Gyakran puffadsz? Itt van 13 tipp, amely segíthet a puffadás kezelésében

13 módja a puffadás csökkentésének

SzSz
hirdetes

Manapság egyre több ember küzd emésztési zavarokkal és gyakran tapasztalnak puffadást. A jó hír az, hogy a puffadást többféleképpen is kezelhetjük. Rövid távú és hosszú távú megoldások egyaránt léteznek. Lássuk, melyek ezek. 

puffadás ellen

Hasi puffadás akkor jelentkezik, amikor a has kemény és feszes. Gyakran előfordul, hogy a gáz a gasztrointesztinális (GI) traktusban valahol felhalmozódik. A puffadás miatt a has a szokásosnál nagyobbnak néz ki, és gyakran hasfájdalommal jár együtt. A folyadék visszatartás a testben szintén puffadáshoz vezethet.

 

Gyors tippek a puffadás megszüntetéséhez


A puffadás általában akkor fordul elő, amikor a felesleges gáz felhalmozódik a gyomorban vagy a belekben. Amikor a puffadás közvetlenül étkezés után következik be, egy kis idő után általában magától megszűnik, de meg is gyorsíthatjuk ezt a folyamatot.

 

A puffadás elleni küzdelem legjobb módja a tünetet kiváltó ok megtalálása.

A puffadás gyakori kiváltói:

  • Emésztési problémák: A székrekedés, az élelmiszer-allergia és az intolerancia gyakran jár puffadással. Ha a széklet a vastagbélben felhalmozódik, az puffadást és kellemetlen érzést okozhat. A felesleges gáz a széklet mögött felhalmozódhat, ami rosszabbá teszi a puffadást.
  • Rossz élelmiszerek: A szénsavas italok, a túl sok só vagy cukor fogyasztása, illetve a kevés rostbevitel egyaránt okozhat puffadást. 
  • Hormonális változások: A hormonális változások és a vízvisszatartás miatt sokan a menstruációs periódus előtt és alatt tapasztalnak puffadást. 
  • hirdetes

 

 

Sok otthoni praktika segíthet a puffadás fájdalmának és kellemetlenségének kezelésében. A következő gyors tippek segíthetnek, hogy gyorsan megszabadulj a puffadt hasról:

1. Menj sétálni


A fizikai aktivitás a bélrendszer mozgását elősegíti, ami segíthet a felesleges gáz és széklet felszabadításában. A bél mozgása különösen fontos, ha valakinél székrekedést jelentkezik. Egy rövid séta gyorsan segíthet a panaszok csökkentésében. 

 

 

2. Próbálj ki bizonyos jóga pózokat


Bizonyos jóga pózok az izmokat a hasüregben úgy helyezhetik el, hogy azok segítenek megszabadulni a felesleges gázoktól és ezáltal enyhülnek a puffadásos panaszok. 
3. Használj borsmenta kapszulát vagy teát


A borsmentaolaj kapszulák és tea készítmények szintén hasznosak lehetnek az emésztési zavarok enyhítésében. A gyártók általában az irritábilis bél szindróma (IBS) tünetei kezelésére használják fel őket, de az IBS nélkül is használhatjuk a puffadás enyhítésére.

A borsmenta a bél izmait lazítja, ami lehetővé teszi a gáz és a széklet hatékonyabb mozgását. A borsmenta adagolását kövessük mindig a csomagoláson előírt utasítás szerint, hiszen nagy mennyiségben gyomorégést okozhat. Borsmentát drogériákban és gyógyszertárakban is kaphatunk. 

 

 

 
4. Próbáld meg a hasi masszázst


A has masszírozása segíthet a belek mozgásában. Különösen hasznos a vastagbél útját követő masszázs. 
A puffadás enyhítése érdekében a következőképpen masszírozd a hasfalad: 
Helyezd el a kezed a jobb csípőd felett. Körkörös mozdulatokkal kezd el dörzsölni a területet úgy, hogy kisebb nyomást alkalmazol. Haladj felfelé, majd a bal oldalra áttérve haladj a csípőd felé, ugyanezzel a körkörös mozdulattal. Ismételd meg addig, amíg szükséges. Ha fájdalmat tapasztalsz, azonnal hagyd abba. 

 

 

5. Használj illóolajokat


Egy 2016-os vizsgálatban az édeskömény és a kurkumin illóolaj kombinációját tartalmazó kiegészítők hatékonyságát vizsgálták olyan embereken, akik enyhe-közepes IBS-ben szenvedtek. 30 nap elteltével a vizsgálatban résztvevők az IBS tüneteik javulását tapasztalták, beleértve a puffadást és a hasi fájdalmat.

 

 

6. Vegyél egy meleg fürdőt


A fürdővíz hője megkönnyíti a hasfájást. A relaxáció csökkentheti a stresszszintet, ami lehetővé teszi a GI-traktus hatékonyabb működését és segít a puffadás csökkentésében.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

2019-05-21

A tudomány szerint a növények egészségesebbé és boldogabbá tesznek bennünket

A legtöbben gyilkosok vagyunk. Na persze ezt nem a szót hétköznapi értelmében kell venni, de sokan biztosan számos növény haláláért felelnek – többért, mint amennyire vissza tudnának emlékezni.

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

2019-05-21

Étkezés edzés előtt? Ezeket az ételeket válaszd!

Mit egyél edzés előtt? Mit ne egyél edzés előtt? Hogyan hozd ki magadból a maximumot? Íme néhány szuper hatékony tipp az edzés előtti étkezéshez.

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

2019-05-20

Ha ezeket a tüneteket tapasztalod, te is D-vitamin hiányban szenvedsz

A D-vitamin az egyik legfontosabb vitamin szervezetünk számára, testünk azonnal jelez, ha nem található meg a kellő mennyiség. Mik a D-vitamin hiány tünetei? Mit tehetsz ellene?

Immunrendszerünk és a stressz

2019-05-15

Immunrendszerünk és a stressz

A stressz egy fizikai, vagy érzelmi traumára adott reakció, amely kihatással van az idegsejtek működésére, a DNS-re, illetve az immunrendszerre.

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

2019-05-14

Gluténérzékenység és az IBS! Mi a különbség?

Mi a különbség a gluténérzékenység és az IBS között? Néha még a szakembereknek is nehéz megállapítani Nagyon hasonlóak a tünetek, és ugyanúgy élik meg a betegek. Hasmenés és gyomorfájás, puffadás, hányinger és hányás, egyéb emésztőszervi problémák.

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

2019-05-16

Fogyás pihentető alvással? Lehetséges!

Akár hiszed, akár nem, fogyási tempód és alvási szokásaid nagy mértékben összefüggnek. Hiába ügyelsz a táplálkozásodra és sportolsz rendszeresen, ha nem hagyod pihenni a tested, nem fogyhatsz hatékonyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
134 305
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 053 394
Közösség

Szótár

Nulldiéta

A nulldiéta egy olyan diéta, melynek során a teljes táplálékmegvonás mellett csak a... Tovább

B1-vitamin

B1-vitamin Tiamin: vízben jól oldódó, hőre érzékeny vegyület. Jelentős szerepe van a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 118

Átlagos értékelés: 5.0