notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Növényalapú táplálkozás: tévhitek és tények

6 mítosz a növényi alapú táplálkozásról

SzSz
hirdetes

A növényi alapú táplálkozással kapcsolatban több mítosz is kering, amelyek miatt nem kezdenek bele ebbe a fajta életmódba. Egyre többen alkalmazzák azonban ezt a fajta táplálkozást, viszont sokan nincsenek tisztában, hogyan folytassák megfelelően. De lássuk melyik az a 6 mítosz, amely valójában nem igaz. 

Növényi alapú táplálkozás

Nos, a növényi alapú táplálkozásra áttérni nem olyan egyszerű, hiszen a mai világban mindenhol a feldolgozott élelmiszerek vannak túlnyomó többségben. Azonban nem kell megijednünk. Rengeteg olyan alternatíva és megoldás létezik, amellyel ugyanolyan teljesértékű étrendet folytathatunk, mintha vegyesen táplálkoznánk. 

 

De lássuk, melyik az a 6 leggyakoribb aggodalom, amely miatt az emberek nem kezdenek bele a növényi alapú táplálkozásba. 

 

 

1. tévhit: Kevés a fehérjebevitel a növényi alapú étrendben 


Ez messze a leggyakoribb mítosz. A legtöbben azt gondolják, hogy növényi alapú táplálkozás során nem lehet kellő mennyiségű fehérjét bevinni a nap folyamán, és valamilyen étrendkiegészítőre mindenképp szüksége van annak, aki ezt az életmódod folytatja. 

 

A javasolt napi fehérjebevitel 0,8 gramm testtömeg kilogrammonként az egészséges életmód fenntartásához. Ezt növényi táplálkozás mellett is elérhetjük. Számos növényi élelmiszer van, amelyek gazdag fehérjeforrások: 

hirdetes
  • tofu
  • lencse
  • bab
  • dió
  • magok
  • teljes kiőrlésű gabonák

 


Akik több fehérjét igényelnek, mint a testépítők, idősek és gyermekek, sikeresen növelhetik napi fehérjebevitelüket ezekkel az élelmiszerekkel. 
Már több tanulmányban is kimutatták, hogy az állati eredetű termékeket korlátozó vagy teljesen elhagyó étrendet követőknél alacsonyabb volt a kockázata a szívbetegségeknek, a magas vérnyomás, a rák és a 2. típusú cukorbetegség kialakulására. 


hirdetes
A különböző növényi élelmiszerekből származó fehérje, különösen a keményítőt tartalmazók, mint például a rizs, a bab és a kukorica, a nap folyamán fogyasztva elegendő mennyiségű esszenciális aminosavat tartalmaznak. 

 

 

2. mítosz: A növényalapú étrend túl drága


Az emberek többsége úgy véli, hogy a vegán és vegetáriánus étrend követése költséges lehet, hiszen teljes értékű élelmiszerek szerepelnek főként az étrendben. Ez azonban nem feltétlenül van így. A növényi alapú táplálkozás minimálisan feldolgozott élelmiszerekre összpontosít. Tehát a vegán fagylaltok, sajtok és salátaöntetek, amelyek valóban drágák lehetnek, nem azok, amelyeket elsősorban fogyasztani kell. 


Szóval hogyan spórolhatuk? Először is, a gyümölcsöket, zöldségeket és hüvelyeseket tartalmaz a növényi alapú étrend, amelyeket nem csak frissen, de fagyasztott és konzerv változatban is megvásárolhatunk. Az utóbbiaknál azonban figyeljünk az alacsony nátriumtartalomra. Ezekkel a termékekkel nem csak olcsóbban kijövünk, de hosszabb ideig is tárolhatók. 

 

Pontosabban, a gyümölcsök és zöldségek szezonálisan is megvásárolhatók a mezőgazdasági termelők piacáról alacsonyabb költséggel, mint a szezonon kívüli termékek az élelmiszerboltokban. A gabonafélék és a hüvelyesek esetében pedig mivel szárított élelmiszerek, hosszúabb ideig tárolhatók.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészségesen minden nap egy avokádóval

2019-10-18

Egészségesen minden nap egy avokádóval

Mit tesz napi egy avokádó a szervezetünkkel? Milyen hatásai vannak ennek a gyümölcsnek? Igen, gyümölcs. A superfoodként emlegetett kis termés, rengeteg érdekességet rejt magában.

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

2019-10-09

Jó e reggelire a gyorsan felszívódó szénhidrát?

Nemrégiben derült, hogy egy családtagomnak változtatnia kell a táplálkozásán, mert a jelenlegi táplálkozási szokásának köszönhetően felborult a szervezete.

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

2019-10-09

Napjaink tömegbetegsége a gluténérzékenység

Napjainkban egyre több ember küzd a gluténérzékenységgel. De ami a legszomorúbb, hogy már nagyon fiatal korban is jelentkeznek a tünetek. De, hogy mik is ezek a jelek azt sokan nem tudják.

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

2019-10-08

Pár dolog az étkezésről, aminek az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten

A következő cikkben szeretnék pár olyan dolgot leírni, amiknek általában az ellenkezőjét lehet olvasni az interneten az étkezésről kapcsolatban. Tehát mondhatni táplálkozásbeli tévhitekről fogok írni.

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

2019-10-07

Főzésterápia! A főzés, mint terápia!

"A főzés voltaképpen szeretetteljes és önzetlen tevékenység, ami a szakács számára is örömmé válik a hozzáértő vendég révén."

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan jöhet a kolbász is

2019-10-04

Egy tudóscsapat váratlan bejelentése: együnk sok vörös húst, nyugodtan...

Egy új tanulmány szerint a legtöbb ember számára értelmetlen visszafogni a vörös húsok és a feldolgozott húsáruk fogyasztását, mivel "a bizonyítékok gyengék, a kockázat kicsi".

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 719
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 031 516
Közösség

Szótár

Mozgáskoordináció

  Azon képesség, amely a mozgások végrehajtásának célszerű szabályozását segíti... Tovább

Aromafürdő

  A fürdővízhez gyógynövényeket és illóolajokat adagolnak a fürdővízhez, éppen... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 106

Átlagos értékelés: 4.8