notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Újévi fogadalmak

Újévi fogadalmak

hirdetes

Az évkezdés mindig tele van várakozással. Ilyenkor születnek a nagy – nagy FOGADALMAK, - a következő évben leszokunk a cigiről és  gyorsan megszabadulunk fölösleges kilóinktól is, életmódot váltunk. Általában ilyen túlméretezett fogadalmakkal startolnak a fogyókúrák  az év elején. A fogadkozások jellemzője, hogy lehetővé teszik az azonnali engedély megadását  egy utolsó nagy evésre.  Ismerős ugye? – ma még végigeszem kedvenc édességeimet, de holnaptól már tényleg vigyázni fogok.

Újévi fogadalmak

 Mi történik ezután?

Az élet megy tovább a maga módján,  a régi díszletek között kezdjük az új felvonást.  Fogadalmaink pedig elkezdenek növekedni, egyre nyomasztóbbá válni, saját gyártású feszültségeink sorát fogják gazdagítani a mindennapokban mindaddig, míg egy ésszerűnek látszó döntéssel gyorsan meg nem szabadulunk tőlük. – Szívesen mennék tornázni de a munkahelyemen olyan bolondokháza van, hogy most teljességgel lehetetlen. Mihelyt megadjuk magunknak a felmentést megkönnyebbülünk, és a „visszarendeződés”  hamar bekövetkezik.

Személyi edzói tapasztalatom az, hogy csak átgondoltan meghozott DÖNTÉSSEL lehet sikeres az életmódváltás. Mert ugye nem gyors fogyókúrákban  kell gondolkodni, hanem életmódunkon célszerű változtatni.

Mi a siker titka?

  • Szenvedélyesen akarjuk élvezni az életmódváltás eredményeit!
  • Készítsünk tervet, amihez nap – nap után tartsuk magunkat! 
  • Mindig csak az adott napra koncentráljunk!  
  • Alakítsunk ki jó szokásokat!
  • Keressünk társakat a terv megvalósításához!
  • Nem lesz könnyű és fájdalom mentes,  meg kell fizetni az árát, de hidd el megéri!
  • Motivációd fenntartását bízd a személyi edződre

 

11 tipp, hogy sikeres legyen az életmódváltás:

1. Egyél 100 kalóriával kevesebbet

Ha csupán 100 kalóriával többet eszel naponta a kelleténél, akkor egy év alatt 5 kilót hízol, ha azonban 100 kalóriával kevesebbet eszel annál, amennyi a súlyod megtartásához kellene, akkor 5 kilót fogysz. Soha nem késõ megtenni az elsõ lépéseket a vékonyabb, egészségesebb éned felé.

hirdetes

2. Vezess naplót

Minden nap szánj pár percet arra, hogy leírd, mit ettél és mikor, és hogyan érezted magad utána. Vizsgáld meg, amit írtál! Túl sokat ettél este? Minden délután nasiztál? Készülj fel a sikerre: tervezz magadnak egészséges nasikat, és tudd, mi az, amit eszel. 
 
3. Sétálj egyet

Sok idõt spórolhatsz, ha az ebédedet beviszed a munkahelyedre, és nem kell elmenned valahova ebédelni. Ebédelj meg, aztán sétálj egyet az épület körül. 
 
4. Mennyire vagy éhes?

Figyelj oda arra, hogy mennyire vagy éhes. Azért eszel, mert éhes vagy? Igyál egy pohár vizet lassan, és várj 10 percig. A nem valódi éhség addigra elmúlik. 
 
5. Kicsit és gyakran

Ha éhes vagy, de még nem jött el a következõ étkezés ideje, vegyél el egy kicsit a következõ étkezésedbõl (például tejet vagy gyümölcsöt), és edd meg nasinak. Ha keveset és gyakran eszel, akkor elkerülheted az éhséget és a túlevést, és felpörgeted az anyagcserédet. 
 
6. Beszélj magadhoz

Írj bátorító szavakat („Meg fogom csinálni”, „Érek ennyit”, „Egyszerre csak egy napra koncentrálok”), és a kártyát tartsd magadnál. Reggel, és napközben is többször olvasd fel hangosan. Ízlelgesd a szavakat, és sikerrel fogsz járni. 

hirdetes
 

7. A tudás hatalom
Olvasd el a csomagolt élelmiszereket borítóján lévõ információkat. Számold ki, hogy egy adag étel mekkora, és máris értelmesebbnek fognak tûnni a számok. 
 
8. Nincs jó vagy rossz

Nincsenek jó vagy rossz ételek. Mindenféle ételt be lehet illeszteni az egészséges étrendbe, de nem mindegy, hogy mekkora adagot és milyen gyakran eszel. Nem kell megfosztanod magad semmitõl: nyugodtan egyél egy kis adag egészségtelennek titulált ételt, a többi étkezésed pedig legyen magas rosttartalmú és alacsony zsír- és kalóriatartalmú. 
 
9. Mozogj valakivel

A sétálás és a futás sokkal jobb, ha nem vagy egyedül: motiválni és támogatni fogjátok egymást. Ha egyik barátod sem ér rá éppen, a rádió vagy a kedvenc CD-d is jó lesz. 
 
10. Légy erõs

Építs magadnak szépen kidolgozott izomzatot. A súlyzós edzés izmot épít, és az izmok aktívabban részt vesznek az anyagcserében, mint a zsírszövet. 
 
11. Ne légy túl szigorú magaddal

Elérhetõ célokat tûzz ki, és ne feledd, hogy nincs „ideális” súly. Az egészséges súly az, amikor jól érzed magad a bõrödben, tetszel magadnak, kényelmesen érzed magad a ruháidban, és nincsenek egészségügyi problémáid a túlsúly miatt. 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

2019-06-17

Az érelmeszesedés okát azonosították brit kutatók

Brit kutatók azonosították az érelmeszesedés mögött álló folyamatot, és állatkísérletekben kimutatták, hogy az akne kezelésére általában használt gyógyszer hatékony gyógymód lehet a betegségre.

Énidő nem is tudod milyen fontos

2019-06-17

Énidő nem is tudod milyen fontos

Fontos, hogy legyen mindenkinek önmagára szentelt minőségi ideje, amit például önfejlesztésre szán, vagy csak pihen, meditál.

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

2019-06-13

A demencia és a szénhidrátbevitel kapcsolata. Figyeljünk rá oda!

A demencia, a gondolkodás, az érzelmek és a társas képességek hanyatlása, ami korlátozza a társas életet és a teljesítőképességet.

Miért jó, ha izzadunk?

2019-06-11

Miért jó, ha izzadunk?

A mai társadalomban sorra gyártják az izzadásgátlókat és a különböző termékeket, amelyek segítenek meggátolni az izzadást. Azonban izzadni természetes dolog, és egyáltalán nem szégyen!

Létezik-e férfi-klimax?

2019-06-05

Létezik-e férfi-klimax?

Az 50-es évei végén járó férfiak egyre gyakrabban ébredhetnek arra, hogy már nem olyan energikusak, mint régen, és már a szex sem érdekli őket annyira. Egyre többször fordulhat elő, hogy nincs kedvük semmihez, sőt, a barátaik szerint is ingerlékenyebbek.

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

2019-05-29

Sportolj a stressz ellen, a depresszió ellen!

A sporttal, rendszeres testmozgással foglalkozó tudományos kutatások mind azt mondják, hogy az edzés jót tesz nekünk. Nemcsak a testünknek, de a memóriánknak és a kedvünknek is.

hirdetes
Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
241 490
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 365 877
Közösség

Szótár

C-vitamin

Aszkorbinsav. Vízben jól oldódó, erősen redukáló vegyület. Képlete: C6H8O6. Teljesen... Tovább

Nadragulya

(Atropa Belladonna)   Jelentése   A belladonna azt jelenti, hogy szép hölgy. Ezt a... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 198

Átlagos értékelés: 4.7