notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ismerd meg a táplálékod, és szabályozd a vérnyomásodat okosan! - Küzdj a magas vérnyomás ellen!

8 élelmiszer, ami megváltoztatja a vérnyomásodat

FO
hirdetes

Manapság egyre többen küzdenek vérnyomás problémákkal. A magas vérnyomás pedig nem válogat: fiatalok és idősek egyaránt küzdhetnek vele, és leginkább a helytelen táplálkozással függ össze. Ez a 8 élelmiszer pedig bárkinek azonnal megemeli, vagy csökkenti a vérnyomását, ezért érdemes mérsékelten fogyasztani!

Küzdj a magas vérnyomás ellen! - Ismerd a táplálékod!

 

A helyes táplálkozással rengeteget tehetünk az egészségünkért, a helytelennel pedig éppen egészségünk ellen. Nagyon oda kell figyelni, hogy mit és mennyit fogyasztunk, hiszen a betegségek kialakulásáért mi is felelősek vagyunk az elfogyasztott élelmiszereken keresztül. Az alábbi élelmiszereket épp ezért érdemes mellőzni, vagy éppenséggel beiktatni az étrendünkbe, attól függően, hogy milyen a vérnyomásunk. Persze az olyan alapvető dolgokat, mint a só, nem lehet elhagyni, de a mértékletes fogyasztása mindenképp ajánlott!

 

1. Só

 

A só az egyik olyan élelmiszer, amit ha túlzásba viszünk, biztosan megnöveli a vérnyomásunkat. Aki magas vérnyomással küzd, az mindenképp álljon át sószegény étrendre, bár valószínűleg ezt az orvosa is mondta már. Higgyük csak el, hogy kevesebb sóval is lehet ugyanolyan finom és ízletes ételeket főzni!

 

2. Csonthéjasok

 

Ezek a „jófiúk” táborát erősítik. A mandula, a pisztácia, a mogyoró, a dió nagyon egészségesek, hiszen sok B-vitamint tartalmaznak, éppen ezért csökkentik a túlzottan magas vérnyomást. B-vitaminhoz egyébként hozzájuthatunk még a tojásból, tejtermékekből, és a gabonafélékből is.

 

3. Húsok, feldolgozott élelmiszerek

 

Nem árulok el hatalmas újdonságot, ha azt mondom, ezek nem túl jók. Ezek a feldolgozott élelmiszerek ugyanis igen sok hozzáadott sót, és zsírt tartalmaznak, ezért nem ajánlottak azok számára, akik magas vérnyomással küzdenek. A túlzott húsfogyasztás amúgy sem javallott, ha egészséges életmódot szeretnénk élni.

hirdetes
 

 

Küzdj a magas vérnyomás ellen! - Ismerd a táplálékod!

 

4. Kávé és tea

 

Én például sokáig alacsony, hirtelen leeső vérnyomással küzdöttem, ezért az orvosom a napi 1 csésze fekete kávé fogyasztását ajánlotta. Azóta pedig kávéfüggő lettem (köszi, Doki!), és diéta idején sem tudok erről az egy csészéről lemondani sajnos. De miért jó alacsony vérnyomás esetén a kávé, vagy a tea? A koffein tartalmú italok növelik a pulzust és a vérnyomást is. Fogyasztásukat azért ne vigyük túlzásba, és ha az orvos azt tanácsolja, akkor teljesen iktassuk ki étrendünkből. Az alacsony vérnyomással küzdő személyek, mint én is, naponta 1-2 csésze kávét fogyaszthatnak, de a magas vérnyomásosok sajnos jobb ha kerülik, vagy a koffeinmentes fajtákat választják kávéból és teából is.

 

5. Csoki

 

Gondoltad volna, hogy a csokoládé nagyon jó hatással van a szívritmus szabályozására. Reggelente 1-2 kocka minimum 70%-os csoki elfogyasztása ajánlott erre a célra. Ha viszont valaki magas vérnyomással küzd, akkor sajnos csökkentenie kell a csokoládé fogyasztását.

 

6. Hús

 

Alacsony vérnyomás esetén a húsételek biztosan segítségünkre lehetnek, persze így sem szabad túlzásba vinni a fogyasztásukat, mert a koleszterinszintet is megemelik. A magas vérnyomásban szenvedők hetente csak egyszer fogyasszanak húst, és lehetőleg sovány húst, mint a csirke, hal.

hirdetes

 

7 .Energiaitalok

 

Személy szerint egyébként sem támogatom az ilyen italok fogyasztását, mivel rengeteg cukrot tartalmaznak, és az egészéges életmódba cseppet sem férnek bele. Persze tudom, hogy sokan szeretik és mértéktelenül is hajlamosak fogyasztani az energiaitalokat. Viszont túl sok kálium, magnézium, és nátrium van bennük, ezért megemelik a vérnyomást. Aki magas vérnyomással küzd, semmiképp ne vigye túlzásba a fogyasztásukat, a legjobb ha teljesen el is kerüli! De az egészséges szervezetnek is ugyanilyen káros, úgyhogy érdemes drasztikusan csökkenteni a bevitelt.

 

8. Bor

 

Egy finom pohár bor az esti lazításhoz néha jól esi, ugye? A hangsúly azonban a néhán van. Az alkohol tartalmú italok közül a bor pozitív hatással van az alacsony vérnyomásra. Napi egy pohár minőségi vörösbor megengedett, de akik magas vérnyomással küzdenek, mindenféle alkoholos italt kerüljenek el jó messzire. A túlzott alkoholfogyasztás pedig kifejezetten káros, és mindenkinek kerülendő!
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

VLCD

A VLCD a very low calory diet angol kifejezés rövidítése, mely a nagyon alacsony... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 168

Átlagos értékelés: 5.0