notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

10 érv az edzés utáni nyújtás mellett - Ezért nem szabad kihagyni soha

10 érv az edzés utáni nyújtás mellett

FO
hirdetes

Befejezted a fárasztó edzésedet, és máris azon jár az eszed, hogy mennyi mindent kell még csinálni otthon? Ezért aztán rohansz haza, hogy időben a teendőid végére érj. Ha te is gyakran vagy így ezzel, akkor valószínűleg hajlamos vagy arra, hogy elhagyd a lazítást. Igazából nem vagy egyedül a helyzettel, a legtöbben ugyanis nem fordítanak kellő figyelmet a nyújtásra. Mi viszont most 10 okot is adunk, miért ne hagyd ki soha többé!

10 érv az edzés utáni nyújtás mellett, amiért sose hagyd el!

Reggel korán felkelsz, megmosakszol, esetleg bekapsz egy falat reggelit, vagy útnak indítod a családot. Aztán munka egész nap, délután rohanás a gyerekekért, vagy haza, majd irány az edzőterem. Letudod a napi edzésprogramot, beugrasz a zuhany alá, majd bekapsz valami snacket, hogy pótold az energiát. Rohanás, rohanás, rohanás. Talán emiatt a felgyorsult életvitel miatt feledkezünk meg arról, hogy mennyire fontos az edzés végén a levezetés, a nyújtás. Annyira benne vagyunk a mókuskerékben, hogy elfelejtünk még egy ennyire fontos teendőt is. Pedig a fájdalom csökkentésében, a regenerálódásban, és az endorfin szint megemelésében is fontos szerepe van a nyújtásnak.

 

A legfőbb probléma, hogyan sokan a bemelegítésre és a nyújtásra is úgy tekintenek, mintha az agától az edzéstől egy különálló feladat lenne. Valami plusz, amit nem el kell, hanem el lehet végezni. Pedig ez nem így van! A nyújtás a gyakorlatsor szerves részét kell képezze. Nem egy plusz teendő, amihez ha van kedvem, megcsinálom, de ha nincs, az sem baj. Sajnos ez nem egy figyelmen kívül hagyható dolog, hiszen a sportsérülések jelentős százaléka származhat abból, hogy kimaradt ez a jelentős lépés. Fiatalként ez még nem feltétlen tűnik fel. Én sem foglalkoztam sokat vele, ugyan mi bajom származhatna abból, ha futás, fallabda, vagy fitnesz után nem nyújtok le? Ahogy teltek az évek, úgy elkezdtem érezni: egyre gyakrabban fájtak az izmaim, izületeim, csökkent a rugalmasságom, mivel figyelmen kívül hagytam ezt a lényeges elemet. Úgyhogy lássuk azt a 10 érvet, hogy te ne ess többé ebbe a hibába!

hirdetes

 

1.    Merevség és fájdalom

 

Az intenzív edzés közben az izmok számos összehúzódáson mennek keresztül, amelynek köszönhetően azok rövidülnek, és megváltozott alakban maradnak. Ezeknek köszönhetően érezzük a merevséget és a fájdalmat, ha nem próbáljuk meg lelazítani és lenyújtani az izmokat, mert így nem tudunk segíteni abban, hogy visszanyerjék eredeti formájukat és állapotukat. Szóval jöhet a napokig tartó szenvedés és fájdalom.

hirdetes

 

2.    A tejsav visszaszorítása

 

Mozgás közben a szervezet tejsavat termel. Ez az az anyag, amitől izomzatunkat fáradtnak érezzük, és aminek  a fájdalmas izomlázat is köszönhetjük. Ha nem nyújtjuk le magunkat, ez a tejsav ott marad, és napokba is telhet mire kiürül a szervezetből és megszűnik az izomláz. A nyújtás tehát segít a tejsav eltávolításában.

Lapozz tovább a többi fontos indokért!

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
75 801
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 160 716
Közösség

Szótár

Viscerális zsír

A hason belül lévô zsírszövet-mennyiség. Tovább

Körte típusú elhízás

A körte típusú elhízás során az alma típusú elhízással szemben nem a hasra, hanem a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 176

Átlagos értékelés: 4.8