Újévi fogadalmak

Újévi fogadalmak

Az évkezdés mindig tele van várakozással. Ilyenkor születnek a nagy – nagy FOGADALMAK, - a következő évben leszokunk a cigiről és  gyorsan megszabadulunk fölösleges kilóinktól is, életmódot váltunk. Általában ilyen túlméretezett fogadalmakkal startolnak a fogyókúrák  az év elején. A fogadkozások jellemzője, hogy lehetővé teszik az azonnali engedély megadását  egy utolsó nagy evésre.  Ismerős ugye? – ma még végigeszem kedvenc édességeimet, de holnaptól már tényleg vigyázni fogok.

Újévi fogadalmak

 Mi történik ezután?

Az élet megy tovább a maga módján,  a régi díszletek között kezdjük az új felvonást.  Fogadalmaink pedig elkezdenek növekedni, egyre nyomasztóbbá válni, saját gyártású feszültségeink sorát fogják gazdagítani a mindennapokban mindaddig, míg egy ésszerűnek látszó döntéssel gyorsan meg nem szabadulunk tőlük. – Szívesen mennék tornázni de a munkahelyemen olyan bolondokháza van, hogy most teljességgel lehetetlen. Mihelyt megadjuk magunknak a felmentést megkönnyebbülünk, és a „visszarendeződés”  hamar bekövetkezik.

Személyi edzói tapasztalatom az, hogy csak átgondoltan meghozott DÖNTÉSSEL lehet sikeres az életmódváltás. Mert ugye nem gyors fogyókúrákban  kell gondolkodni, hanem életmódunkon célszerű változtatni.

Mi a siker titka?

  • Szenvedélyesen akarjuk élvezni az életmódváltás eredményeit!
  • Készítsünk tervet, amihez nap – nap után tartsuk magunkat! 
  • Mindig csak az adott napra koncentráljunk!  
  • Alakítsunk ki jó szokásokat!
  • Keressünk társakat a terv megvalósításához!
  • Nem lesz könnyű és fájdalom mentes,  meg kell fizetni az árát, de hidd el megéri!
  • Motivációd fenntartását bízd a személyi edződre

 

11 tipp, hogy sikeres legyen az életmódváltás:

1. Egyél 100 kalóriával kevesebbet

Ha csupán 100 kalóriával többet eszel naponta a kelleténél, akkor egy év alatt 5 kilót hízol, ha azonban 100 kalóriával kevesebbet eszel annál, amennyi a súlyod megtartásához kellene, akkor 5 kilót fogysz. Soha nem késõ megtenni az elsõ lépéseket a vékonyabb, egészségesebb éned felé.

2. Vezess naplót

Minden nap szánj pár percet arra, hogy leírd, mit ettél és mikor, és hogyan érezted magad utána. Vizsgáld meg, amit írtál! Túl sokat ettél este? Minden délután nasiztál? Készülj fel a sikerre: tervezz magadnak egészséges nasikat, és tudd, mi az, amit eszel. 
 
3. Sétálj egyet

Sok idõt spórolhatsz, ha az ebédedet beviszed a munkahelyedre, és nem kell elmenned valahova ebédelni. Ebédelj meg, aztán sétálj egyet az épület körül. 
 
4. Mennyire vagy éhes?

Figyelj oda arra, hogy mennyire vagy éhes. Azért eszel, mert éhes vagy? Igyál egy pohár vizet lassan, és várj 10 percig. A nem valódi éhség addigra elmúlik. 
 
5. Kicsit és gyakran

Ha éhes vagy, de még nem jött el a következõ étkezés ideje, vegyél el egy kicsit a következõ étkezésedbõl (például tejet vagy gyümölcsöt), és edd meg nasinak. Ha keveset és gyakran eszel, akkor elkerülheted az éhséget és a túlevést, és felpörgeted az anyagcserédet. 
 
6. Beszélj magadhoz

Írj bátorító szavakat („Meg fogom csinálni”, „Érek ennyit”, „Egyszerre csak egy napra koncentrálok”), és a kártyát tartsd magadnál. Reggel, és napközben is többször olvasd fel hangosan. Ízlelgesd a szavakat, és sikerrel fogsz járni. 
 

7. A tudás hatalom
Olvasd el a csomagolt élelmiszereket borítóján lévõ információkat. Számold ki, hogy egy adag étel mekkora, és máris értelmesebbnek fognak tûnni a számok. 
 
8. Nincs jó vagy rossz

Nincsenek jó vagy rossz ételek. Mindenféle ételt be lehet illeszteni az egészséges étrendbe, de nem mindegy, hogy mekkora adagot és milyen gyakran eszel. Nem kell megfosztanod magad semmitõl: nyugodtan egyél egy kis adag egészségtelennek titulált ételt, a többi étkezésed pedig legyen magas rosttartalmú és alacsony zsír- és kalóriatartalmú. 
 
9. Mozogj valakivel

A sétálás és a futás sokkal jobb, ha nem vagy egyedül: motiválni és támogatni fogjátok egymást. Ha egyik barátod sem ér rá éppen, a rádió vagy a kedvenc CD-d is jó lesz. 
 
10. Légy erõs

Építs magadnak szépen kidolgozott izomzatot. A súlyzós edzés izmot épít, és az izmok aktívabban részt vesznek az anyagcserében, mint a zsírszövet. 
 
11. Ne légy túl szigorú magaddal

Elérhetõ célokat tûzz ki, és ne feledd, hogy nincs „ideális” súly. Az egészséges súly az, amikor jól érzed magad a bõrödben, tetszel magadnak, kényelmesen érzed magad a ruháidban, és nincsenek egészségügyi problémáid a túlsúly miatt. 

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Még több cikk

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

2019-04-16

Aludj, mint a bunda: 7 tipp álmatlanság ellen

Álmatlansággal küzdesz? Íme 7 pofonegyszerű tipp, amit ha betartasz, akár már ma éjjel úgy alhatsz, mint a bunda. Szervezetünk megfelelő működéséhez a pihentető alvás elengedhetetlen, most ebben segítünk.

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

2019-04-15

15 perces reggeli jóga, hogy jól induljon a napod

A jóga feltölt, kiegyensúlyozottá tesz, formálja a testet, hozzájárul a lelki béke eléréséhez. Jógázni jó, de nem csak este, vagy munka után. Íme egy 15 perc alatt elvégezhető gyakorlatsor reggelre, hogy jobban induljon a napod.

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

2019-04-05

15 nap 15 tipp, hogy kiegyensúlyozottabb életet élj

15 napon keresztül tedd meg ezt az egy-egy dolgot, hogy kiegyensúlyozottabb és boldogabb életet élj. 15 nap és 15 tipp a boldogabb, pozitívabb életért. Érezd jól magad a bőrödben.

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

2019-04-03

7 nyújtógyakorlat, amitől pillanatok alatt hajlékonnyabbá válsz

7 egyszerű, de nagyszerű nyujtógyakorlat, amiktől pillanatok alatt hajlékonyabbá válsz. Próbáld ki ezeket a gyakorlatokat és élvezd, ahogy tested rugalmasabbá, hajlékonyabbá válik.

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

2019-03-26

Hízhatsz-e a fogamzásgátlótól? Utánajártunk!

Hízás fogamzásgátló szedésétől? Lehetséges? Van összefüggés? Utánajártunk, hogy számíthatsz-e súlynövekedésre a fogamzásgátló szedésétől. Íme a szakmai álláspont!

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

2019-03-19

Edzés kismamáknak az erőnlét fenntartásához

Összeszedtünk négy olyan gyakorlatot, amelyeket kismamák is elvégezhetnek, hogy erőnlétüket fenntarthassák akár a mindegyik trimeszterben. A gyakorlatokat egyszerűen, otthon is el lehet végezni, és nem több 5 percnél! Mutatjuk is a gyakorlatokat!

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
165 635
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
860 106
Közösség

Szótár

Boróka (Közönséges)

Latin neve: Juniperus communis   Eredete, élőhelye   Észak-Amerikában és... Tovább

Statikus streching

  A statikus gyakorlatokkal már sokkal hatékonyabban fejleszthető az ízületi... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 198

Átlagos értékelés: 4.7