notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ételek, amelyek elősegítik a hajnövekedést

hirdetes

Az 5 legjobb étel a hajnövekedéshez

SzSz

Az étrend fontos szerepet játszik a bőr és a haj egészséges állapotának fenntartásában. Az, hogy mit eszel, nem csak a súlyodra gyakorol hatást, de a hajunk növekedésére és egészségére egyaránt hatással van. Vannak élelmiszerek, amelyek elősegítik a hajnövekedést. Mutatjuk, melyek ezek!

Hajnövekedés

A haj a gyökerekből nő, így az egészséges hajnövekedés kulcsa a fejbőr és a hajhagymák egészségének javítása.

Hogyan befolyásolja az étrend a haj növekedését?


Bizonyos tápanyagok támogathatják és javíthatják a haj növekedésének gyorsaságát. A haj folyamatosan növekszik és cserélődik, és a tüszők folyamatosan új szőrszálakat hoznak létre a szervezetben lévő tápanyagokból. Hogy mit eszel nagyban befolyásolja a haj növekedését és minőségét. Bizonyos fehérjék, zsírok, vitaminok és ásványi anyagok különösen fontosak az erős és egészséges hajhoz. 

A változatos, tápanyagban gazdag táplálkozás is fokozhatja a köröm és a bőr egészségét. A változás azoknál lesz a legjelentősebb, akiknél korábban vitamin- vagy tápanyaghiány állt fent. Ennek ellenére, hogy pozitív eredményeket láthassunk az eltarthat egy ideig. 

1. Tojás


A tojás a biotin jó forrása, amely egy olyan ásványi anyag, ami segítheti a haj növekedését. A biotin-hiány két tünete a hajhullás és a testszőr elvesztése. A törékeny körmök, a bőrfertőzések és a pattanásos arc is utalhat biotinhiányra. 

hirdetes
A hajnövekedést elősegítő táplálékkiegészítők többsége biotint tartalmaz. Bár kevés tudományos bizonyíték van arra, hogy a biotin javítja a haj, a bőr vagy a köröm egészségét, azonban mégis többen tapasztaltak pozitív eredményeket. 

Példák más biotint tartalmazó élelmiszerekre:

  • hús, beleértve a halat is
  • dió
  • magok
  • néhány zöldség, például édesburgonya, spenót és brokkoli

A tojás egyéb olyan vegyületeket is tartalmaz, amelyek fokozhatják a hajnövekedést, beleértve az L-lizint, a D-vitamint és bizonyos ásványi anyagokat. 

2. Brazília dió


A brazil dió kiváló szelénforrás, amely egy olyan ásványi anyag, ami szintén segítheti a haj növekedését.
Egy kutatásban megállapították, hogy a szelén részt vesz a haj létrehozásában. Ez azt jelenti, hogy az újonnan képződő hajhagymák szelént vesznek fel a vérből a nyomelemek fogadása után. Azonban a túl sok szelén törékeny hajat és hajhullást okozhat, valamint hányingert, bőrkiütéseket és idegrendszeri problémákat. 

hirdetes

A felnőtteknél a szelén ajánlott felső határértéke 400 mikrogramm (mcg). Brazília dió nagyon gazdag a szelénben - az egyik brazil dió 68–91 mcg-ot kínál, így napi négy brazil dió fogyasztása ajánlott maximum. A szelén koncentrációja a növényi eredetű élelmiszerekben a földrajzi elhelyezkedés és a talajtartalom függvényében változik.

Egyéb szelént tartalmazó élelmiszerek:

  • hús, köztük a máj és a hal
  • tojás
  • tej és más tejtermékek
  • kenyér és gabonafélék
     
hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes


Szótár

BMI

Az, hogy valaki túlsúlyos vagy elhízott, a BMI (body mass index vagy testtömeg-index)... Tovább

Atkins diéta

Sokan az Atkins módszernek köszönhetik ideális testalkatuk visszanyerését. Az Atkins könyv... Tovább

Tovább a lexikonra