notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Növényalapú táplálkozás: tévhitek és tények

hirdetes

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

SzSz
hirdetes

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz. 

Növényi alapú táplálkozás

Nos, a növényi alapú táplálkozásra áttérni nem olyan egyszerű, hiszen a mai világban mindenhol a feldolgozott élelmiszerek vannak túlnyomó többségben. Azonban nem kell megijednünk. Rengeteg olyan alternatíva és megoldás létezik, amellyel ugyanolyan teljesértékű étrendet folytathatunk, mintha vegyesen táplálkoznánk. 

 

De lássuk, melyik az a 6 leggyakoribb aggodalom, amely miatt az emberek nem kezdenek bele a növényi alapú táplálkozásba. 

 

 

1. tévhit: Kevés a fehérjebevitel a növényi alapú étrendben 


Ez messze a leggyakoribb mítosz. A legtöbben azt gondolják, hogy növényi alapú táplálkozás során nem lehet kellő mennyiségű fehérjét bevinni a nap folyamán, és valamilyen étrendkiegészítőre mindenképp szüksége van annak, aki ezt az életmódod folytatja. 

 

A javasolt napi fehérjebevitel 0,8 gramm testtömeg kilogrammonként az egészséges életmód fenntartásához. Ezt növényi táplálkozás mellett is elérhetjük. Számos növényi élelmiszer van, amelyek gazdag fehérjeforrások: 

hirdetes
  • tofu
  • lencse
  • bab
  • dió
  • magok
  • teljes kiőrlésű gabonák

 


Akik több fehérjét igényelnek, mint a testépítők, idősek és gyermekek, sikeresen növelhetik napi fehérjebevitelüket ezekkel az élelmiszerekkel. 
Már több tanulmányban is kimutatták, hogy az állati eredetű termékeket korlátozó vagy teljesen elhagyó étrendet követőknél alacsonyabb volt a kockázata a szívbetegségeknek, a magas vérnyomás, a rák és a 2. típusú cukorbetegség kialakulására. 


A különböző növényi élelmiszerekből származó fehérje, különösen a keményítőt tartalmazók, mint például a rizs, a bab és a kukorica, a nap folyamán fogyasztva elegendő mennyiségű esszenciális aminosavat tartalmaznak. 

 

 

2. mítosz: A növényalapú étrend túl drága


Az emberek többsége úgy véli, hogy a vegán és vegetáriánus étrend követése költséges lehet, hiszen teljes értékű élelmiszerek szerepelnek főként az étrendben. Ez azonban nem feltétlenül van így. A növényi alapú táplálkozás minimálisan feldolgozott élelmiszerekre összpontosít. Tehát a vegán fagylaltok, sajtok és salátaöntetek, amelyek valóban drágák lehetnek, nem azok, amelyeket elsősorban fogyasztani kell. 


Szóval hogyan spórolhatuk? Először is, a gyümölcsöket, zöldségeket és hüvelyeseket tartalmaz a növényi alapú étrend, amelyeket nem csak frissen, de fagyasztott és konzerv változatban is megvásárolhatunk. Az utóbbiaknál azonban figyeljünk az alacsony nátriumtartalomra. Ezekkel a termékekkel nem csak olcsóbban kijövünk, de hosszabb ideig is tárolhatók. 

 

Pontosabban, a gyümölcsök és zöldségek szezonálisan is megvásárolhatók a mezőgazdasági termelők piacáról alacsonyabb költséggel, mint a szezonon kívüli termékek az élelmiszerboltokban. A gabonafélék és a hüvelyesek esetében pedig mivel szárított élelmiszerek, hosszúabb ideig tárolhatók.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

2019-12-06

4 fontos tipp a cukorbetegek helyes táplálkozásához

Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy az előírt gyógyszerek beszedésén kívül semmi más egyebet nem kell tenniük az egészségük megőrzése érdekében. Pedig az egészséges táplálkozás és az aktív, rendszeres napi mozgás nélkül nehezen lehet kordában tartani a vércukorértékeinket

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

2019-12-04

Edd magad egészségesre! Kezd a chia maggal!

A kérdésre sokáig én sem tudtam a választ. Két hete azonban összefutottam a barátnőmmel. Utóbbi időben kissé elszakadtunk egymástól (munka, család, utazás) így alig ismertem rá. Fogyott vagy nyolc kilót és annyira csinosan nézett ki! Persze hogy letámad.

Immunrendszert károsító ételek

2019-12-04

Immunrendszert károsító ételek

Vannak ételek, melyek megakadályozhatják és károsíthatják az immunrendszered egészséges működését. Némelyikről nem is gondolnád, hiszen szinte minden nap fogyasztod őket. Ha fontos az egészséged csökkentsd a következő ételek fogyasztását

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 884
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 346 104
Közösség

Szótár

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

Jacuzzi

  A pezsgőfürdő használata kellemes közérzetet biztosít, relaxál, felfrissít. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 106

Átlagos értékelés: 4.8