notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Növényalapú táplálkozás: tévhitek és tények

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

SzSz
hirdetes

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz. 

Növényi alapú táplálkozás

Nos, a növényi alapú táplálkozásra áttérni nem olyan egyszerű, hiszen a mai világban mindenhol a feldolgozott élelmiszerek vannak túlnyomó többségben. Azonban nem kell megijednünk. Rengeteg olyan alternatíva és megoldás létezik, amellyel ugyanolyan teljesértékű étrendet folytathatunk, mintha vegyesen táplálkoznánk. 

 

De lássuk, melyik az a 6 leggyakoribb aggodalom, amely miatt az emberek nem kezdenek bele a növényi alapú táplálkozásba. 

 

 

1. tévhit: Kevés a fehérjebevitel a növényi alapú étrendben 


Ez messze a leggyakoribb mítosz. A legtöbben azt gondolják, hogy növényi alapú táplálkozás során nem lehet kellő mennyiségű fehérjét bevinni a nap folyamán, és valamilyen étrendkiegészítőre mindenképp szüksége van annak, aki ezt az életmódod folytatja. 

 

A javasolt napi fehérjebevitel 0,8 gramm testtömeg kilogrammonként az egészséges életmód fenntartásához. Ezt növényi táplálkozás mellett is elérhetjük. Számos növényi élelmiszer van, amelyek gazdag fehérjeforrások: 

hirdetes
  • tofu
  • lencse
  • bab
  • dió
  • magok
  • teljes kiőrlésű gabonák

 


Akik több fehérjét igényelnek, mint a testépítők, idősek és gyermekek, sikeresen növelhetik napi fehérjebevitelüket ezekkel az élelmiszerekkel. 
Már több tanulmányban is kimutatták, hogy az állati eredetű termékeket korlátozó vagy teljesen elhagyó étrendet követőknél alacsonyabb volt a kockázata a szívbetegségeknek, a magas vérnyomás, a rák és a 2. típusú cukorbetegség kialakulására. 


hirdetes
A különböző növényi élelmiszerekből származó fehérje, különösen a keményítőt tartalmazók, mint például a rizs, a bab és a kukorica, a nap folyamán fogyasztva elegendő mennyiségű esszenciális aminosavat tartalmaznak. 

 

 

2. mítosz: A növényalapú étrend túl drága


Az emberek többsége úgy véli, hogy a vegán és vegetáriánus étrend követése költséges lehet, hiszen teljes értékű élelmiszerek szerepelnek főként az étrendben. Ez azonban nem feltétlenül van így. A növényi alapú táplálkozás minimálisan feldolgozott élelmiszerekre összpontosít. Tehát a vegán fagylaltok, sajtok és salátaöntetek, amelyek valóban drágák lehetnek, nem azok, amelyeket elsősorban fogyasztani kell. 


Szóval hogyan spórolhatuk? Először is, a gyümölcsöket, zöldségeket és hüvelyeseket tartalmaz a növényi alapú étrend, amelyeket nem csak frissen, de fagyasztott és konzerv változatban is megvásárolhatunk. Az utóbbiaknál azonban figyeljünk az alacsony nátriumtartalomra. Ezekkel a termékekkel nem csak olcsóbban kijövünk, de hosszabb ideig is tárolhatók. 

 

Pontosabban, a gyümölcsök és zöldségek szezonálisan is megvásárolhatók a mezőgazdasági termelők piacáról alacsonyabb költséggel, mint a szezonon kívüli termékek az élelmiszerboltokban. A gabonafélék és a hüvelyesek esetében pedig mivel szárított élelmiszerek, hosszúabb ideig tárolhatók.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

2019-07-02

Ismerd meg a Cassava Garit! Diétás tejbegríz és túrógombóc!

A manióka növény gyökéréből készült dara vagy liszthelyettesítő anyag. A manióka (Manihot esculenta) egy afrikai növény, amelyet számos más meleg égövi országban is termesztenek.

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

2019-06-20

Mennyi fehérjét kell fogyasztanunk?

A fehérje a szervezetünk számára az egyik igen fontos tápanyag. A fehérje mellett a mási két tápanyag a szénhidrát és a zsír, amelyre ügyelnünk kell. De mennyi fehérjét kell fogyasztanunk, hogy egészségesek maradjunk? Segítünk!

Mit kell tudni a kazeinről?

2019-06-03

Mit kell tudni a kazeinről?

A kazeinnek számos előnye van, de elsősorban az izomleépülés megelőzése, valamint az erőszint növelése céljából fogyasztják azt tej, sajt, túró vagy natúr joghurt, illetve fehérjepor formájában.

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

2019-05-21

5 vegán szokás, amit nem vegánok is felvehetnének

A vegán életmódnak számos előnye van. A kutatások szerint a vegánokat kevésbé fenyegetik a krónikus megbetegedések, például a rák különböző formái, a szívbetegség, a hipertenzió, és a 2-es típusú cukorbetegség.

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

2019-05-20

Egészséges e a túlzásba vitt fehérje?!

A magas fehérjetartalmú étrendnek lehetnek mellékhatásai. A fehérje nélkülözhetetlen a szervezet számára, mivel olyan aminosavakból áll, melyek a testszövetek építő kövei, beleértve az izmokat, az ereket, a hajat, a bőrt és a körmöket is.

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

2019-05-20

Hibák a strandszezon előtt amit elkövetsz!

Itt a nyár mindenki szeretné a strandon a legjobb formáját hozni és a zsírmentes izomzatát megmutatni. De több hibát is elkövethet az ember lánya/fia, talán te is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
100 543
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 554 691
Közösség

Szótár

Obezitológus

Az obezitológus az elhízás kezelésében járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

Kakukkfű

Latin neve: Thymus serpyllum   Eredete, élőhelye   A Földközi-tenger... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 106

Átlagos értékelés: 4.8