notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Alapvető szabályok az edzőteremben, amelyeket neked is érdemes betartanod!

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

SzSz
hirdetes

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe. 

Edzőtermi szabályok

Az edzőterembe nem csak azért megyünk le, hogy alakot formáljunk, hanem sokan itt engedik ki a gőz, a munkahelyi feszültséget és a stresszt. A konditerem nem feltétlenül egészségünk szempontjából jó választás, hanem mentálisan is. 


Függetlenül attól, hogy évek óta lejársz az edzőterembe, vagy éppen most kezdtél neki, van néhány fontos szabály, amelyről beszélni kell. Ezek a szabályok mások és a magunk gondtalan edzése miatt fontosak, hogy kényelmesen és szórakoztató módon tudjuk tölteni az időnket edzés közben is. 

 

Az edzőterem etikettje egyértelműen alulértékelt. Ha mindenki hajlandó követni, akkor a terem jobb és termelékenyebb hellyé válik. 

 

 

1. szabály: A súlyok visszahelyezése


Képzeld el, hogy nincs sok időd, de mégis lemész a terembe és egy gyors edzést szeretnél végrehajtani. Odamész a súlytartó állványhoz, és pont azt a súlyt nem találod meg rajta, amire szükséged lenne. Vagy éppen rá van arra a súlyzóra egy másik pakolva, amely valószínűleg túl nehéz lenne számodra, hogy megmozdítsd. Nincs időd, mert sietsz, így inkább más edzésbe kezdsz bele vagy más súllyal csinálod végig a gyakorlatod. Így nem leszel túl hatékony. Ugye milyen bosszantó? Minden esetben rakd vissza a megfelelő helyre a súlyokat, hogy ne okozz kellemetlenséget másnak és magadnak sem. 

hirdetes

 

 


2. szabály: Ne kezdeményezz hosszú, szükségtelen beszélgetéseket azokkal, akik az edzés közepén vannak


Az egyik barátod vagy ismerősöd éppen guggol, elég nagy súllyal. Látod, hogy koncentrál, belefeledkezett az edzésbe. Te odamész hozzá és megkérdezed tőle, hogy milyen volt a hétvégéje vagy épp milyen volt a napja. Ezzel tuti biztosan ki fogod zökkenteni, és akár sérülést is okozhatsz, hiszen eldobja a súlyt, rosszul lép, bármi megtörténhet. Meg kell értened, hogy az edzés a koncentrációról szól. Hagyd, hogy koncentráljanak, és ne zavard meg őket éppen a gyakorlat elvégzése közben. Inkább várd meg még befejezi és utána menj oda hozzá beszélgetni. Hidd el, téged is zavarna, ha épp egy nehéz gyakorlat kellős közepén zökkentene ki valaki a koncentrációdból. 

hirdetes

 


 

3. szabály: Ne sétálj be a „képbe”


Itt szintén mások koncentrációját zavarod meg, ha valaki előtt elsétálsz, miközben épp a súlyokat emeli. Nem hiába vannak tükrök mindenhol az edzőteremben, hiszen a gyakorlat helyes elvégzését a tükörben tudjuk ellenőrizni. Ebben az esetben is igen zavaró lesz, ha valaki épp a helyes technikát próbálja végrehajtani. 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
106 310
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 191 225
Közösség

Szótár

Csipkebogyó

Latin neve: Rosa canina   Eredete, élőhelye   Európától Közép-Ázsiáig... Tovább

Alma típusú elhízás

A hasi elhízást nevezik alma típusú vagy férfias elhízásnak. Az ilyen típusú elhízás... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 72

Átlagos értékelés: 4.9