notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A cukoréhség leggyakoribb okai

A cukoréhség leggyakoribb okai

vitalzone.hu
hirdetes

Az édesség utáni vágy leggyakoribb kiváltója a vércukorszint ingadozás, amely leginkább a helytelen és egészségtelen táplálkozás egyik következménye.

A cukoréhség leggyakoribb okai

- helytelen, rendszertelen táplálkozás
- egészségtelen tápanyagbevitel
- stressz, érzelmi hullámvölgyek
- vitamin és ásványianyag hiány
- hormonális kiegyensúlyozatlanság
- mellékvese problémák
- (nőknél) premenstruációs tünetek
- túl kevés folyadékfogyasztás
- kimerültség, kevés alvás
- monoton, mozgásszegény életmód


Stabilizáld a vércukorszinted

 

Ha nagyobb mennyiségű gyorsan felszívódó szénhidrátot fogyasztunk, akkor a szervezetünkben a vércukorszint ugrásszerűen megemelkedik, hirtelen megnő az inzulin kibocsátás is, hiszen több inzulinra lesz szükség a nagyobb mennyiségű cukor kezeléséhez. És ha az azonnali energiaigény (vagyis: testmozgás) nincs összhangban a bevitt szénhidrát mennyiségével, a maradék vércukor zsírrá alakul, és a zsírpárnákat gyarapítja.


Ezt követően, mivel az inzulin kivonta az összes cukrot a vérből (hiszen ez a feladata), a vércukorszint leesik, az alacsony vércukorszint negatív tüneteit produkálva. Ide sorolható a hirtelen farkaséhség, és a cukor iránti vágy.

hirdetes


Számos egészségügyi probléma a cukor fogyasztásából ered, és már kutatások is bizonyítják, hogy igenis a cukor fogyasztása okozza a cukorbetegség kialakulását. Manapság nagyon oda kell figyelni az élelmiszerek összetevőire, hiszen egyre több termék tartalmaz cukrot. Így nagyon könnyen túlzott cukor bevitelt idézhetünk elő. Megterheli a hasnyálmirigyet, és ez által az inzulintermelő sejtek kimerülnek. Továbbá kutatások azt is bizonyítják, hogy nem a kövérség, hanem a cukor a fő okozója a cukorbetegségnek!!!


Cukor fogyasztás felel a szervezet savasodásáért, az emésztési problémákért.


A túlzott cukorfogyasztás kivonja szervezetünkből a kalciumot. Az immunrendszert gyengíti, fáradékonyságot, kimerültséget eredményez. Közérzetünk a cukor fogyasztásától sokkal feszültebbé, stresszessé válik, valamint a fizikai és a szellemi teljesítőképességre is negatív hatással van. Sajnos statisztikai adatok vannak arra vonatkozóan, hogy már egyre több gyerekeknél kialakult a cukorbetegség valamelyik stádiuma, ezért a szülök figyelmét nagyon fontos felhívni arra, hogy mit enged nassolni a gyermekének. (gyümölcs vagy a saját készítésű, egészséges alapanyagból készült sütemény kiváló megoldás lehet például az édességek helyett).

hirdetes


Sütéshez, ízesítéshez válaszunk mézet, nádcukrot, fruktóz, illetve különböző minőségű, egészséges édesítőszereket használjunk!

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

2019-11-21

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

Lehet hogy az ecet hallatán max. az ecetes uborka jut eszedbe, ám azért ennél jóval sokrétűbb az ecet felhasználása. Kiválóan alkalmazhatod a zsírégetés terén! Kortyolj el egy pohár vízben feloldott egy-két evőkanál ecetet, és a várt eredmény nem marad el.

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
106 310
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 191 225
Közösség

Szótár

F-vitamin

F-vitamin   Az esszenciális zsírsavakat régen a vitaminok közé sorolták. Az emberi... Tovább

Energia leadás

A szervezet az energia döntő részét anyagcsere révén adja le, de energiát használ fel az... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 125

Átlagos értékelés: 4.9

akaraterő alakformálás betegség cukor diéta édesség edzésmódok egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód elhízás fitness fogyás fogyókúra