notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Viszlát fehér liszt! – Élet a péksüteményeken túl

Viszlát fehér liszt! – Élet a péksüteményeken túl

FO
hirdetes

Az egészségünkért sok mindent megteszünk. Rendszeresen járunk sportolni, figyelünk a megfelelő vitamin bevitelre és diétázunk, ha arra van szükség. Sokszor azonban nem egy megfelelően átgondolt életmódváltást követünk, hanem csak úgy tessék-lássék csinálunk dolgokat, így viszont az eredmény sem olyan lesz, mint szeretnénk. Ezért most a probléma gyökeréig ásunk, és megmutatjuk, hogyan száműzheted a fehér lisztet az életedből!

Viszlát fehér liszt! – Élet a péksütemények után

 

Az egészséges étrend rendkívül fontos minden szervezet számára. Nem csak az számít viszont, hogy mikor, milyen gyakorisággal, és mennyit eszünk, hanem az is, hogy mit. Ez pedig nem áll meg ott, hogy kerüljük a gyors kajákat, a cukros ételeket és a túlzott alkoholfogyasztást, hanem egészen mélyre kéne ásni, az alapanyagok szintjére. Nem attól lesz valami egészségtelen, vagy hízlaló, hogy édes, hanem attól, ha sima kristálycukor van benne. Az egészséges alapanyagok használata már nem olyan bonyolult, mint mondjuk 20 évvel ezelőtt. Óriási a kínálat az élelmiszerpiacon az egészséges alapanyagokból, amik a különböző étel intoleranciákra is megoldást nyújtanak.

 

A fehér liszt az életünk nagy részében jelen van/volt, és bátran mondhatjuk, a legtöbb ember minden nap fogyaszt valamilyen terméket, ami ebből készül. Péksütemények, cukrászda, a nagyi isteni finom fánkja… A legfanatikusabbak biztos azt mondanák erre, hogy mind méreg, ne egyél belőle! De lássuk be, ezek az ételek finomak, és ezért szeretjük a fehér lisztet, akkor is, ha ez a népszerű összetevő nem jó a testünk számára. Tehát ha egészséges ételeket szeretnénk enni, akkor az összes ízletes ételtől meg kell válnunk? Dehogy is, szerencsére nem! Léteznek egészséges lisztek is, amik között van érdekesebb is, de egy kis kísérletezéssel saját kezűleg is készíthetünk egészséges és finom süteményeket.
 

 

Viszlát fehér liszt! – Élet a péksütemények után

 

Miért rossz a fehérliszt?

 

A finomított fehér lisztnek nagyon kevés természetes vitaminja és ásványi anyaga van. A teljes kiőrlésű gabonának a jó tulajdonságai javarészt hiányoznak belőle, de ami még rosszabb, hogy egy csomó olyan adalék van benne pluszban, ami meg kifejezetten rosszat tesz a szervezetünknek, mint például a tartósítószerek és a magas fruktóz tartalmú kukorica szirup. A dúsított fehér liszt ráadásul nem tartalmazza az egész gabonaszemek egészséges összetevőit, és a testünk keményítő formájában szívja fel (ami azt jelenti, hogy az energia gyorsan, nem lassan és hatékonyan kerül felhasználásra).

hirdetes

 

Hiába nem édes, a hatása olyan, mintha megennénk egy marék cukrot! Miért is?

 

-    Magas vérnyomás, szívroham, stroke, elhízás, cukorbetegség és magas koleszterinszint kialakulásának kockázata

-    Egyes rákos megbetegedések és gyulladásos megbetegedések, például az ízületi gyulladás kockázata

-    A zsíros májbetegség fokozott kockázata

-    Gyenge immunrendszer

-    Fáradtság, depresszió, szorongás, hipoglikémia és egyéb egészségügyi problémák

 

Helyettesítsük fekete babbal

 

Jó ötlet lehet például, ha kipróbáljuk a fekete babot. Kicsit érdekesen hangzik, beismerem, de közel sem lesz olyan rossz, mint amilyennek tűnik. Sütés közben cseréljük ki a lisztet fekete babra. Előtte a babot mossuk meg, főzzük, majd pépesítsük. Egy az egyben aránylik a liszthez. Ez a csere lecsökkenti a kalóriák egy részét, és plusz fehérjét ad az ételhez.
 

 

Viszlát fehér liszt! – Élet a péksütemények után

 

Egészséges fehérliszt alternatívák

 

-    Teljes kiőrlésű liszt - mindenképpen válasszunk teljes kiőrlésű lisztet, nem pedig búzalisztet.

-    A tönköly lisztnek kevesebb kalóriája van, mint a búzának, és nagyobb a fehérje tartalma. A tönköly liszt használatakor figyeljünk arra, hogy ne keverjük túl, mert nem fog

összeállni.

-    A barna rizsliszt különösen jó, ha más lisztekkel, például hajdinával vagy cirokkal kombináljuk. 

hirdetes

-    A kókuszliszt gluténmentes, rostban gazdag, alacsony szénhidráttartalmú és jó fehérje forrás. A kókuszliszt használatakor több folyadék szükséges, de kevesebb cukrot (vagy

más édesítőszert) igényelnek az ételek.

-    A szójaliszt egy gluténmentes és szemcsés liszt, amely több fehérjét tartalmaz, mint a fehér liszt, és finom, zamatos ízt ad az ételeknek. Tökéletes karcsúsító receptekhez.

-    A kölesliszt szintén gluténmentes, finom ízű és krémes színű, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag liszt. Leginkább más lisztek keverékével lehet használni, mert

könnyen szemcsés lehet.

-    Az amaránt liszt magas fehérjetartalmú és gluténmentes.

-    A hajdina lisztet a hajdina dara őrlésével készítik, amelyek valójában magvak és nem gabonák, így mind glutén, mind gabona mentes.

-    A zablisztet a legtöbb sütési receptben 1: 1 arányban lehet használni, de több folyadékot kell hozzáadni.

-    A rozsliszt gluténmentes, sötétebb és sűrűbb, mint a legtöbb egyéb liszt.

-    A mandula liszt földi mandulából készült, így gluténmentes és gabonamentes.

-    A szezámmag őrlemény gluténmentes, gabonamentes és diómentes alternatíva a lisztből.

-    A napraforgómagból készült liszt gluténmentes és gabona mentes.

-    A lenmagliszt földi magvakból készül, és a tojásmentes sütés egyik legkedveltebb kötőanyaga.
 

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

A pulzusmérésről röviden

2019-11-15

A pulzusmérésről röviden

Mindenki, aki a rendszeres testmozgást választja,kitűzött valamilyen személyes célt maga elé, amelynek eléréséért naponta, hetente több órát áldoz idejéből. E célok hatékony megvalósítása érdekében elengedhetetlen a terhelés intenzitásának folyamatos nyomon követése

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

2019-11-14

Szorongás az edzőtermi környezettől? 5 tipp, hogy bátran nekivágj!

Rengeteg embertől hallottam már, hogy ő bizony nem szeret edzőterembe járni. Bár szeretne fogyni, és az edzés maga sem riasztja vissza általában őket – mintha kicsit félnének az edzőteremtől. Nézzük, mi lehet ennek az oka, és hogy győzheted le

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

2019-11-13

Gyógyszerek hatásait megváltoztató ételek

Nem is gondolnánk milyen hatása lehet egy - egy élelmiszernek a bevett gyógyszerekre. Egyesek képesek többszörösére növelni a hatásfokát, míg mások teljesen semlegesíthetik. . Ezért nagyon körültekintőeknek kell lennünk egy gyógyszerkúra alatt

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

2019-11-13

Attól hogy vékony vagy még egyáltalán nem biztos hogy fitt is!

Sokan keverik a szezont a fazonnal! A többség valamilyen oknál fogva azt gondolja, hogy attól, mert valaki vékony, attól már edzett is! Elárulok valamit! 17 évesen vékonynak lenni nem nagy kunszt! Bár azért Magyarországon már ez is nagy szám

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

2019-11-11

Házi gyógymódok felfázásra: a hólyaghurut kezelése

A felfázással sajnos szinte minden nő találkozott már, mivel különösen a gyengébbik nemet érinti ez a baktériumos fertőzés. Fájdalmas és kellemetlen tünetekkel jár, van akinek enyhébb és van, akinek elviselhetetlen szintű fájdalmakat okoz. Ha te is szenvedsz a felfázástól, próbáld ki a következő házi praktikákat, melyek sokak szerint hatásosnak

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
93 899
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 178 814
Közösség

Szótár

Rostok

  A rostok a legösszetettebb szénhidrát-félék. Ezek nem emészthető növényi anyagok... Tovább

Magnézium

Az emberi szervezet megfelelő működéséhez szükséges legfontosabb ásványi anyagok közé... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 143

Átlagos értékelés: 4.8