notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 hatékony tisztítómódszer puffadásra és hasi görcsök ellen!

Akik gyakran szenvednek hasi puffadástól, és folyamatos bélrendszeri problémáik vannak, azoknak itt van, 10 hatékony tisztítómódszer puffadásra és hasi görcsök ellen!

vitalzone.hu
hirdetes

1. Diéta, méregtelenítő kúra


Nem ártan ilyenkor átmenetileg alkalmazni, és szép lassan, fokozatosan visszatérni az étkezésre. Eközben tesztelhetjük, hogy mikor mitől puffadunk fel. Ne tévesszen meg bennünket, hogy lesznek olyan élelmiszerek, amelyek csak bizonyos kombinációban és bizonyos formában elkészítve váltanak ki panaszt.

 10 hatékony tisztítómódszer puffadásra és hasi görcsök ellen!

2. Kolon-hidroterápia


Mindenképp hatásos béltisztító módszer – előtte azonban feltétlenül kell orvosi vizsgálat!–, ám hosszabb ideje fennálló panaszok esetén bizonyosan legalább 10-12 kezelésre van szükség a kellő hatás érdekében. A kúra segíti eltávolítani a bélfalon évek óta lerakódott székletmaradványokat, kitakarítja az elfajzott baktériumokat, gombákat, serkenti a bélizmok működését és a hasi vér- és nyirokkeringést. Ennek köszönhetően mérsékli az esetleges gyulladást, támogatja a nyálkahártya és a normál flóra regenerálódását.


3. Savanyúkáposzta-lé és friss tejsavó


Ha lehet, igyunk meg reggel éhgyomorra 1-2 deci hígított sótlan savanyúkáposzta-lét vagy 2-3 deci friss tejsavót (esetleg készítsünk édes savóporból italt). Mindkettő támogatja a baktériumflórát, és fokozza a bélperisztaltikát.

hirdetes


4. Müzli, lenmag


Együnk müzlit reggelire, napközben pedig tegyünk 2 teáskanál egész lenmagot 2 deci folyadékba, és azonnal igyuk meg. Hasonlóan jól hat még a mustármag és a pszilliummag is.


5. Teakeverék


A puffadást édesgyökér, édeskömény, gyermekláncfű, angelika, borsmenta teakeverékkel is mérsékelhetjük, 4–6 héten át igyunk meg naponta több csészényit belőle.


6. Kombucha-gomba


Jó hatású lehet. Ha érzékenyebb a gyomrunk, az édes-savanyú ital helyett a koncentrátumot tartalmazó kapszulát használjuk.

 

7. Akupunktúra, akupresszúra


Ha mindezek nem segítenek, forduljunk akupresszőrhöz, akupunktőrhöz, vagy végeztessünk Mayr-féle hasi kezelést.


hirdetes
8. Bélgomba-vizsgálat


Érdemes esetleg még leteszteltetni azt is, hogy nincs-e bélgombásodásunk (candida-szerológia vérből, székletleoltás legalább 3 egymást követő napon), mert ez is okozhat hasonló panaszt.


9. Életmódváltás


Feltétlenül változtassunk étkezési szokásainkon, próbáljuk ki a reformkonyha szerinti ételkészítést.


10. Folyadékfogyasztás


Ne felejtsünk el sok folyadékot fogyasztani, mert ha nem iszunk eleget, az emésztésünk is sokkal rosszabb lesz. Ha valamihez nem vagyunk hozzászokva, az emésztési zavarokhoz vezethet. E mellett rejtett ételintoleranciák vagy akár -allergiák is felszínre kerülhetnek. Ezek a folyamatok a bélrendszer teljes egészére kihatnak. A gyomor szintjén a reflux okozhat panaszt, melynek súlyossága függ az édességek, alkohol és zsíros ételek fogyasztásától.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

2019-06-17

A legegészségesebb salátanövény a spenót!

A spenót vagy paraj (Spinacia oleracea) a disznóparéjfélék (Amaranthaceae) (korábban: libatopfélék) családjába tartozó, világszerte elterjedt kultúrnövény. Közép- és Délnyugat-Ázsiában őshonos. Ismert nevei még: spinót, spenát, spinát, spinác, barátparéj.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

2019-06-17

Soványan kövéren! Zsigeri izmok elzsírosodása.

A belső szervek között lerakódó zsírt nevezzük zsigeri vagy más néven viszcerális zsírnak. Mivel a belső szervek közelében található ezért felszaporodása különösen megnöveli bizonyos betegségek kockázatát.

A zeller jótékony hatása

2019-06-17

A zeller jótékony hatása

A szárzellernek többféle neve is van, mint pl.: angol zeller, rúdzeller vagy halványító zeller. A szárzellernek nagyon zsengék és ropogósak a szárai.

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

2019-06-17

Az aminosavak és fehérjék szerepe a táplálkozásban

A szakértők által meghatározott ajánlás szerint a napi fehérjebevitel a 18 év feletti nőknél minimum 46 gramm, míg a 18 év feletti férfiaknál minimum 56 gramm (sportolóknál ez az érték háromszor-négyszer nagyobb is lehet).

Ghrelin – éhes vagy?

2019-06-13

Ghrelin – éhes vagy?

A ghrelin főleg az emésztőszervek által termelt peptidhormon, amelynek fő funkciója az éhségérzet kiváltása és az energia zsírszövetben és glikogénként való raktározása.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
247 332
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 371 719
Közösség

Szótár

B-sejtek

A B-sejtek a nyirokrendszerünkben található limfociták egyik típusa. Főszerepet játszik a... Tovább

Edzéseszközök

  Azok az eszközök és eljárások, amelyek az edzések levezetését segítik. A... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 88

Átlagos értékelés: 5.0

diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra lelki egészség méregtelenítés