notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Viszlát, úszógumi! - Szabadulj meg a feleslegtől egészségesen!

Viszlát, úszógumi!

FO
hirdetes

Sajnos nekünk, nőknek, szinte állandó küzdelmet és problémát jelentenek azok a makacs zsírpárnák a csípőnkön, na meg persze a combunkon is. Mi lenne, ha elmondanám neked, hogy van erre megoldás, és nem egy újabb csoda diétára gondolok. A válasz a saját női mivoltunkban és szervezetünkben keresendő. Na, érdekel? Tarts velem, és mondjuk együtt a strandszezonra, hogy „Viszlát, úszógumi!”

Viszlát, úszógumi! - Nincs több zsírpárna

 

Rengeteg féle fogyókúra, diéta, fogyibogyó és mindenféle egyéb étrend kiegészítő található ma a boltokban és az interneten egyaránt. A lehetőségek tárháza végtelen, a fogyni vágyónak pedig a bőség zavarában könnyű elcsavarni a fejét mindenféle hangzatos ígéretekkel, amik a gyors fogyással kecsegtetnek. De tudjuk, hogy sajnos ez nem mindig egyszerű. A zsírpárnák eltüntetése bizony kemény munka, amire sokszor nincs időnk, vagy akaraterőnk, vagy épp kitartásunk. De még ha el is határozzuk magunkat, sokszor nem számolunk azzal, hogy nők vagyunk. A női szervezetnek egészen másféle dolgokra van szüksége, és más arányban, mint egy férfiénak. A diéta, életmódváltás és sport során ezt mindenképp figyelembe kell venni. Miért lenne ez másképp az úszógumival? Itt az ideje, hogy megismerd a saját testedet, és hatékonyan tudj küzdeni a csípő- , és combtájéki zsírpárnákkal.

 

Megkérdeztem egy kedves orvos ismerősömet, hogy miért lehet a nőknél az úszógumi, és a combon lerakodó zsírréteg a leggyakoribb panasz? Az egyre több ülőmunka, és megváltozott életmód mellett megtudtam, hogy valószínűleg a női hormonok is közrejátszanak a dologban. A ludas pedig az ösztrogén és a progeszteron.

hirdetes

 

Hormonális gondok

 

Mindennek az alapja két hormon: az ösztrogén és a progeszteron, amik a petefészekben termelődnek, és rendkívül érzékenyek az egyensúlyi változásokra. Tehát, ha az egyikből több lesz, a másikból pedig kevesebb, az máris rossz, és egy csomó problémához vezethet. A különböző betegségeken túl, az egyik ilyen probléma a nehezen eltávolítható zsírréteg a comb és csípő tájékán. 
 

 

Viszlát, úszógumi! - Nincs több zsírpárna

 

Persze nem közvetlenül az egyensúlyi állapot megborulása eredményezi a zsírlerakódást. A progeszteron hormon a kortizol ellensúlya, az ösztrogén pedig az inzuliné, vagyis nem hagyják, hogy bármelyikből túl sok legyen a szervezetben. Ha viszont nincs elég az egyikből, akkor érthető, hogy ez is felbillen, és itt jön a probléma. Ugyanis akár, ha inzulinból, akár kortizolból, ha túl sok van a szervezetben, akkor viszlát lapos has, hello úszógumi.

 

De van még jobb is: ugyanis a combodon lerakódó nem kívánatos zsírocskák okozója az ösztrogén túltengése. Ha sok az ösztrogén, akkor már tudjuk, hogy kevés a progeszteron, de vajon ez hogyan eredményez vastag combokat? Stresszel! Ugyanis ha stresszelünk és idegeskedünk, akkor megnő a kortizol szint a szervezetünkben, vagyis csökken a progeszteron, felborul az egyensúly, és ez bizony azokat a nehezen eltüntethető kis hájacskákat eredményezi comb tájékon. Ha hajlamos vagy pluszban rá, hogy ide hízz, akkor egyetlen jó tanácsunk van: semmi stressz! Jó, tudom én, hogy ez szinte lehetetlen, de legalább próbáld meg jelentősen mérsékelni, és az aprócska dolgokon nem rágódni többé. Relaxálj otthon rendszeresen, vagy akár próbáld ki a jógát, lehet, hogy meg fogsz lepődni, milyen jó hatással van rád!

hirdetes

 

De szerencsére van még egy jó hírünk: az ösztrogén szintedet természetes módon is növelheted, így ha egy stressz-bajnok vagy, akkor is segíthetsz magadon, méghozzá az étkezéseddel. Arra figyelj oda, hogy az étrended fehérjékkel és egészséges szénhidrátokkal legyen tele a kötelező vitaminokon túl, és felejtsd el végre a zsíros, olajos, gyorskajákat. Néha talán belefér egy kis bűnözés, de minden héten? Ugye, hogy nem.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

2019-11-12

Munkahelyi szokások, melyek beteggé tesznek! Ezekre figyelj oda!

Rengeteg olyan munkahelyi szokásunk van, mely hosszú távon károsan befolyásolja az egészségünket, bár nekünk talán föl sem tűnik a rohanó hétköznapokban. Összegyűjtöttük, hogy mire kell odafigyelned a munkahelyeden

Minden idők legnagyobb egészség titka

2019-11-10

Minden idők legnagyobb egészség titka

A cayenne borsot gyógynövénykutatók és sok természetgyógyász a gyógynövények királya címmel illeti. Hatásai olyan sokrétűek, hogy az ember el sem hiszi, hogy egyetlen gyógynövény ennyi mindenre képes lehet. Persze ez az információt nem verik túlságosan nagy dobra, ezért csak a kitartó igazságkeresőkhöz jut el

Csakraerősítő gyakorlatok

2019-10-25

Csakraerősítő gyakorlatok

A keleti hagyományok szerint minden embernek 7 fő csakrája van, melyek lehetővé teszik a tiszta életerő felszívódását. A következőkben bemutatjuk a legjobb csakraerősítő gyakorlatokat, amiket érdemes kipróbálnod

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

2019-10-17

Mi az a böjt, és miért van szükség rá?

A böjt nem csak valamiről való lemondást jelent, hanem az 5-7 napig tartó tejes étkez elhagyását, sok folyadék fogyasztással. A következőkben bemutatjuk a böjt kialakulását, illetve megismerheted a böjt pozitív hatásait a szervezetre

Önbizalom növelés edzéssel

2019-10-13

Önbizalom növelés edzéssel

Tudtad, hogy naponta 45.000 – 51.000 gondolat cikázik át a fejedben? Ez kb 150 és 300 szó/perc. Akár tudatában vagyunk, akár nem, állandóan beszélgetünk magunkkal.

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és testképzavarok összefüggései.

2019-09-23

A modern civilizáció vadhajtásai: az evés- és testképzavarok. Az evés és...

A pozitív testkép legtöbbünk számára az én-erő és a biztos önértékelés fontos alkotóeleme. Ha a testünk élménye negatív, esetleg egész testünkkel vagy annak egyes jellemzőivel elégedetlenek vagyunk, az negatívan hat önértékelésünkre, életminőségünkre és jó eséllyel kapcsolatainkra is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
53 132
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 138 047
Közösség

Szótár

Alapanyagcsere

Az alapanyagcsere azt a legkisebb energia felhasználást jelenti, ami fenntartja az... Tovább

B3-vitamin

B3-vitamin   Nikotinsav, niacin, PP-(Pellegra Preventív) faktor. A niacin a szöveti... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 174

Átlagos értékelés: 4.9