notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Égesd zsírt erősító edzéssel

Erősítő edzés, mint zsírégető

Kiss Sándor - Sasa
hirdetes

Többször írtátok már levélben azt az elképzelést, hogy előbb le kell fogyni és csak utána erősíteni, mert az úgy sokkal hatásosabb. Ez már csak azért is érdekes számomra, mert, hogy szeretnél lefogyni? Koplalással, diétával…? Ez nagyon lassan fog összejönni és jó eséllyel 28-30 nappal a kezdés után, már alkalmazkodik hozzá a szervezeted, így nem vált majd ki hatást. 

Zsírégetés erősítő edzéssel

Ellenben az erősítő edzés egy nagyon jó zsírégető!

Oké, de itt jön a kérdés, hogy miért és hogyan lesz ez zsírégető? De, hogy ne legyen megtévesztő a szó és tiszta legyen a folyamat is, mondjuk inkább azt, hogy a test zsírból nyeri az energiát.


Igyekszem facsavar egyszerűséggel elmagyarázni, hogy az is megértse, aki nem biológiából és anatómiából doktorált, így előre is elnézést kérek azoktól, akik ezt tanulták és hiányolják a szakszavakat.


Van az izom, tök mindegy, hogy melyik. Az izom sok izomrostkötegből épül fel. (fogsz egy spárgát, az az izomrostköteg, ebből még fogsz 10-et, összetekered és ez lesz az izom, kb így lehet szemléltetni)


Az egy darab spárgának is vannak apró szálai, ezek lesznek az izomrostok. Ebből épül fel a rostköteg.


Az izomrostok izomsejtek és ezeknek a sejteknek van egy speckó összetevőjük, amit úgy hívnak, hogy kontraktilis filament. Nevezzük ezen túl: a furcsa nevű anyagnak.


Amikor erősítő edzést végzel, akkor két fontos dolog fog történni az izomsejtekben. “A furcsa nevű anyag” száma megnő, egyre több lesz. És megnő a köztük lévő sejttérfogat is. Ez a két dolog, együttesen eredményezi azt a hatást, hogy az izmaidat nagyobbnak fogod látni. Népnyelven erősödsz, dagadnak az izmaid, ki leszel gyúrva, mint a hegyi hangya! De miért kell a fehérje, meg a rendes kaja? A következő oldalon elmondom ezt is.

hirdetes

 

Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Zsírégetés erősítő edzéssel

 

A helyzet az, hogy amikor edzel és ezek a változások bekövetkeznek akkor “a furcsa nevű anyag” szerkezete károsodik. Ez a szerkezet nagyrészt fehérjéből áll. A tested érzékeli a terhelést és a károsodást és reagál rá. Megpróbálja felkészíteni, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő. Ahogy te is az első pofon után, felteszed a kezed, hogy a következő ne okozzon akkora sérülést.


A sérült fehérjeszerkezet megjavításához fehérjére és energiára van szüksége a szervezetnek. A fehérjeszerkezet megerősítésére is energiát használ a szervezet.
 

Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

Zsírégetés erősítő edzéssel

 

És itt jön a válasz az első kérdésre “hogyan is lesz ez zsírégető?” mármint az erősítés.

hirdetes

 

Úgy, hogy a megfelelő táplálkozás mellett, a szervezet a fehérjeszerkezet megerősítéséhez szükséges energiát a testeden raktározott zsírból fogja nyerni.

 

A megfelelő táplálkozás ebben az esetben a megfelelő mennyiségű fehérjén van. Ha nincs elég, a test nem tudja helyrehozni a sérülést és idővel akármennyire is terhelsz egy izmot, az nem fog fejlődni, sőt egyre inkább “leégnek” a testedről.

 

A test nagyon logikus, reagál a terhelésre, ha kell a raktározott energiához is hozzányúl, de ehhez mindennek stimmelni kell.

 

Személyre szabott edzés, terhelés és táplálkozás. Ennek hiányában is lehet sikert elérni, de ez leginkább csak a véletlennek tudható be és csak időleges sikerekről van szó.

 

Az erősítő edzés a legjobb alternatíva. De te döntesz.

A te tested, a te döntésed!

 

Szerző:
Kiss Sándor, Sasa

facebook.com/sasafitness

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Tesztoszteron – nőknek is?

2019-06-17

Tesztoszteron – nőknek is?

A férfiak sokkal többet termelnek és sokat is használnak, azonban a nők is nagyon érzékenyek a tesztoszteronra. Ha alacsony a tesztoszteron szinted, gyengülnek a csontjaid, csökken az izomzatod feszessége, és csökken a szexuális vágy is benned.

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

2019-06-13

Miért veszélyes az alacsony testzsír százalék?

Az egészséges testzsírszázalékod – amennyiben egészséges nő vagy, sosem kellene, hogy 10% alá csökkenjen. A férfiak képesek a testzsírszázalékukat egészen 4%-ig csökkenteni az egészségük veszélyeztetése nélkül, de ez a lányok esetében nem így van.

Tényleg működnek a zsírégetők?

2019-05-23

Tényleg működnek a zsírégetők?

Manapság már számos „csodabogyót” és módszert találhatunk az interneten, amelyek gyors fogyást ígérnek. Nos, ezekben sajnos nem szabad hinni, hiszen amilyen gyorsan esetleg képesek segíteni rajtunk (no persze igen drágán), olyan gyorsan vissza is szaladnak ránk a kilók.

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

2019-05-23

Hogyan javíthatod egyensúlyodat - és miért olyan fontos?

Az edzések során általában célként kevesen tűzik ki maguk elé az egyensúly javítását. Azonban igen fontos ez is, hiszen a jobb egyensúly az élet minden területén pozitív előnyökkel jár. Lássuk, miért is olyan fontos a megfelelő egyensúly fejlesztése.

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

2019-05-03

7 Alapvető edzőtermi szabály, amelyeket tudnod kell

Az edzőteremben is vannak kimondatlan alapvető szabályok, amelyeket érdemes betartani. Ezek az edzőtermi etikett szabályok sokaknak alapvetők, mégis érdemes róluk beszélni, hiszen kezdőként jó, ha tisztában vagy velük. Lássuk, mire kell odafigyelned, ha lemész a konditerembe.

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

2019-04-17

Csak 15 perced van? Itt a tökéletes edzés az alakformáláshoz!

A rövid, de intenzív edzések is lehetnek ugyanolyan hatékonyak, mint a hosszú edzések. Ha csak 15 perced van, de szeretnél formába jönni, akkor ezt a lépcsős edzéstervet neked találták ki. Mindössze 15 perc alatt mind a lábaidban, mind a farizmokban garantált lesz a másnapi izomláz. Mutatjuk, hogyan.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
56 488
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 141 403
Közösség

Szótár

Edzés

Edzés fogalma Az edzés az emberekben való bizalom tudománya a változás érdekében. Az... Tovább

Dietetikus

A dietetikus élelmiszertudománnyal, táplálkozástudománnyal foglalkozó szakember. Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 138

Átlagos értékelés: 4.9

fitness