Hogyan legyél hajlékonyabb? - Ezzel a 7 hatásos nyújtógyakorlattal sikerül

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

CZs
hirdetes

A nyújtás a leginkább elhanyagolt része egy edzésnek, nem véletlenül. Ki akar egy matracon ücsörögni egy egy órás kardió edzés után? Ettől függetlenül valójában elengedhetetlen bármilyen mozgásforma elvégzése után. Hogy miért? Javítja a rugalmasságot és a hajlékonyságot, csökkenti az izomlázat, biztonságosabbá teszi az edzést.

Nyújtógyakorlatok a hajlékonyságért

Nyújtógyakorlatok mindenkinek

Nem kell valódi jóga-imádónak lenned ahhoz, hogy kiélvezd és megtapasztald a nyújtás pozitív hatásait, hogy egy kicsit rugalmasabbá és hajlékonyabbá válj. Minél idősebbé válunk, annál fontosabb, hogy odafigyeljünk rá, hogy időről időre végezzünk nyújtógyakorlatokat. Ha az izmok és ízületek nem elég rugalmasak, hajlamosabbak a sérülésekre. Persze nem ez az egyetlen érvünk a nyújtógyakorlatok rendszeres végzése mellett. Sokkal könnyedebbé, hajlékonyabbá válsz majd, ráadásul annak köszönhetően, hogy átmozgatod magad, serkented a vérkeringést és az anyagcserét, sokkal jobb lesz a közérzeted is. Nézzük meg tehát, milyen gyakorlatokat érdemes végezned!

 

A nyak, a hát, a lábak nyújtásáért

hirdetes

Állj vállszélességű terpeszben, hajlítsd be minimálisan a térdeidet. Nyújtott karral hajolj előre, amíg csak tudsz, hogy a fejed búbja a föld felé nézzen. Karjaidat fond át a vádlijajidnál, és tartsd meg így magad legalább 30 másodpercig. Ha úgy érzed, tovább is menne, ne habozz tesztelni magad. Arra azonban nagyon figyelj, hogy ha befejezted a pózt és visszatért a vállszélességű terpeszállásba, nagyon lassan és óvatosan mozogj, hogy elkerüld az esetleges sérüléseket.

 

hirdetes

A csípő és a hát nyújtásáért

Ülj le egyenes lábbal a padlóra, a másik lábadat hajlítsd be úgy, hogy a hajlított lábad talpa a nyújtott láb belső combjához érjen. Hajolj előre nyújtott karral, igyekezz a lábujjaidat megfogni. Maradj így 30 másodpercig, majd végezd el ugyanezt az ellenkező lábaddal is.

 

A lábak, csípő, hát és a karok nyújtásáért

Ezt a gyakorlatot minden bizonnyal már ismered, kiválóan megnyújtja a törzs, a lábak, a karok, a csípő izmait. Ülj le a padlóra nyújtott lábakkal. Emeld fel a jobb lábad, és lépj az ellenkező lábad térde mellé, tehát keresztezd a lábaidat. A jobb kezedet tedd a hátad mögé, azzal tarthatod az egyensúlyt, ha a hátizmaid nem elég erősek, a bal kezeddel pedig fogd meg a keresztbe tett lábad a térd résznél, és húzd egy picit még magad felé. Maradj 30 másodpercig ebben a pozícióban, majd végezd el a gyakorlatot a másik lábaddal is.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

2019-06-13

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

A demencia, a gondolkodás, az érzelmek és a társas képességek hanyatlása, ami korlátozza a társas életet és a teljesítőképességet.

Miért jó, ha izzadunk?

2019-06-11

Miért jó, ha izzadunk?

A mai társadalomban sorra gyártják az izzadásgátlókat és a különböző termékeket, amelyek segítenek meggátolni az izzadást. Azonban izzadni természetes dolog, és egyáltalán nem szégyen!

Létezik-e férfi-klimax?

2019-06-05

Létezik-e férfi-klimax?

Az 50-es évei végén járó férfiak egyre gyakrabban ébredhetnek arra, hogy már nem olyan energikusak, mint régen, és már a szex sem érdekli őket annyira. Egyre többször fordulhat elő, hogy nincs kedvük semmihez, sőt, a barátaik szerint is ingerlékenyebbek.

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

2019-05-29

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

A sporttal, rendszeres testmozgással foglalkozó tudományos kutatások mind azt mondják, hogy az edzés jót tesz nekünk. Nemcsak a testünknek, de a memóriánknak és a kedvünknek is.

A 8 legerősebb őszi méregtelenítő gyümölcs

2019-05-29

A 8 legerősebb őszi méregtelenítő gyümölcs

A rostban gazdag gyümölcs remek kiegészítője lehet méregtelenítő kúrádnak, hiszen felpörgeti az anyagcserét. Fogyassz reggel, délben, este egy-egy szem fügét, arról azonban ne feledkezz meg, hogy a minimum 3 liter folyadékot is meg kell innod naponta.

Anyagcsere – tények és tévhitek

2019-05-31

Anyagcsere – tények és tévhitek

Az „anyagcsere” szót gyakran a „étrend”, a „testmozgás” és a „fogyás” kifejezésekkel párosítják. Ennek eredményeképpen sok olyan tévhit kering az anyagcserével kapcsolatosan, amelynek semmilyen alapja nincs. Lássuk, melyek ezek!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
209 432
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 333 819
Közösség

Szótár

Jojó effektus

A helytelen fogyókúra következtében a diéta és az elhízás szakaszai egymást követve... Tovább

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 4.9