Alapvető szabályok az edzőteremben, amelyeket neked is érdemes betartanod!

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

SzSz
hirdetes

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe. 

Edzőtermi szabályok

Az edzőterembe nem csak azért megyünk le, hogy alakot formáljunk, hanem sokan itt engedik ki a gőz, a munkahelyi feszültséget és a stresszt. A konditerem nem feltétlenül egészségünk szempontjából jó választás, hanem mentálisan is. 


Függetlenül attól, hogy évek óta lejársz az edzőterembe, vagy éppen most kezdtél neki, van néhány fontos szabály, amelyről beszélni kell. Ezek a szabályok mások és a magunk gondtalan edzése miatt fontosak, hogy kényelmesen és szórakoztató módon tudjuk tölteni az időnket edzés közben is. 

 

Az edzőterem etikettje egyértelműen alulértékelt. Ha mindenki hajlandó követni, akkor a terem jobb és termelékenyebb hellyé válik. 

 

 

1. szabály: A súlyok visszahelyezése


Képzeld el, hogy nincs sok időd, de mégis lemész a terembe és egy gyors edzést szeretnél végrehajtani. Odamész a súlytartó állványhoz, és pont azt a súlyt nem találod meg rajta, amire szükséged lenne. Vagy éppen rá van arra a súlyzóra egy másik pakolva, amely valószínűleg túl nehéz lenne számodra, hogy megmozdítsd. Nincs időd, mert sietsz, így inkább más edzésbe kezdsz bele vagy más súllyal csinálod végig a gyakorlatod. Így nem leszel túl hatékony. Ugye milyen bosszantó? Minden esetben rakd vissza a megfelelő helyre a súlyokat, hogy ne okozz kellemetlenséget másnak és magadnak sem. 

hirdetes

 

 


2. szabály: Ne kezdeményezz hosszú, szükségtelen beszélgetéseket azokkal, akik az edzés közepén vannak


Az egyik barátod vagy ismerősöd éppen guggol, elég nagy súllyal. Látod, hogy koncentrál, belefeledkezett az edzésbe. Te odamész hozzá és megkérdezed tőle, hogy milyen volt a hétvégéje vagy épp milyen volt a napja. Ezzel tuti biztosan ki fogod zökkenteni, és akár sérülést is okozhatsz, hiszen eldobja a súlyt, rosszul lép, bármi megtörténhet. Meg kell értened, hogy az edzés a koncentrációról szól. Hagyd, hogy koncentráljanak, és ne zavard meg őket éppen a gyakorlat elvégzése közben. Inkább várd meg még befejezi és utána menj oda hozzá beszélgetni. Hidd el, téged is zavarna, ha épp egy nehéz gyakorlat kellős közepén zökkentene ki valaki a koncentrációdból. 

 


 

3. szabály: Ne sétálj be a „képbe”


Itt szintén mások koncentrációját zavarod meg, ha valaki előtt elsétálsz, miközben épp a súlyokat emeli. Nem hiába vannak tükrök mindenhol az edzőteremben, hiszen a gyakorlat helyes elvégzését a tükörben tudjuk ellenőrizni. Ebben az esetben is igen zavaró lesz, ha valaki épp a helyes technikát próbálja végrehajtani. 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

2019-04-15

5 tipp, hogy megszeresd a testmozgast

5 szuper hatékony tipp, amik segítenek benne, hogy a testmozgás életed végéig hétköznapjaid fontos része legyen. Fogadd meg ezeket a tippeket, mozogj, élj egészséges, boldog, hosszú életet!

Fantasztikus hasizom-erősítő gyakorlatok, amikről talán még nem is hallottál

2018-06-19

Fantasztikus hasizom-erősítő gyakorlatok, amikről talán még nem is hallottál

A hasizmok kulcsfontosságú szerepet játszanak a test stabilitásának megőrzésében. Ha megszüntetsz egy egyensúlypontot, hasizmaid azonnal aktiválódnak, hogy mindent rendben tartsanak. Ezt könnyedén leellenőrizheted, ha két láb helyett csak egy lábon ácsoro

14 szupergyakorlat a test összes izmának nyújtásához!

2018-11-06

14 szupergyakorlat a test összes izmának nyújtásához!

Mostani cikkemben olyan nyújtógyakorlatokat mutatok be nektek, amik hihetetlenül hatásosak! Nemcsak sportolóknak, hanem mindenkinek ajánlom, aki szeretne egy kicsit egészségesebb és fittebb lenni!

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

2019-04-09

Ezért kell minden nőnek a súlyzós edzés

Sok hölgy irtózik a súlyzós edzésektől, mert azt hiszi, hogy túl izmos lesz miatta. Azonban sokkal több előnnyel jár a súlyzós edzés, mint gondolnád, emellett biztos, hogy nem leszel túl izmos miatta, csak tónusos és feszes alakod lesz. Mutatjuk miért ne hagyd ki a súlyzós edzéseket!

Tuti módszer a lapos hasért - Minden reggel húzd be a pocakod!

2018-10-17

Tuti módszer a lapos hasért - Minden reggel húzd be a pocakod!

Húzd be a hasad minden egyes reggel, a hatás nem fog elmaradni. Most megmutatjuk, milyen gyakorlatot érdemes végezned, és azt is megláthatod, milyen hatással lesz rád!

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Ingersűrűség

  A terhelési és pihenési fázis közötti időbeli viszonyt jelzi az egyes edzéseken,... Tovább

Súlyzós edzés

  A súlyzós edzés lényege, hogy stimuláljuk az izmokat arra, hogy tápanyagokat vegyenek... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 72

Átlagos értékelés: 4.9