arra, miképpen lehetne könnyen, gyorsan vékonyabb. A könnyed fogyás Szent Grálja az energia megmaradás törvényébe zárva, továbbra is várat magára. Nincs sárgaköves út, akad helyette jó néhány furcsábbnál furcsább útleágazás.

5:2 - íme egy újabb csodadiéta, ami minden másra is jó

2019-09-06

5:2 - íme egy újabb csodadiéta, ami minden másra is jó

Egy olyan diéta hódít, amitől nem csak fogyni lehet, de az egész életet átformálni. Pedig az 5:2 mozgalom egy szimpla böjtnek indult.

Habzsolás és fogyás kettős vágya: milyen az ideális diéta?

2019-08-13

Habzsolás és fogyás kettős vágya: milyen az ideális diéta?

Fogyókúráink sikertelenségei gyakran abból fakadnak, hogy racionális érvekkel próbáljuk egészséges táplálkozásra bírni önmagunkat, miközben az evési szokásokat inkább irracionális érzelmi tényezők szabályozzák.

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

2019-05-20

Mikor kell fehérjét fogyasztani?

Mindannyiunk számára szükség van fehérjebevitelre, hogy egy kiegyensúlyozott étrend mellett egészségesek maradhassunk. Bizonyos okokból érdemes több fehérjét fogyasztanunk, köztük fogyás és izomnövelés során. Ugyanakkor azt is fontos meghatározni, hogy melyik a legjobb időpont a fehérje fogyasztására.

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

2019-05-16

Szupergyors ketogén diéta: Útmutató kezdőknek

Talán hallottál már a ketogén diétáról, talán még nem találkoztál vele, egy biztos: fogyni vágyók millióinak segített már hatékonyan és gyorsan lefaragni testúlyukból. Íme részletes útmutató kezdőknek.

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

2019-05-15

Mit ehetünk az alacsony szénhidráttartalmú értend során?

Az alacsony szénhidráttartalmú étrend korlátozza a szénhidrátbevitelt. A szénhidrát helyett fehérjét, egészséges zsírokat és rengeteg zöldséget kell fogyasztani. De pontosan mit ehetünk egy ilyen étrend alatt? Mutatjuk!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
81 766
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 903 501
Közösség

Szótár

Tavaszi kankalin

Latin neve: Primula officinalis   Eredete, élőhelye   Legfőbbképp Magyarországon... Tovább

Glutén

  A glutén egy fehérje-komplex (a gliadin és a glutenin keveréke), amely megtalálható... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 168

Átlagos értékelés: 4.7