notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Gyakran puffadsz? Itt van 13 tipp, amely segíthet a puffadás kezelésében

13 módja a puffadás csökkentésének

SzSz
hirdetes

Manapság egyre több ember küzd emésztési zavarokkal és gyakran tapasztalnak puffadást. A jó hír az, hogy a puffadást többféleképpen is kezelhetjük. Rövid távú és hosszú távú megoldások egyaránt léteznek. Lássuk, melyek ezek. 

puffadás ellen

Hasi puffadás akkor jelentkezik, amikor a has kemény és feszes. Gyakran előfordul, hogy a gáz a gasztrointesztinális (GI) traktusban valahol felhalmozódik. A puffadás miatt a has a szokásosnál nagyobbnak néz ki, és gyakran hasfájdalommal jár együtt. A folyadék visszatartás a testben szintén puffadáshoz vezethet.

 

Gyors tippek a puffadás megszüntetéséhez


A puffadás általában akkor fordul elő, amikor a felesleges gáz felhalmozódik a gyomorban vagy a belekben. Amikor a puffadás közvetlenül étkezés után következik be, egy kis idő után általában magától megszűnik, de meg is gyorsíthatjuk ezt a folyamatot.

 

A puffadás elleni küzdelem legjobb módja a tünetet kiváltó ok megtalálása.

A puffadás gyakori kiváltói:

  • Emésztési problémák: A székrekedés, az élelmiszer-allergia és az intolerancia gyakran jár puffadással. Ha a széklet a vastagbélben felhalmozódik, az puffadást és kellemetlen érzést okozhat. A felesleges gáz a széklet mögött felhalmozódhat, ami rosszabbá teszi a puffadást.
  • Rossz élelmiszerek: A szénsavas italok, a túl sok só vagy cukor fogyasztása, illetve a kevés rostbevitel egyaránt okozhat puffadást. 
  • Hormonális változások: A hormonális változások és a vízvisszatartás miatt sokan a menstruációs periódus előtt és alatt tapasztalnak puffadást. 
  • hirdetes

 

 

Sok otthoni praktika segíthet a puffadás fájdalmának és kellemetlenségének kezelésében. A következő gyors tippek segíthetnek, hogy gyorsan megszabadulj a puffadt hasról:

1. Menj sétálni


A fizikai aktivitás a bélrendszer mozgását elősegíti, ami segíthet a felesleges gáz és széklet felszabadításában. A bél mozgása különösen fontos, ha valakinél székrekedést jelentkezik. Egy rövid séta gyorsan segíthet a panaszok csökkentésében. 

 

 

2. Próbálj ki bizonyos jóga pózokat


Bizonyos jóga pózok az izmokat a hasüregben úgy helyezhetik el, hogy azok segítenek megszabadulni a felesleges gázoktól és ezáltal enyhülnek a puffadásos panaszok. 
3. Használj borsmenta kapszulát vagy teát


A borsmentaolaj kapszulák és tea készítmények szintén hasznosak lehetnek az emésztési zavarok enyhítésében. A gyártók általában az irritábilis bél szindróma (IBS) tünetei kezelésére használják fel őket, de az IBS nélkül is használhatjuk a puffadás enyhítésére.

A borsmenta a bél izmait lazítja, ami lehetővé teszi a gáz és a széklet hatékonyabb mozgását. A borsmenta adagolását kövessük mindig a csomagoláson előírt utasítás szerint, hiszen nagy mennyiségben gyomorégést okozhat. Borsmentát drogériákban és gyógyszertárakban is kaphatunk. 

 

hirdetes

 

 
4. Próbáld meg a hasi masszázst


A has masszírozása segíthet a belek mozgásában. Különösen hasznos a vastagbél útját követő masszázs. 
A puffadás enyhítése érdekében a következőképpen masszírozd a hasfalad: 
Helyezd el a kezed a jobb csípőd felett. Körkörös mozdulatokkal kezd el dörzsölni a területet úgy, hogy kisebb nyomást alkalmazol. Haladj felfelé, majd a bal oldalra áttérve haladj a csípőd felé, ugyanezzel a körkörös mozdulattal. Ismételd meg addig, amíg szükséges. Ha fájdalmat tapasztalsz, azonnal hagyd abba. 

 

 

5. Használj illóolajokat


Egy 2016-os vizsgálatban az édeskömény és a kurkumin illóolaj kombinációját tartalmazó kiegészítők hatékonyságát vizsgálták olyan embereken, akik enyhe-közepes IBS-ben szenvedtek. 30 nap elteltével a vizsgálatban résztvevők az IBS tüneteik javulását tapasztalták, beleértve a puffadást és a hasi fájdalmat.

 

 

6. Vegyél egy meleg fürdőt


A fürdővíz hője megkönnyíti a hasfájást. A relaxáció csökkentheti a stresszszintet, ami lehetővé teszi a GI-traktus hatékonyabb működését és segít a puffadás csökkentésében.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb népek titka

2019-11-16

A legegészségesebb népek titka

Sok példa van rá a történelemben és a jelenben, hogy olyan primitív népek, amelyek egyszerű növényi étrendet követtek, nagy életerőnek és hosszú életnek örvendtek és örvendenek. Vajon vannak tudományos bizonyítéka a húsmentes étrend előnyeinek

A terhesség hatása a gerincoszlopra

2019-11-15

A terhesség hatása a gerincoszlopra

A gerincoszlop 33 csontból áll: 24 különálló csigolyából, öt csigolya pedig keresztcsonttá és másik négy csigolya farkcsonttá olvadt össze. A hátgerinc nagyon erős, ugyanakkor, mivel kisebb részekből tevődik össze, nagyon rugalmas is, és változatos mozdulatokat tesz lehetővé. A csigolyákat a köztük elhelyezkedő rostos porckorongok választják el

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
99 803
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 184 718
Közösség

Szótár

Koleszterin

  A szervezet ezt a zsírnemű anyagot részben a táplálékból nyeri, részben pedig... Tovább

Nadragulya

(Atropa Belladonna)   Jelentése   A belladonna azt jelenti, hogy szép hölgy. Ezt a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 118

Átlagos értékelés: 5.0