notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hűsítő desszertek alacsony kalóriatartalommal

hirdetes

5 nyári desszert, amely kevesebb, mint 100 kalóriát tartalmaz

SFV

Ha figyelsz a táplálék- és kalóriabeviteledre, akkor talán azt gondolod, nincs olyan, hogy miután egy teljes menüt elfogyasztottál, még desszertet is bátran ehetsz, hiszen marad számára hely. Azonban a desszert nem feltétlenül mindig kell, hogy egy magas kalóriatartalmú cukorbomba legyen. Például a mostani cikkünkben szereplő desszertek mind 100 kalória alatt mozognak és kevesebb, mint 8 gramm cukrot tartalmaznak adagonként – tehát nem is túlzottan édesek. Édeskésségüket a természetben gyümölcsökben természetesen előforduló és finomítatlan cukrok adják, mint például a valódi juharszirup. Olyan hozzávalókból állnak, amelyek antioxidánsokban és vitaminokban gazdagok, így elősegítve a krónikus betegségek kialakulásának megakadályozását.

Alacsony kalóriatartalmú nyári desszeretek

Alacsony kalóriatartalmú nyári desszertek: Pina-colada jégkrém csokis-kókuszos bevonattal


Hozzávalók:


400ml kókusztej
1 csésze (170g) ananász
1 teáskanál vanília aroma
fél csésze (85g) étcsokoládé – feldarabolva
másfél teáskanál kókuszolaj
negyed csésze (15g) enyhén pirított, natúr kókuszdarabok


Elkészítés:


Első lépésként mixerben keverd össze a kókusztejet, az ananászt és a vaníliaaromát, míg egy sima pépet nem kapsz! Majd öntsd a masszát jégkrémformába, hatfelé elosztva! Tedd a fagyasztóba, és hagyd pihenni legalább nyolc órát!
Egy kis mikrózható tálban keverd össze a csokit és a kókuszolajat! Tedd a keveréket a mikróba félperces időintervallumokra! Minden fél perc után keverd meg a keveréket egészen addig, míg a csoki teljesen el nem olvad! Körülbelül 2 percet vesz majd igénybe ez a folyamat.
Teríts le egy tányért zsírpapírral és tedd félre! Vegyél elő egyet a már fagyos jégkrémekből, és kanalazz a felső egynegyedére a csokis keverékből, majd azonnal szórd meg egy evőkanál kókuszpehellyel! Tedd a jégkrémed a már előkészített tányérra, majd helyezd azt vissza a fagyasztóba! Ismételd meg ezt a folyamatot a fennmaradt jégkrémekkel is! 

hirdetes
A finomságokat tálalhatod azonnal, vagy becsomagolhatod műanyagba, és legfeljebb egy hónapg tárolhatod fagyasztóban!


A recept 6 adag/darab elkészítéséhez elegendő!
Tápanyagtartalom adagonként: 93 kalória – 4 gramm zsír, 9 gramm szénhidrát, 1 gramm rost, 3 gramm protein

Alacsony kalóriatartalmú nyári desszertek: Banános zabkeksz 3 hozzávalóból 


Hozzávalók:


másfél csésze (150g) zabpehely
3 közepes méretű, félig érett banán (kb. 385g meghámozva)
3 evőkanál csökkentett cukortartalmú aszalt vörösáfonya


hirdetes
Elkészítés:


Első lépésként melegítsd elő a sütőt 180 fokra! Bélelj ki két tepsit sütőpapírral! Tegyél  egy csésze (100g) zabpelyhet az ételaprítóba és őröld lisztté!
Hámozd meg a banánokat, és egy nagy tálban villával törd őket össze! Add hozzá a megőrölt zabpelyhet és a vörösáfonyát! Keverd össze egy fakanállal és hagyd 5 percet pihenni!
Kis adagokban kanalazd a tésztát a sütőpapírral bélelt tepsibe úgy, hogy 20 kisebb kupacot kapj! Az ujjaddal kicsit megnyomkodhatod a kupacok tetejét, hogy „kekszesebb” alakot kapjanak. Tedd be a sütőbe, és kb. 20 perc alatt süsd készre! Ha ropogósabb kekszet szeretnél, akkor kicsit tovább is sütheted. Légmentesen zárt edényben öt napig tárolhatod szobahőmérsékleten.


Egy adagnak 2 keksz felel meg, a recept 10 adag elkészítéséhez elegendő.
Tápanyagtartalom adagonként: 87 kalória – 1 gramm zsír, 17 gramm szénhidrát, 2 gramm rost, 2 gramm protein
 

Ha szeretnél mégtöbb kalóriaszegény desszert receptet, lapozz!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában


Szótár

Lipidológus

A zsíranyagcsere-betegségekben járatos belgyógyász szakorvos. Tovább

P-vitamin

Flavonoidok. Egyes vérzékenységgel járó, a skorbuthoz hasonló betegségek tiszta C-vitaminnal... Tovább

Tovább a lexikonra
diéta édesség egészséges táplálkozás kalóriabevitel nyár recept táplálkozás