notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tudod mi az a tahini? Ismerd meg!

Tudod mi az a tahini? Ismerd meg!

vitalzone.hu
hirdetes

A tahini pirított és őrölt szezámmagból készült paszta, melyet egy kevés olívaolaj segítségével kevernek megfelelő állagúra. Fogyasztása előnyösebb a szezámmagénál, mert az őrölésnek köszönhetően könnyebben emészthető, és a tápanyagokat is jobban tudja hasznosítani a szervezetünk.

Tudod mi az a tahini? Ismerd meg!

2 evőkanál tahini nagyjából 178 kalóriát, 16 gramm zsírt, 6 gramm szénhidrátot és 5 gramm fehérjét tartalmaz. Jelentős mennyiségű található belőle magnéziumból, foszforból, vasból és kalciumból. Bár a zsírtartalma magasnak tűnik, a tahniniben egészséges zsírsavak találhatóak, amelyek védik a szív- és érrendszer egészségét.


Tartalmaz például olyan vegyületeket, amelyek hatékonyan csökkentik a koleszterinszintet. Ez, illetve az egészséges zsírsavak óvják a szívet és az ereket a károsodásoktól, segítenek megakadályozni a szívbetegségek és a stroke kialakulását. A tahiniban lévő ásványi anyagok emellett a vérnyomásra is jó hatással vannak.


A szezámmagban található anyagok felépítése hasonlít az ösztrogénéhez, így képesek az ezeket érzékelő receptorokhoz kapcsolódni, így bizonyos fokú védelmet nyújthatnak azon daganatos betegségek ellen, melyek kialakulásában a hormonoknak is szerepe van.

hirdetes


A tahini ásványianyag-tartalmának köszönhetően nagyon jót tesz a csontoknak és az ízületeknek, rendszeres fogyasztásával csökkenthető például a csontritkulásra vagy az ízületi kopásra való hajlam.


A tahini fogyasztásával kapcsolatban a legnagyobb problémát a magas zsír- és kalóriatartalom jelentheti, viszonylag kis mennyiség is sok energiát tartalmaz, könnyű belőle sokat enni (éppen ezért gyakran csak ízesítőként használják kis mennyiségben). A szezámmag erőteljes allergén, különösen azoknak érdemes óvatosan fogyasztani, akik érzékenyek az olajos magvakra, mogyoróra.


A legkönnyebben csicseriborsó-krémbe vagy padlizsánkrémbe keverve, de önmagában is fogyasztható, például zöldségek, saláták mellé. Az újdonságokat kedvelők keverhetik fűszeres zöldségkrém-levesekhez, de akár turmixba is tehetjük. A tahini általában néhány száz forintért megvásárolható az egzotikus ételeket árusító üzletekben, de otthon is nagyon könnyen előállítható, hiszen csak szezámmag, olívaolaj, némi só és citromlé szükséges hozzá.

 

Szerző: Suba Krisztina – Személyi Edző

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Még több cikk

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

2019-12-03

Miért nélkülözhetetlen számunkra a glutamin?

Nélkülözhetetlen a gyomor - és bélrendszer számára, mivel a glutamin az egészséges bélflóra egyik fontos tényezője!

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

2019-11-28

Evéssel kapcsolatos problémák kisgyermekkorban

A gyermekeink jó ütemű testi-lelki fejlődéséhez alapvető szükséglet az életkori sajátosságokat figyelmembe vevő táplálás. Az egészséges táplálkozási szokásokat már kora gyermekkorban érdemes kialakítani, elsajátítani. Csecsemőkorban, a szoptatás befejezé

Egy új népbetegség?

2019-11-25

Egy új népbetegség?

Fáradtnak érzed magad? Nem tudsz koncentrálni? Felszaladtak a kilók és nem használ a fogyókúra?

7 lépéses torna a fájó kezeknek

2019-11-23

7 lépéses torna a fájó kezeknek

Az egyhangú terhelést sajnos ujjaink ízületei is észreveszik, s ennek nyomán krónikus fájdalom vagy gyulladás alakulhat ki. Fontos az ujjak ízületeinek karbantartása is. Tehát ujjtornára fel

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

2019-11-21

Ecettel fogyni? Igen! Mire jó még az ecet?

Lehet hogy az ecet hallatán max. az ecetes uborka jut eszedbe, ám azért ennél jóval sokrétűbb az ecet felhasználása. Kiválóan alkalmazhatod a zsírégetés terén! Kortyolj el egy pohár vízben feloldott egy-két evőkanál ecetet, és a várt eredmény nem marad el.

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

2019-11-16

Az egészséges étkezés 10 alapszabálya

Ahhoz, hogy hosszútávon is megőrizzük az egészségünket fontos, hogy az ételek, amiket a szervezetünkbe viszünk szintén egészségesek legyenek. A következőkben mutatunk 10 dolgot, amitől egészségesebbé tudod tenni a mindennapi étkezéseket, mindenféle megerőltetés nélkül

Ennyien olvasták az oldalt ebben a hónapban:
48 811
ENNYIEN OLVASTÁK AZ OLDALT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
2 301 032
Közösség

Szótár

Dinamikus streching

  A dinamikus stretching mozgásanyaga tulajdonképpen megegyezik a hagyományos,... Tovább

Csipkebogyó

Latin neve: Rosa canina   Eredete, élőhelye   Európától Közép-Ázsiáig... Tovább

Tovább a lexikonra

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mondd el mennyire!

Szavazatok száma: 139

Átlagos értékelés: 4.7

akaraterő alakformálás betegség diéta egészség egészséges életmód egészséges táplálkozás élelmiszer életmód étrend fogyás fogyókúra kalóriabevitel recept