A fogyás jótékony hatásai 7 lépésben

7 dolog, ami a súlyvesztés során történik veled

SzSz
hirdetes

Sokszor megfogadjuk, hogy holnaptól diétába kezdünk. Azonban sokan elrontják a diétát és nem tapasztalják meg a súlyvesztés után járó egészségügyi előnyöket. Pedig számos olyan előnnyel jár a fogyás, amely jelentős hatással lehet életmódodra egyaránt. Melyek ezek? Mutatjuk!

Fogyás után

Ha Te is sokszor feladtad a diétát, akkor a következő előnyök lehet, hogy segítségedre lesznek a motivációhoz. Ragaszkodj a tervhez, és hidd el, rengeteg pozitív hatása lesz. Ha azt tervezed, hogy ismét szeretnéd elérni célod, akkor itt az idő, hogy neki indulj az edzőteremnek, és egy kiegyensúlyozott étrendet kövess a fogyás érdekében.  

 

 

Mi történik, ha súlyt vesztünk? 


A szakértők azt mondják, ha a testünk testtömegének 10%-át elvesztjük, nem csak sokkal jobban fogjuk érezni magunkat a bőrünkben, de jelentősen csökkenthetjük a fizikai fájdalmakat, és a gyulladásos megbetegedéseket. Mi történik, ha ennél többet fogyunk? 

 

 

Jobban alszol: nagyon fontos az alvás minősége, és semmi sem helyettesítheti azt. Tehát, ha nem megfelelően alszol, és álmosságra ébredtél többször is, akkor itt az ideje, hogy átértékeld az életmódodat. 
Igen, ha egy személy a testtömegének 10% -át veszíti el, az alvásának minősége nő, és több lesz a mélyalvása is, amely azt jelenti, hogy kevesebbszer fog felébredni. A megfelelő alvással tökéletes egyensúlyba kerülhetünk. 

 

 

Csökken a fűszeres ételek iránti vágy: Ahogy lefogyunk, az ételválasztásunk is megváltozik. Az elhízott emberek sokat esznek, hogy elérhessék azt az elégedettségi szintet, amelyet csak sok fűszeres és sós étellel tudnak elérni. Ha fogysz a sok só fogyasztásának szükségessége egyaránt csökkeni fog, amely azt jelenti, hogy egy idő után teljesen másfajta ételeket fogsz kívánni. Főleg a nyers zöldségek, gyümölcsök fognak előtérbe kerülni, amelyek fogyasztása során a gyomor összezsugorodik, ezáltal az étvágyunk is kisebb lesz. 

hirdetes

 

 

Jobb lesz a memóriád: Furcsának hangozhat, de így van. Gyakran előfordul, hogy a túlzott zsíros és sós ételek után fáradtnak fogod magad érezni, amely során hajlamosabbak vagyunk könnyedén elfelejteni dolgokat. A jó étkezés mellé az agyi aktivitás is hozzá társul, hiszen az agyi funkciók beindulnak és sokkal fogékonyabb leszel mindenre. Szóval a helyes étkezés nem csak testileg, de szellemileg és mentálisan is javítani fogja az életszínvonaladat. 
 

 

Fázósabb leszel: Ez is furcsán hangzik, de talán ez az egyetlen hátránya a fogyásnak. Már ha lehet ezt hátránynak nevezni. A fogyás során a pajzsmirigy hormonok csökkeni fognak, ami miatt a szokásosnál hűvösebbnek fogjuk érezni a testünket. Az elhízott emberek esetén ez a hormon sokkal több, így ők emiatt nem érzik annyira magukat hidegebbnek. 

 


Energikusabb leszel, mint valaha: A fogyás során az anyagcserefolyamatok beindulnak, így az emésztésed is gyorsabb lesz, ettől pedig energikusabb leszel. A napi feladataid nem lesz teher a számodra, hiszen munka után még bőven lesz energiád akár az edzésre is, amennyiben helyesen és vitamindúsan táplálkozol. 

 

 

Javul a mentális egészséged: Nem csak a memóriád fog javulni, de mint említettük a szellemi képességeid is növekedni fognak. Sokkal nyugodtabb leszel, amellyel egy stresszmentesebb életet élhetsz. A mentális egészséged nem csak megnyugszik, de kiegyensúlyozottabb leszel és boldogabban fogsz felkelni reggelente. 

 

 

Az immunrendszered erős lesz: Helyes táplálkozással az immunrendszerünk ellenállóképességét is növelni tudjuk. Ezáltal sokkal kevesebb esélyünk lesz a megbetegedésekre és a fertőzések elkapására egyaránt. 

 

 

Fontos, hogy a fogyás egy lassú folyamat, hiszen így érhetünk el tartós eredményeket. Ehhez megfelelően kiegyensúlyozott étrendet kell követnünk, amely megfelelő arányban tartalmazza a makrotápanyagokat, emellett vitamin és ásványianyagban gazdag. Természetesen az egészséges életmódhoz hozzájárul továbbá a hetente minimum 3 alkalommal történtő edzés is, amely olyan mozgásforma legyen, amit szeretünk. 


Tehát egészségre fel! Kövess megfelelő étrendet, mozogj és érezd a fogyás jótékony hatásait a szervezetedre nézve. 
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

2019-05-20

Emésztőszervi betegségek lelki háttere

Állandó sietség, rohanás, nincs időd ebédelni, csak bekapni pár falatot, és már szaladsz is tovább. Gyakran még az étel alapos megrágása is elmarad, a nagyobb falatokkal viszont nehezebben birkózik meg a gyomor.

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

2019-05-20

Rhabdomyolysis a vázizomzat szétesése!

A rhabdomyolysis a vázizomzat károsodásával, szétesésével, pusztulásával járó megbetegedés, amely az izomzat myoglobin proteinjének a vizeletbe történő kiválasztódásával jár.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

2019-05-16

Kókuszvirág cukor a legjobb választás

A kókuszvirág cukor évezredek óta használt közkedvelt édesítőszer a déli- és délkelet-ázsiai régióban, ahol igen bőséges a kínálat kókuszpálmából. A kókuszból készült termékek legnagyobb előállítói és forgalmazói a Fülöp-Szigetek és Indonézia. A hazai alternatív édesítőszerek piacán körülbelül 5 éve jelent meg a kókuszvirág cukor.

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

2019-05-16

Az ásványvíz egészséges, de melyik? A savas vagy a szénsavmentes ajánlott?

A víz nagyon egészséges, ajánlott belőle akár napi két liter elfogyasztása. Leginkább az ásványvízből! Bár általában mindenki annyi vizet fogyaszt, amennyi neki jólesik, a szakértők szerint napi akár három liter vizet is érdemes meginnunk, hogy egészségesek legyünk.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Energia egyensúly

Az engergia egyensúly az energia felvételből és az energia leadásából áll. Az... Tovább

B6-vitamin

Piridoxin. A piridoxin-koenzimek részt vesznek az aminosav anyagcserében, a zsírok... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 129

Átlagos értékelés: 5.0

alakformálás diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás étrend fitness fogyás fogyókúra lelki egészség mozgás