notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Minden, ami a fogyáshoz szükséges!

5 tuti tipp, ha fogyni szeretnél

Borbély Brigitta
hirdetes

Fogyás, diéta, egészséges életmód, testmozgás - manapság szinte minden erről szól, elképesztő mennyiségű cikket, könyvet, műsort lehet találni a témával kapcsolatban. Végtelen tanácsokkal látnak el bennünket, amelyek néha hasznosnak tűnnek, néha ellentmondanak egymásnak, de leginkább úgy érezzük, ennyi szempontnak nem lehet megfelelni. Azonban nem ennyire bonyolult az egészséges életmód kialakítása, vannak olyan tanácsok, amelyek betartását nem érzed megterhelőnek, ráadásul fogyhatsz is velük. 

Fogyáshoz tippek

 

1. Mindig reggelizz

Ez az egyik legfontosabb szabály, ugyanis a legrosszabb, amit a diéta során tehetsz, ha kihagysz egy étkezést. Így ugyanis mire a következő étkezésre készülsz, sokkal éhesebb leszel, és nehezebben állsz ellen a csábító, egészségtelen falatoknak. A legideálisabb a napi ötszöri étkezés, a legfontosabb pedig a reggeli, ez beindítja az anyagcseréd, ami elősegíti a fogyást. Válassz magas fehérje- és rosttartalmú reggelit, így elegendő energiád lesz a legnehezebb napok elindításához is.

 

2. Csökkentsd az adagod

Sajnálatos módon, ha továbbra is mindenből ugyanannyit eszel, mint eddig, nagy változásra nem számíthasz a súlycsökkenés terén. Ahhoz, hogy a fogyás elinduljon, nem elég ha az alapanyagokra odafigyelsz, és a fehér lisztet és cukrot elhagyod, vagy egészségesebbre cseréled. Így még az olyan szuperételek esetében is, mint az avokádó, vagy a mandula, mindig tartsd szem előtt, hogy ne fogyassz egyszerre sokat belőlük. A következő oldalon folytatom! 

 

Fogyáshoz tippek

 

3. A 80/20-as szabály

Ha szeretnéd beindítani a fogyásod, természetesen oda kell figyelned arra is, mit viszel be a szervezetedbe. Azonban sajnos igen kevés azok száma, akik minden egyes táplálkozás előtt tudatosan választanak és mindig egészséges étel mellett döntenek. Kezdésnek javasolnám Jessica Alba edzőjének tanácsát, a 80/20-as szabályt, miszerint, ha nem lehetsz mindig 100%-os, akkor legalább az esetek 80%-ában figyelj oda arra, hogy mit eszel és a maradék 20%-ban bűnözhetsz, ezzel már nagy lépést teszel az egészséges életmód kialakítása felé.

hirdetes

 

4. Kalóriatrükk

A fogyás egyszerű szabályát kövesd: ahhoz, hogy heti fél kilótól megszabadulj, naponta 500 kalóriával kell kevesebbet bevinned a szervezetedbe. Tehát például ha 250 kalóriát elégetsz egy futás alkalmával, akkor már csak 250 kalóriát kell kiiktatnod a napi étkezés során. Nem is tűnik olyan soknak, igaz? Ugyanakkor sokan beleesnek abba a hibába, hogy egy hosszabb vagy keményebb edzés után kifosztják a hűtőt és mindent megesznek, ami eléjük kerül, majd meglepődve tapasztalják, hogy nem indul be a fogyás. Tehát testmozgás után is figyelj oda a mennyiségre, és arra, hogy minőségi hozzávalókból készült ételeket válassz.

hirdetes

 

Fogyáshoz tippek

 

5. Vissza a régi szokásokhoz

A legtöbben hajlamosak vagyunk idő előtt megjutalmazni magunkat, ha pár kiló felesleg lement, máris könnyebben rábólintunk egy hamburgerre, hiszen keményen dolgoztunk, megérdemlünk egy kis elcsábulást. Ez hatványozottan igaz, ha elértük a kitűzött álomsúlyt. Hirtelen azt érezzük, hogy ezt már simán meg tudjuk tartani, szinte tenni sem kell érte, és visszatérünk a diéta előtti étkezési szokásainkhoz. Ez az egyik legfőbb oka a jojó-diétának, és ez veszi el sok ember kedvét az egészséges életmódtól. Pedig az egészséges életmód nem arról szól, hogy minél előbb lefogyjunk, hogy azután ugyanazt ehessük büntetlenül, mint azelőtt, hanem olyan szokások kialakításáról, amelyeket magunkhoz mérten könnyebben be tudunk tartani a súlyfelesleg csökkenése folyamán, és az azt követő időszakban is. Ha ezeket ki tudjuk alakítani és megtartani, többé nem lesz gondunk a súlyunkkal.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

2019-07-15

Egészséges és hatékony fogyás: lehetséges!

Ismerős helyzet? Kisüt a nap, máris nyitnak a strandok, mi pedig pánikszerűen vágunk bele egy újabb divatdiétába, miközben ész nélkül sanyargatjuk magunkat az edzőteremben. Mindezzel azonban csak a céljaink ellenkezőjét érjük el. Mutatjuk, hogy ezzel szemben mi a hatékony fogyás és alakformálás egészséges receptje.

A békalencse bámulatos átváltozása

2019-07-15

A békalencse bámulatos átváltozása

Új, egészséges ital a láthatáron. Bármennyire furcsának tűnik is, nagy jövőt jósolnak feltalálói a szapora kis zöld vízinövénynek.

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

2019-07-12

Fogy(óz)na? Lehet, hogy nem kellene hinnie kedvenc youtuberének

A mai fiatalok leggyakrabban kedvenc bloggerükhöz fordulnak YouTube-on vagy Instagramon, ha fogyókúráznának. De egyáltalán nem biztos, hogy valóban jó tanácsokat kapnak azoktól, akiket amúgy sokan követnek.

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

2019-07-10

Vedd fel a harcot rostokkal a zsírpárnák ellen!

Itt a nyár, a zöldségek, a gyümölcsök szezonja. Ezek a táplálékok bőségesen tartalmaznak élelmi rostokat, amelyek fontos összetevői étrendünknek, és a súlykontrollban is jelentős szerepet játszanak.

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

2019-06-25

Kávé lehet az elhízás elleni harc kulcsa

London, 2019. június 24., hétfő (MTI) - A Nottinghami Egyetem tudósai felfedezték, hogy a kávé képes stimulálni az energiaégetésben szerepet játszó barna zsírszövetet, ami kulcsfontosságú lehet az elhízás és a cukorbetegség elleni harcban.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
72 628
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 526 776
Közösség

Szótár

Low carb diéta

Alacsony szénhidrát-bevitelen alapuló diéta. Tovább

Gyermekláncfű

Latin neve: Taraxacum officinale   Népies elnevezései: Pongyola pitypang, pitypang,... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 210

Átlagos értékelés: 4.7