notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan legyél hajlékonyabb? - Ezzel a 7 hatásos nyújtógyakorlattal sikerül

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz

CZs
hirdetes

A nyújtás a leginkább elhanyagolt része egy edzésnek, nem véletlenül. Ki akar egy matracon ücsörögni egy egy órás kardió edzés után? Ettől függetlenül valójában elengedhetetlen bármilyen mozgásforma elvégzése után. Hogy miért? Javítja a rugalmasságot és a hajlékonyságot, csökkenti az izomlázat, biztonságosabbá teszi az edzést.

Nyújtógyakorlatok a hajlékonyságért

Nyújtógyakorlatok mindenkinek

Nem kell valódi jóga-imádónak lenned ahhoz, hogy kiélvezd és megtapasztald a nyújtás pozitív hatásait, hogy egy kicsit rugalmasabbá és hajlékonyabbá válj. Minél idősebbé válunk, annál fontosabb, hogy odafigyeljünk rá, hogy időről időre végezzünk nyújtógyakorlatokat. Ha az izmok és ízületek nem elég rugalmasak, hajlamosabbak a sérülésekre. Persze nem ez az egyetlen érvünk a nyújtógyakorlatok rendszeres végzése mellett. Sokkal könnyedebbé, hajlékonyabbá válsz majd, ráadásul annak köszönhetően, hogy átmozgatod magad, serkented a vérkeringést és az anyagcserét, sokkal jobb lesz a közérzeted is. Nézzük meg tehát, milyen gyakorlatokat érdemes végezned!

 

A nyak, a hát, a lábak nyújtásáért

hirdetes

Állj vállszélességű terpeszben, hajlítsd be minimálisan a térdeidet. Nyújtott karral hajolj előre, amíg csak tudsz, hogy a fejed búbja a föld felé nézzen. Karjaidat fond át a vádlijajidnál, és tartsd meg így magad legalább 30 másodpercig. Ha úgy érzed, tovább is menne, ne habozz tesztelni magad. Arra azonban nagyon figyelj, hogy ha befejezted a pózt és visszatért a vállszélességű terpeszállásba, nagyon lassan és óvatosan mozogj, hogy elkerüld az esetleges sérüléseket.

 

hirdetes

A csípő és a hát nyújtásáért

Ülj le egyenes lábbal a padlóra, a másik lábadat hajlítsd be úgy, hogy a hajlított lábad talpa a nyújtott láb belső combjához érjen. Hajolj előre nyújtott karral, igyekezz a lábujjaidat megfogni. Maradj így 30 másodpercig, majd végezd el ugyanezt az ellenkező lábaddal is.

 

A lábak, csípő, hát és a karok nyújtásáért

Ezt a gyakorlatot minden bizonnyal már ismered, kiválóan megnyújtja a törzs, a lábak, a karok, a csípő izmait. Ülj le a padlóra nyújtott lábakkal. Emeld fel a jobb lábad, és lépj az ellenkező lábad térde mellé, tehát keresztezd a lábaidat. A jobb kezedet tedd a hátad mögé, azzal tarthatod az egyensúlyt, ha a hátizmaid nem elég erősek, a bal kezeddel pedig fogd meg a keresztbe tett lábad a térd résznél, és húzd egy picit még magad felé. Maradj 30 másodpercig ebben a pozícióban, majd végezd el a gyakorlatot a másik lábaddal is.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
88 698
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 173 613
Közösség

Szótár

Boróka (Közönséges)

Latin neve: Juniperus communis   Eredete, élőhelye   Észak-Amerikában és... Tovább

inzulinrezisztencia

 Inzulin rezisztens állapotban az adott inzulin jelre bekövetkező válasz a célsejtek... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 104

Átlagos értékelés: 4.9