notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Minden, ami a fogyáshoz szükséges!

5 tuti tipp, ha fogyni szeretnél

Borbély Brigitta
hirdetes

Fogyás, diéta, egészséges életmód, testmozgás - manapság szinte minden erről szól, elképesztő mennyiségű cikket, könyvet, műsort lehet találni a témával kapcsolatban. Végtelen tanácsokkal látnak el bennünket, amelyek néha hasznosnak tűnnek, néha ellentmondanak egymásnak, de leginkább úgy érezzük, ennyi szempontnak nem lehet megfelelni. Azonban nem ennyire bonyolult az egészséges életmód kialakítása, vannak olyan tanácsok, amelyek betartását nem érzed megterhelőnek, ráadásul fogyhatsz is velük. 

Fogyáshoz tippek

 

1. Mindig reggelizz

Ez az egyik legfontosabb szabály, ugyanis a legrosszabb, amit a diéta során tehetsz, ha kihagysz egy étkezést. Így ugyanis mire a következő étkezésre készülsz, sokkal éhesebb leszel, és nehezebben állsz ellen a csábító, egészségtelen falatoknak. A legideálisabb a napi ötszöri étkezés, a legfontosabb pedig a reggeli, ez beindítja az anyagcseréd, ami elősegíti a fogyást. Válassz magas fehérje- és rosttartalmú reggelit, így elegendő energiád lesz a legnehezebb napok elindításához is.

 

2. Csökkentsd az adagod

Sajnálatos módon, ha továbbra is mindenből ugyanannyit eszel, mint eddig, nagy változásra nem számíthasz a súlycsökkenés terén. Ahhoz, hogy a fogyás elinduljon, nem elég ha az alapanyagokra odafigyelsz, és a fehér lisztet és cukrot elhagyod, vagy egészségesebbre cseréled. Így még az olyan szuperételek esetében is, mint az avokádó, vagy a mandula, mindig tartsd szem előtt, hogy ne fogyassz egyszerre sokat belőlük. A következő oldalon folytatom! 

 

Fogyáshoz tippek

 

3. A 80/20-as szabály

Ha szeretnéd beindítani a fogyásod, természetesen oda kell figyelned arra is, mit viszel be a szervezetedbe. Azonban sajnos igen kevés azok száma, akik minden egyes táplálkozás előtt tudatosan választanak és mindig egészséges étel mellett döntenek. Kezdésnek javasolnám Jessica Alba edzőjének tanácsát, a 80/20-as szabályt, miszerint, ha nem lehetsz mindig 100%-os, akkor legalább az esetek 80%-ában figyelj oda arra, hogy mit eszel és a maradék 20%-ban bűnözhetsz, ezzel már nagy lépést teszel az egészséges életmód kialakítása felé.

hirdetes

 

4. Kalóriatrükk

A fogyás egyszerű szabályát kövesd: ahhoz, hogy heti fél kilótól megszabadulj, naponta 500 kalóriával kell kevesebbet bevinned a szervezetedbe. Tehát például ha 250 kalóriát elégetsz egy futás alkalmával, akkor már csak 250 kalóriát kell kiiktatnod a napi étkezés során. Nem is tűnik olyan soknak, igaz? Ugyanakkor sokan beleesnek abba a hibába, hogy egy hosszabb vagy keményebb edzés után kifosztják a hűtőt és mindent megesznek, ami eléjük kerül, majd meglepődve tapasztalják, hogy nem indul be a fogyás. Tehát testmozgás után is figyelj oda a mennyiségre, és arra, hogy minőségi hozzávalókból készült ételeket válassz.

 

Fogyáshoz tippek

 

5. Vissza a régi szokásokhoz

A legtöbben hajlamosak vagyunk idő előtt megjutalmazni magunkat, ha pár kiló felesleg lement, máris könnyebben rábólintunk egy hamburgerre, hiszen keményen dolgoztunk, megérdemlünk egy kis elcsábulást. Ez hatványozottan igaz, ha elértük a kitűzött álomsúlyt. Hirtelen azt érezzük, hogy ezt már simán meg tudjuk tartani, szinte tenni sem kell érte, és visszatérünk a diéta előtti étkezési szokásainkhoz. Ez az egyik legfőbb oka a jojó-diétának, és ez veszi el sok ember kedvét az egészséges életmódtól. Pedig az egészséges életmód nem arról szól, hogy minél előbb lefogyjunk, hogy azután ugyanazt ehessük büntetlenül, mint azelőtt, hanem olyan szokások kialakításáról, amelyeket magunkhoz mérten könnyebben be tudunk tartani a súlyfelesleg csökkenése folyamán, és az azt követő időszakban is. Ha ezeket ki tudjuk alakítani és megtartani, többé nem lesz gondunk a súlyunkkal.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

2019-11-20

Az egyik leghatásosabb fogyókúrás módszer, amit mindenkinek ismerni kell!

Nincs időm, túl sok a felesleg rajtam, gyengék az ízületeim, nem bírom abbahagyni az evést, nincs pénzem edzőterembe járni… Folytathatnám a kifogások sorozatát

2019-11-19

" B "vitaminoktól hízol... Ez egy nagy baromság!

B-vitaminból nyolcfélét is megkülönböztetünk, így nemcsak a szervezetünkben betöltött szerepük sokféle, hanem azok a tünetek is változatosak lehetnek, melyekkel a testünk azt jelzi, több B-vitaminra van szükségünk!

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

2019-11-18

Így kombináld a nassokat: Vörös áfonya és mandula

A napi kétszeri nass nem bűnözés, sőt, kell is. Fontos azonban, hogy ilyenkor is egészséges nassolnivalókat fogyassz. Az egyik legjobb nass-kombináció az aszalt vörös áfonya és a mandula. Ezzel csillapíthatod az édesség utáni vágyadat és mégsem bűnözöl, hiszen egészséges csemegét falatozol. Ahogy minden mással, ezzel is mértékletesen bánj

Diéta kontra fogyókúra

2019-10-22

Diéta kontra fogyókúra

Manapság szinte nincs nő, aki elégedett lenne alakjával, súlyával. Mindenki fogyókúrázni, diétázni akar. Érdemes tehát áttekinteni mikor beszélünk fogyókúráról és mikor diétáról, hogyan kezdjünk hozzá, mennyi ideig tartson… Megszámlálhatatlan kérdést lehet feltenni a témával kapcsolatban

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

2019-10-21

A lúgosító étkezés. Minden amit tudnod kell!

Jó elindulás lehet, ha úgy fogunk neki, hogy minden héten eggyel több lúgosító ételt teszünk az étrendünkbe és egy savasítót száműzünk, míg el nem éri a lúgosítás a hatását. Ha ez bekövetkezett, utána szintén fokozatosan kell megteremteni az egyensúlyi étrendünket is. További tippek a lúgosító étkezésről a cikkben

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

2019-10-20

A BMI értéke, mitől függ a testtömegindex?

A BMI kifejezéssel egyre többször találkozhatunk. testtömeg és a testmagasság méterben mért négyzetének a hányadosa, amelyet gyakran alkalmaznak a túlsúly vagy soványság a meghatározásához. A következőkben bemutatjuk, hogy mit tehetnek a normál súlyú elhízott emberek annak érdekében, hogy a zsírtöbbletüket zsírmentes testtömeggel helyettesítsék

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
71 724
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 323 944
Közösség

Szótár

Callanetics

  A callanetics egy állás- és tartásjavító torna, hatékonysága abban rejlik, hogy a... Tovább

Edzéseszközök

  Azok az eszközök és eljárások, amelyek az edzések levezetését segítik. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 210

Átlagos értékelés: 4.7