notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Növényalapú táplálkozás: tévhitek és tények

hirdetes

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

SzSz
hirdetes

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz. 

Növényi alapú táplálkozás

Nos, a növényi alapú táplálkozásra áttérni nem olyan egyszerű, hiszen a mai világban mindenhol a feldolgozott élelmiszerek vannak túlnyomó többségben. Azonban nem kell megijednünk. Rengeteg olyan alternatíva és megoldás létezik, amellyel ugyanolyan teljesértékű étrendet folytathatunk, mintha vegyesen táplálkoznánk. 

 

De lássuk, melyik az a 6 leggyakoribb aggodalom, amely miatt az emberek nem kezdenek bele a növényi alapú táplálkozásba. 

 

 

1. tévhit: Kevés a fehérjebevitel a növényi alapú étrendben 


Ez messze a leggyakoribb mítosz. A legtöbben azt gondolják, hogy növényi alapú táplálkozás során nem lehet kellő mennyiségű fehérjét bevinni a nap folyamán, és valamilyen étrendkiegészítőre mindenképp szüksége van annak, aki ezt az életmódod folytatja. 

 

A javasolt napi fehérjebevitel 0,8 gramm testtömeg kilogrammonként az egészséges életmód fenntartásához. Ezt növényi táplálkozás mellett is elérhetjük. Számos növényi élelmiszer van, amelyek gazdag fehérjeforrások: 

hirdetes
  • tofu
  • lencse
  • bab
  • dió
  • magok
  • teljes kiőrlésű gabonák

 


Akik több fehérjét igényelnek, mint a testépítők, idősek és gyermekek, sikeresen növelhetik napi fehérjebevitelüket ezekkel az élelmiszerekkel. 
Már több tanulmányban is kimutatták, hogy az állati eredetű termékeket korlátozó vagy teljesen elhagyó étrendet követőknél alacsonyabb volt a kockázata a szívbetegségeknek, a magas vérnyomás, a rák és a 2. típusú cukorbetegség kialakulására. 


A különböző növényi élelmiszerekből származó fehérje, különösen a keményítőt tartalmazók, mint például a rizs, a bab és a kukorica, a nap folyamán fogyasztva elegendő mennyiségű esszenciális aminosavat tartalmaznak. 

 

 

2. mítosz: A növényalapú étrend túl drága


Az emberek többsége úgy véli, hogy a vegán és vegetáriánus étrend követése költséges lehet, hiszen teljes értékű élelmiszerek szerepelnek főként az étrendben. Ez azonban nem feltétlenül van így. A növényi alapú táplálkozás minimálisan feldolgozott élelmiszerekre összpontosít. Tehát a vegán fagylaltok, sajtok és salátaöntetek, amelyek valóban drágák lehetnek, nem azok, amelyeket elsősorban fogyasztani kell. 


Szóval hogyan spórolhatuk? Először is, a gyümölcsöket, zöldségeket és hüvelyeseket tartalmaz a növényi alapú étrend, amelyeket nem csak frissen, de fagyasztott és konzerv változatban is megvásárolhatunk. Az utóbbiaknál azonban figyeljünk az alacsony nátriumtartalomra. Ezekkel a termékekkel nem csak olcsóbban kijövünk, de hosszabb ideig is tárolhatók. 

 

Pontosabban, a gyümölcsök és zöldségek szezonálisan is megvásárolhatók a mezőgazdasági termelők piacáról alacsonyabb költséggel, mint a szezonon kívüli termékek az élelmiszerboltokban. A gabonafélék és a hüvelyesek esetében pedig mivel szárított élelmiszerek, hosszúabb ideig tárolhatók.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Pofonegyszerű egészséges reggeli

2020-01-16

Pofonegyszerű egészséges reggeli

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, ugye tudod? De nem mindegy, hogy mi kerül a tányérodra! Ha unod már a zabkását, ezt a 3 perces egészséges receptet imádni fogod!

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

2019-12-19

Ismerjük meg a természetes és a mesterséges édesítőszereket! 1. rész

Ígértem, írok az édesítőszerekről, amikkel a cukrot ki lehet váltani. Úgy gondoltam 2 nagy csoport szerint fogom rendezni őket, TERMÉSZETES és MESTERSÉGES. Ebben a részben a természetes édesítőszerekről lesz szó.

Fitten karácsonykor

2019-12-18

Fitten karácsonykor

A karácsonyi ünnepek élvezetéhez és az egészséges életmód fenntartásához olvasd el az ünnepi fitnesz útmutatónkat!

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

2019-12-13

5+1 isteni finom, diétás desszert a karácsonyi asztalra!

5+1 isteni finom, ráadásul diétás desszertreceptet hoztam most nektek, ismerjétek meg ti is ezeket a diétás karácsonyi desszerteket!

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a hízást, de a gyomorrontást is elkerülhetjük!

2019-12-11

Fogyasszunk mértékkel, együnk tudatosan karácsonykor is. Így nemcsak a...

Karácsonykor finomabbnál finomabb ételek kerülnek az asztalra, a nagymamák mintha versenyt sütnének, rengeteg édességet szolgálnak fel. Ha nem figyelünk oda, akkor könnyedén felszaladhat az ünnepek alatt pár kiló. De jó hír, hogy néhány változtatással kiküszöbölhetjük ezeket a kellemetlenséget.

Mert enni jó!

2019-12-10

Mert enni jó!

Az őszi-téli időszakban jellemző, hogy kevésbé érezzük magunkat aktívnak, mégis egész nap az evésen jár az eszünk. Ráadásul a magyar konyhában ilyenkor különösen népszerűek a zsírosabb fogások, azonban az egyoldalú táplálkozás hosszú távon egészségügyi következményekhez vezethet.

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
143 138
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2020. JANUÁR 1. ÓTA:
143 138
Közösség

Szótár

Folsav

A B-vitaminok csoportjába tartozó vízben oldódó vitamin. Rendkívül fontos szerepet játszik... Tovább

Lándzsás útifű

(Plantago lanceolata)   Eredete, élőhelye   A lándzsás útifű Európában és... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 106

Átlagos értékelés: 4.8